2013-10-15, 08:55
Medlem
The BlaBlas avatar
Jag har följt denna tråd sen start. Vet ej om ni tagit upp detta redan

Det är mamman som upptäcker att maddie är borta, mamman springer i "panik" tillbaka till restaurangen. Hela sällskapet följer med till hotellet.
"Gary" ses bärande på ett barn. Bör inte sällskapet veta vad som hänt? Är man säker på att bägge i paret Mccain vet vad som hänt? Kan en av dom vara skyldiga och en ej veta om detta? Är jag ute och cyklar?
Citera
2013-10-15, 08:56
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
När var den sista iakttagelsen av Madde denna dag, har för mig att det var vid poolen runt 14:30.

Jag funderar över om Madde dog redan på eftermiddagen. Gerry var iväg och spelade tennis samtidigt som Kate var hemma med barnen och läste en bok för Madde.

Det skulle förklara många saker, som bland annat varför de fanns så mycket likdoft på olika platser i lägenheten. Varför det fanns en t-shirt tillhörande Madde med likdoft och det skulle även göra det möjligt för föräldrarna att diskutera hur de ska få bort henne på kvällen.

Jag har svårt att tänka mig att hon dog på kvällen då en förälder gick till lägenheten. Det skulle inte ge föräldrarna möjlighet att diskutera alla detaljer som hur dörrarna var låsta eller öppna, hur fönster med mera skulle använts vid kidnappningen och massor av andra detaljer.

Jag tror att det är lättare för Kate att vara tyst om det är hon själv som utfört detta. Gerry skyddar henne och de andra två barnen till varje pris.

Om man tänker sig att Madde dog under eftermiddagen och Gerry kommer hem från tennisen och upptäcker detta och nu så ber han Kate skärpa till sig och säger att de tillsammans måste lösa detta för de andra två barnens skull.

De har nu några timmar på sig att kontrollera sina känslor och tänka ut en plan för dels vad de ska göra med kroppen och dels hur de ska skapa ett tidsutrymme för en alternativ person att kidnappa henne.

De hittar på sin story och går sedan till sina vänner för att skaffa sig ett alibi. Samtidigt lämnar de barnen själva med dörren olåst och altandörren öppen, ifall det skulle börja brinna enligt Kate.

Vid en viss tidpunkt går Gerry till lägenheten, han tar av Madde t-shirten och sätter på henne pyjamasen, hon skulle ju ha försvunnit när hon sov, och bär därefter iväg henne till en plats nära stranden där han lägger henne för vidare transport senare.

Han kommer tillbaka till sällskapet och då går Kate och kollar barnen och kommer direkt tillbaka och säger att Madde har blivit kidnappad. Det är viktigt både för Gerry och Kate att alla är införstådda med att Madde är kidnappad, något annat alternativ finns inte.

Det sägs även någonstans att Gerry och Kate denna dag kom till sällskapet sent, mellan 20:30 och 21:00. Då skulle det innebära att det är Gerry som går enda gången till lägenheten, då han är borta en längre tid, innan hon vid nästa tillfälle upptäcks försvunnen av Kate.

Eftersom tiderna varierar vid olika förhör och utifrån olika personer så tror jag att det går att få med denna händelse i virrvarvet av uppgivna tider.

Blodet från Madde och likdoften i den hyrbil de hyr 3 veckor senare kan inte förklaras på annat sätt än att föäldrarna är inblandade.

Skulle vara intressant att få ihop en "riktig och korrekt" tidslinje som inte utgår från föräldrarna och även försöka få fram hur lång tid det tar att gå till stranden och tillbaka.

Nu säger de att vittnet som såg någon bära ett barn var klockan 22:00. Tidigare uppgifter i förhör är 21:50. Det kanske till och med är så att det var tidigare än 21:50, det räcker med att uppgiften är fel på 10 minuter för att det ska ge utrymme för Gerry att hinna iväg med kroppen.

Upptäckten av barnet skedde dessutom 22:00, enligt föräldrarna. Det räcker med att den upgiften istället är fel med 10 minuter för att ge Gerry tidsutrymmet att gå iväg med kroppen.

