Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyDungeon
Dammar av lite gammal skåpmat:
Vilka block har du använt tidigare? De är enligt måttabellen ungefär en storlek större än motsvarande storlek hos Bexley.
Helvete vilken djungel det är - sitter här med en bunt tyska sidor och kikar efter mått och kundutlåtanden. Alla säljer block som ser likadana ut men som är märkta med olika storlekar. En spridning på typ tre storlekar för ett block med samma mått.

Tidigare block är en salig blandningen gratisblock och block från okända tillverkare, därav köpet för att göra samlingen mer enhetlig. Men jag upplever att Herrstilblocket (strl 41) är 0,5-1 storlek större än det gratisblock som Herring (strl 7,5) skickar med (som är en bra referenspunkt eftersom att jag vet att många av er andra sitter på det). Herrstilblocket är även betydligt större än ett Churchblock med rätt många år på nacken.
Överlag är det inte den främre delen av blocken som ställt till det utan snarare den klumpiga häldelen som inte riktigt vill få plats i skor med högre hälkappor.
Hade jag orkat hade jag nog skickat tillbaka blocken och gått för en storlek mindre, blocken i strl 41 passar utmärkt för 8uk men inte för 7,5uk vilket de borde ha gjort enligt Herrstils egen storlekstabell.
edit, så här säger för övrigt UPS hemsida idag

:
Planerad leverans:
tisdag, 15.10.2013, Innan dagens slut