2013-08-11, 20:01
Medlem
mikelmiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Utifrån de förutsättningar du ger skulle jag säga max en etta. Tyvärr. Men allt behöver inte alltid vara klassiskt, även om jag personligen ofta tycker att det blir vackrast så... Så använd dem för all del till passande klädsel, om du tycker det ser bra ut och du känner dig bra till mods med det.

Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Personligen, och om jag ska vara helt ärlig, så tycker jag att se ser riktigt illa ut. En sådan bred fyrkantig tå som är mer eller mindre legio bland billigare "finskor" gör precis det som en sko inte ska göra, gör att foten ser klumpig och fyrkantig ut. I mina ögon ska en sko göra foten elegantare än vad den egentligen är, det är hela lästformens uppgift, inte tvärtom. Men det är min åsikt, gillar du själv dem så är det knappast så att gemene man tycker illa om de eller tänker på de överhuvudtaget.

Citat:
Ursprungligen postat av cst
Jag hade nog betraktat det som ett uruselt köp, ingenting jag någonsin hade satt på mig med det måste ju fortfarande finnas en anledning till att du köpt dem? Tycker du om skorna skit i vad vi säger men jag tycker att du hade kunnat få en bra mycket roligare sko för samma pengar.
Tack ska ni ha. Jag är nybörjare och köpte innan jag tänkte. Har själv kallat skorna för "århundradets modemiss", men uppgraderade dem till en 2:a efter att ha provat dem med ett par snygga byxor till. De är bara ett halvår gamla så jag kommer att använda dem lite till innan jag köper ett par nya.
Citera
2013-08-11, 20:52
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikelmilton
Tack ska ni ha. Jag är nybörjare och köpte innan jag tänkte. Har själv kallat skorna för "århundradets modemiss", men uppgraderade dem till en 2:a efter att ha provat dem med ett par snygga byxor till. De är bara ett halvår gamla så jag kommer att använda dem lite till innan jag köper ett par nya.

Inte för att vara elak men en fin klädsel lyfter aldrig ett par fula skor men fula skor sänker en i övrigt fin klädsel. Om jag måste komma på något som de "passar" till skulle det vara ett par slitna jeans och en t-shirt.

De svarta var ett bra köp däremot
Citera
2013-08-12, 03:55
Medlem
Funderar på att köpa dess svarta Brouges från Loake för 100gbp vad tycker ni?
http://www.loake.co.uk/black-brogue.html
Citera
2013-08-12, 08:56
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uhar
Funderar på att köpa dess svarta Brouges från Loake för 100gbp vad tycker ni?
http://www.loake.co.uk/black-brogue.html

Troligtvis ingen höjdarkvalitet med tanke på priset, men de ser ut att vara i full grain-läder i alla fall, så säkert ok.
Citera
2013-08-12, 09:07
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Troligtvis ingen höjdarkvalitet med tanke på priset, men de ser ut att vara i full grain-läder i alla fall, så säkert ok.

Har du inte läst recensionerna under bilden?

"My first English shoes for a very long time and they are the best shoes ive had for a very long time from now on only british will do"

OnT är väl dessa ungefär i klass med vad man betalar för, och ska uhar prompt ha Loake rekommenderas 1880-serien snarare än denna.
Citera
2013-08-12, 09:18
Medlem
Bör man gå upp en halv storlek i boots för att ha möjligheten att ha tjockare strumpor i?
Citera
2013-08-12, 09:55
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coupas
Bör man gå upp en halv storlek i boots för att ha möjligheten att ha tjockare strumpor i?
Om du ska raggsockor krävs det nog. Åtminstone jag har bara detta då jag åker skidor. Ska du inte röra dig några längre sträckor utomhus räcker vanliga ullstrumpor gott. Som student har jag cyklat både hit och dit i minus 20 grader och det är knappast fötterna man fryser om vid sådana förhållanden.

En sak jag har märkt dock är att commando-sulor blir mycket kalla och sedan kan vara kalla en bra stund efter att man kommit in i värmen.
Citera
2013-08-12, 12:27
Medlem
hobokens avatar
http://meermin.es/ficha_articulo.php?id=4143

Erfarenheter av passformen på dessa kängor? Hur är den i jämförelse med C&J:s E-läst?

E: Såg nu att de angivit den som EE, är det bredare än E eller vad?
Senast redigerad av hoboken 2013-08-12 kl. 12:33.
Citera
2013-08-12, 12:37
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
http://meermin.es/ficha_articulo.php?id=4143

Erfarenheter av passformen på dessa kängor? Hur är den i jämförelse med C&J:s E-läst?

E: Såg nu att de angivit den som EE, är det bredare än E eller vad?

Det finns ingen "C&J E-läst". E är bara beteckningen på vidden för den aktuella lästen - i C&Js fall innebär det standardvidd. Om du vill ha en jämförelse med någon särskild läst måste du vara lite mer specifik, tex "C&J 337".
Citera
2013-08-12, 13:18
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Det finns ingen "C&J E-läst". E är bara beteckningen på vidden för den aktuella lästen - i C&Js fall innebär det standardvidd. Om du vill ha en jämförelse med någon särskild läst måste du vara lite mer specifik, tex "C&J 337".

Jag vill minnas att jag hade denna diskussionen med girouf för ett par år sedan i o m a det då nyöppnade Grafford använde sig av ovannämnda felaktighet. Noterar nu dessutom att den är borta. Skrev i pm till girouf även följande:

Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Jag tänkte på det, ska ni skriva ut lästnumret på de olika skorna? Detta borde väl rimligtvis vara av intresse för köparna. Jag skulle dessutom säga att det är direkt felaktigt att säga att den eller den skon är gjord på läst E. E är ju inte lästen utan bredden på skon.

Och sedan, om man ska tipsa vidare, ser det inget vidare ut med den språkbehandling som för närvarande är på sidan. Det är trots allt så att personer som handlar skor i den prisklassen ni säljer generellt sett irriterar (detta bygger mest på hur jag själv är dock ) sig på skrivningar som denna:

"Randsydd femhåls snörad oxford sko med brogue markerad toecap från Crockett & Jones Handgrade serie."

Uppenbarligen, även om det knappast är min förtjänst, har någon hos Grafford sträckt upp språket sedan dess.
Citera
2013-08-12, 14:40
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Sorry! Givetvis menar jag 325.
Citera
2013-08-12, 23:00
Medlem
csts avatar
Förra årets mockafynd (https://www.flashback.org/sp38167898) från portugisiska tillverkaren Mack James har nu fyllt mer än ett år, firade det med en omfattande vårdsession. Tvättning, återpigmentering och ny impregnering: http://image.bayimg.com/91e48b16a1fe8e390fa94478153b5b5a242794b2.jpg De har använts väldigt flitigt de gångna året men slitaget är minimalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in