Helt klart så var kroppen borta och Gerry tiillbaka till sällskapet när Kate gjorde upptäckten, det är förstås det som personalen kommer ihåg, att Gerry fanns i sällskapet när Kate gjorde upptäckten.

Det som är svårt att förstå är att man väntade till 22:40 innan man ringde polisen när de redan vid upptäckten var klara med att deras barn hade utsatts för ett brott. Detta gör att det inte går att utesluta att det var en stund efter 22:00 som upptäckten görs.
Det är absolut möjligt, men jag har bara ett problem med det. Ens barn är så pass mycket viktigare än sin partner. Man kan byta partner, men aldrig ett barn. Att den ena hälften skulle ställa upp att mörka ser jag som otroligt - samt att man kan umgås med vänner och skåla med vetskapen att ens barn ligger död i lägenheten. Sedan är det också det rent tekniska. Varför markerar man likdoft bakom soffan? Märkligt ställe att "mörda" ett barn.
Citera
2013-10-15, 09:09
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Det är absolut möjligt, men jag har bara ett problem med det. Ens barn är så pass mycket viktigare än sin partner. Man kan byta partner, men aldrig ett barn. Att den ena hälften skulle ställa upp att mörka ser jag som otroligt - samt att man kan umgås med vänner och skåla med vetskapen att ens barn ligger död i lägenheten. Sedan är det också det rent tekniska. Varför markerar man likdoft bakom soffan? Märkligt ställe att "mörda" ett barn.

Ja, det är även för mig svårt att förstå att man ställer upp på någon som haft ihjäl sitt barn. Men Madde var enligt uppgifter besvärlig och detta kan ju ha gjort att den ena partner på något sätt hade förståelse för att det kunde spåra ur.

Samtidigt finns det uppgifter om, vet inte sanningshalten, att paret hade diskuterat att överföra vårdnaden om Madde till en släkting. Det talar också för att man inte ville ha alternativt klarade av Madde.

Att det fanns likdoft bakom soffan kan bero på att hon lades där så att ingen skulle se henne om de kikade in. Jag vet inte hur lägenheten såg ut på insidan men antar att det fanns flera rum.

Det fanns även likdoft vid en garderob och i ett hörn i ett av rummen. Också märkliga platser att sprida en doft på om hon snabbt fördes ur lägenheten. Att någon annan dödat henne i lägenheten är uteslutet då de inte kunnat vara kvar så länge så att likdoften, cadaverinet, hade börjat tillverkas i sådan mängd så de började sätta sig på omgivningen.

Dessutom likdoft på Kates kläder, Maddes t-shirt, Maddes gosedjur, på nyckeln till den bil den hyrde och på sätet i bilen.

Till detta DNA-analysen som visar att det sannolikt var Maddes blod på nyckeln till bilen och under mattan i skuffen på bilen de hyrde.

Hur hemskt det än är att föräldrar dödar sina barn, vilket oftast är det mest vanliga i fall som dessa, så går inte denna likdoft och DNA från Madde att bortse ifrån.
Citera
2013-10-15, 09:15
Medlem
Citat:
Ja, det är även för mig svårt att förstå att man ställer upp på någon som haft ihjäl sitt barn. Men Madde var enligt uppgifter besvärlig och detta kan ju ha gjort att den ena partner på något sätt hade förståelse för att det kunde spåra ur.

Samtidigt finns det uppgifter om, vet inte sanningshalten, att paret hade diskuterat att överföra vårdnaden om Madde till en släkting. Det talar också för att man inte ville ha alternativt klarade av Madde.

Att det fanns likdoft bakom soffan kan bero på att hon lades där så att ingen skulle se henne om de kikade in. Jag vet inte hur lägenheten såg ut på insidan men antar att det fanns flera rum.

Det fanns även likdoft vid en garderob och i ett hörn i ett av rummen. Också märkliga platser att sprida en doft på om hon snabbt fördes ur lägenheten. Att någon annan dödat henne i lägenheten är uteslutet då de inte kunnat vara kvar så länge så att likdoften, cadaverinet, hade börjat tillverkas i sådan mängd så de började sätta sig på omgivningen.

Dessutom likdoft på Kates kläder, Maddes t-shirt, Maddes gosedjur, på nyckeln till den bil den hyrde och på sätet i bilen.

