Jag har inte läst hela denna tråden men har alltid funderat över vad som hänt i detta fallet. Min känsla har alltid varit att föräldrarna varit mer inblandade än vad de låtit påskina. Dock är jag lite mer tveksam över det numera. De brast helt klart när de lät barnen vara ensamma på hotellrummet som de gjorde och att tratta i ungar sömnmedicin gör de inte heller till några lysande exempel på bra föräldraskap i mina ögon. Men det har gått några år och de har engagerat privatdeckare och allt möjligt för att hitta tösen. Okej att de kanske vill få bort alla misstankar från sig själv, men det känns bara lite väl överdrivet om de gjort tjejen något. Privatdeckarna kan ju trots allt hitta sanningen även om polisen i Portugal inte lyckats med det. Men jag tycker fortfarande att de där människorna är skumma och skulle inte låta de ta hand om min gamla cykel ens. Jag kan inte helt släppa känslan av att de vet något. Samtidigt som jag inte tror det...är de verkligen så kalla att de klarar hålla käften och fortsätta lura alla på detta sättet?
Jag tror att flickan är död och det tror jag att hon varit länge. Om hon inte är det, det finns ju trots allt fall där det inte varit så, så tror jag inte att man hittar henne genom att skrika Maddie på varenda flicka som liknar henne. Finns nog en hel del tjejer som kan stämma in på hennes beskrivning, ingen vet ju säkert hur hon ser ut idag. Jag tror att om hon lever så dyker hon upp av en slump om många år och att hon nu är hos någon och denne någon låter inte vem som helst ta kort på henne var som helst.
Jag tror att flickan är död och det tror jag att hon varit länge. Om hon inte är det, det finns ju trots allt fall där det inte varit så, så tror jag inte att man hittar henne genom att skrika Maddie på varenda flicka som liknar henne. Finns nog en hel del tjejer som kan stämma in på hennes beskrivning, ingen vet ju säkert hur hon ser ut idag. Jag tror att om hon lever så dyker hon upp av en slump om många år och att hon nu är hos någon och denne någon låter inte vem som helst ta kort på henne var som helst.
Så bra! Men ingen ägare...