Till detta DNA-analysen som visar att det sannolikt var Maddes blod på nyckeln till bilen och under mattan i skuffen på bilen de hyrde.

Hur hemskt det än är att föräldrar dödar sina barn, vilket oftast är det mest vanliga i fall som dessa, så går inte denna likdoft och DNA från Madde att bortse ifrån.

Som jag skrev, likdoften går absolut att bortse från. Hunden som användes i Maddies fall var samma som i detta:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1084985/4m-Jersey-House-Horrors-investigation-shut-police-chiefs-admit-NO-children-murdered.html

Blodet är svårare. Men vem är källan för detta? Finns det officiella dokument som styrker detta annat än från fd polisen? För Polisens uppgift om att hunden har 100% rätt stämmer ju uppenbarligen inte, så hans ord är inte trovärdiga.
Citera
2013-10-15, 09:27
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mizzzan
Som jag skrev, likdoften går absolut att bortse från. Hunden som användes i Maddies fall var samma som i detta:

Blodet är svårare. Men vem är källan för detta? Finns det officiella dokument som styrker detta annat än från fd polisen? För Polisens uppgift om att hunden har 100% rätt stämmer ju uppenbarligen inte, så hans ord är inte trovärdiga.

Var i den artikeln finns det uppgifter om att hunden markerat fel?

Enligt polisen själva så har hunden haft rätt i 200 fall av 200 fall.

Att hunden markerade starkt för likdoft på så många platser talar för att den har markerat rätt så det går absolut inte att bortse ifrån och det är det heller ingen som gör, inte ens paret själva som istället försöker bortförklara varför det fanns likdoft.

Det är också svårbegripligt, om någon fann likdoft där mitt lilla barn hade försvunnit hade jag blivit förtvivlad, men inte dessa föräldrarna, de gick direkt till motangrepp med massor av dåliga bortförklaringar.

Det finns DNA-analyser utförda både i Portugal och i England.
Citera
2013-10-15, 09:42
Medlem
Ghostfaces avatar
Självklart är hundens markering inte bevis i sig. Att den markerar i familjens lägenhet, på Kates kläder samt i hyrbilen men inte i någon annan lägenhet, någon annan bil eller på någon annans kläder måste ju tas i beaktning som graverande indicier, det måste väl även den mest inbitne Maccaan förespråkare hålla med om? Angående blodet, räcker det inte med den Portugisiska polisen officiella dokument för dig? Det är ju trots allt den största polisutredningen i landets historia! Vidare analyserades ju blodet i Storbritannien. Hade det funnits solklara bevis i den ena eller andra riktningen hade vi ju inte behövt sitta här och diskutera, eller hur? Allt som finns är ju indicier, och väldigt många talar mot föräldrarna, väldigt få i någon annan riktning.....
Citera
2013-10-15, 09:43
Medlem
Citat:

Att hunden markerade starkt för likdoft på så många platser talar för att den har markerat rätt så det går absolut inte att bortse ifrån och det är det heller ingen som gör, inte ens paret själva som istället försöker bortförklara varför det fanns likdoft.

Det är också svårbegripligt, om någon fann likdoft där mitt lilla barn hade försvunnit hade jag blivit förtvivlad, men inte dessa föräldrarna, de gick direkt till motangrepp med massor av dåliga bortförklaringar.

Jag tar bara andra källor. Precis lika trovärdiga (eller icke trovärdiga) som alla andra här

Här hävdas det att det i polisrapporten inte finns något om att DNA eller blod har identifierast från någon annan en en av utredarna:
http://madeleinemythsexposed.pbworks.com/w/page/39078050/Rebuttal%20of%20%22Fact%22%2030

Här sägs det att hundar har fel 62-78% av gångerna:
http://madeleinemythsexposed.pbworks.com/w/page/39078055/Rebuttal%20of%20%22Fact%22%2031

Du kan läsa allt själv... Jag antar att även polisrapporten finns att läsa själv?
Med tanke på vad som skriv på den sidan jag länkade till skulle iaf inte jag ta den fd polisens ord för sanning.
Senast redigerad av Mizzzan 2013-10-15 kl. 09:47.
Citera
2013-10-15, 09:56
Medlem
Citat:

Du har nog rätt i din teori om hur det gått till. För mig blev dem skyldiga när jag såg videon om likdoftshunden. En hund har ingen anledning att ljuga. Den kan göra fel, men eftersom den markerat på så många ställen har den rätt iallafall på minst ett ställe. Det räcker för mig att se föräldrarna som inblandade i deras dotters försvinnande.
Det som jag inte förstår är i vilken kondition liket måste ha varit vid den senare förflyttningen. Hur liket var förpackat. Tror inte det fanns mycket att tillgå vad gäller plastsäckar i deras hotellrum vid försvinnandet. Det är varmt i Portugal. Var kan han ha gömt henne i så många veckor? Minns att någon hund även markerat likdoft ner mot strabden. Vet inte om det är korrekt.
En annan sak som förbryllar är ju Premiärministrarnas och andra högt uppsatta tro på detta par. Varför skyddar alla dessa två så okritiskt?
Citera
2013-10-15, 10:02
Medlem
Ghostfaces avatar
Snälla Mizzzan, Du sitter alltså och för en diskussion utifrån "Madeleinemythsexposed"? Nästan så man kan tro att det är Borgström, Van Der Kvast eller Lambertz bakom spakarna.... Skit samma, alla har rätt till sin åsikt! Har du sett någon av alla de videos/ intervjuer som finns på föräldrarna? Tycker du deras beteende i rådande situation är vad man kan förvänta sig av någon som just förlorat sitt barn? (De flesta föräldrar drogar förvisso inte ner sina 2 - 3 åriga barn och lämnar dom obevakade i ett mörkt låst/ olåst (beroende på hur det passar in i historien) hotellrum för att gå ut och supa med sina kompisar, men ändå.... )
Citera
2013-10-15, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Snälla Mizzzan, Du sitter alltså och för en diskussion utifrån "Madeleinemythsexposed"? Nästan så man kan tro att det är Borgström, Van Der Kvast eller Lambertz bakom spakarna.... Skit samma, alla har rätt till sin åsikt! Har du sett någon av alla de videos/ intervjuer som finns på föräldrarna? Tycker du deras beteende i rådande situation är vad man kan förvänta sig av någon som just förlorat sitt barn? (De flesta föräldrar drogar förvisso inte ner sina 2 - 3 åriga barn och lämnar dom obevakade i ett mörkt låst/ olåst (beroende på hur det passar in i historien) hotellrum för att gå ut och supa med sina kompisar, men ändå.... )
men snälla lilla du....

Jag säger inget alls utom att båda källor är minst lika trovärdiga (eller icke trovärdiga). Som jag säger så är det enda trovärdiga polisrapporten. Och jag har hittills inte sett den eller någon länk till den.

Ja, jag har sett klippen på föräldrarna. Och ja, i vissa klipp känns det lite lustigt. MEN alla reagerar olika, jag vet inte alls hur jag skulle reagera. Det jag tänker är att om jag förlorar ett barn så skulle jag inte orka leva längre. Men så har jag ju nära vänner som förlorat barn, och de finns kvar bland oss, de orkar leva.

Jag är fruktansvärt kluven. Visst pekar statistiken mot att föräldrarna är skyldiga, men det är allt som finns som "bevis". De andra bevisen som finns kommer från en Polisman som uppenbarligen ljugit på många punkten och från filmer där föräldrarna inte ser tillräckligt ledsna ut. Enligt mig finna alltså INGET (som offenliggjorts) att gå på. Jag tänker ifrågasätta båda sidor så länge det finns en chans att båda kan vara sanna.
Citera
2013-10-15, 10:16
Medlem
Någon som kan portugisiska?

Den portugisiska polisens FUP ligger nämligen ute, dock är det en PDF-fil och texten går inte att markera så man kan inte google translatea den.
Citera
2013-10-15, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megustaa
Någon som kan portugisiska?

Den portugisiska polisens FUP ligger nämligen ute, dock är det en PDF-fil och texten går inte att markera så man kan inte google translatea den.
Kan du kanske länka till den?

Är detta kanske korrekta filer?:
http://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/TRANSLATIONS.htm
Senast redigerad av Mizzzan 2013-10-15 kl. 10:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in