2013-10-15, 10:27
Medlem
http://www.scribd.com/doc/133789361/6692269-Maddie-McCann-Relatorio-Policia-Judiciaria
Citera
2013-10-15, 10:37
Medlem
trattfans avatar
Nu har jag inte koll på något.
Men tror ni inte det kan vara några av hennes syskon som skulle kunna ha mördat Maddie och föräldrar håller tyst för att skydda h*n?

Förövrigt så tror jag nog att om föräldrarna vet något så kommer det komma fram, antingen att de skriver en bok om 20 år "How I killed my daughter and fooled a whole world" eller liknanade.

Annars undrar jag vad som är så speciellt med detta fallet? Varför är denna flickan speciell och inte de andra hundratals barnen som är borta?
Citera
2013-10-15, 10:37
Medlem
Lalajlaj Den teori du lägger fram idag är den bästa jag hört hittills som baseras på att föräldrarna dödade henne. Jag har dock två problem med den. Det första är att en annan gäst vid Tapas baren som hade sina barn i rummet bredvid erbjudit sig att kolla till både sina egna samt Mccann barnen. Vilket han också gör. Det framgår aldrig hur väl han kollar till Mccann barnen men är det något man skulle säga ja till om man visste att ens dotter låg mördad på rummet?

Det andra är hur osannorligt jag tycker att det är att Gerry skulle ha haft tid på kvällen att gömma henne ordentligt. Även om man tar i rejält och säger att han haft 50 min på sig. Borde inte djur gått på kroppen ganska omgående? Borde inte någon känt liklukt de kommande dagarna? Att gräva ner den kan han ju knappast haft tid för.

Edit: Kan tänka mig att detta kan vara intressant för alla som läser tråden. Från sky news hemsida: "Sky News will show a special investigation tonight at 8.30pm"
Senast redigerad av whyman 2013-10-15 kl. 11:04.
Citera
2013-10-15, 10:52
Medlem
Bodde Maddie på detta hotell?

http://www.luzoceanclub2.com/

En person har sett en man som bar på ett sovande barn nära stranden. Kan det inte ha varit pappan
som bar på Maddie för att dumpa kroppen i havet?
Citera
2013-10-15, 10:53
Medlem
Jag var på semester i Egypten med min dotter,min syster och hennes barn när upproret började i Egypten!!. Ändå för oss turister var säkerheten hög!.Det fanns britter,fransmän,tyskar,svenskar,japaner och de flesta var familjer (hade med sig barn i alla åldrar) men man hörde inte om barn som blev bortrövad mitt i upproret! och kaoset .Nu vet jag inte hur det var i Portugal och hur vanligt det är i sånt händer i turist områden och om de har haft liknande fall i Portugal?
Citera
2013-10-15, 11:00
Medlem
Ghostfaces avatar
Redan 2007 pekade Martin Smith ut Gerry Maccaan som mannen som var på väg mot stranden. Han ansågs av polisen som trovärdig. Den "nya" fantombilden av den mannen är dessutom otroligt lik Gerry Maccaan.... Nu har brittisk polis dock fått för sig att mannen måste vara tysk....
Citera
2013-10-15, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Redan 2007 pekade Martin Smith ut Gerry Maccaan som mannen som var på väg mot stranden. Han ansågs av polisen som trovärdig. Den "nya" fantombilden av den mannen är dessutom otroligt lik Gerry Maccaan.... Nu har brittisk polis dock fått för sig att mannen måste vara tysk....

Fast den senaste fantombilden är inte ett dugg lik.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17657770.ab

Varför ändrade dom fantombilden? Från brunt hår till skallig och i princip ett helt nytt ansikte.
Citera
2013-10-15, 11:07
Medlem
Har man så små barn som Kate och Gerry (Madeleine och tvillingarna) då borde man anpassa sig till de!. De kunde lika gärna äta lunch och dricka lite vin mitt på dagen då barnen kunde vara med också!. Eller betala en barn flicka. Det finns de som redan från hemlandet tar med sig och betalar en barnflicka!.

Har det det kommit fram vems ide var att äta middag sent på kvällen utan barnen? Kate och Gerrys ide? kanske ville de skaffa sig alibi?
Citera
2013-10-15, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megustaa
Fast den senaste fantombilden är inte ett dugg lik.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17657770.ab

Varför ändrade dom fantombilden? Från brunt hår till skallig och i princip ett helt nytt ansikte.
Det där är fantomblider på männen som synts kring hotellet under dagen/dagarna innan. Polisen vet inte hur de passar in (om de gör det), men vill veta vilka de är.
Citera
2013-10-15, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nesma
Har man så små barn som Kate och Gerry (Madeleine och tvillingarna) då borde man anpassa sig till de!. De kunde lika gärna äta lunch och dricka lite vin mitt på dagen då barnen kunde vara med också!. Eller betala en barn flicka. Det finns de som redan från hemlandet tar med sig och betalar en barnflicka!.

Har det det kommit fram vems ide var att äta middag sent på kvällen utan barnen? Kate och Gerrys ide? kanske ville de skaffa sig alibi?
Ja, otroligt dumt och oansvarigt..
De hade ätit ute alla kvällar under veckan.
Citera
2013-10-15, 11:18
Medlem
fideIis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Snälla Mizzzan, Du sitter alltså och för en diskussion utifrån "Madeleinemythsexposed"? Nästan så man kan tro att det är Borgström, Van Der Kvast eller Lambertz bakom spakarna.... Skit samma, alla har rätt till sin åsikt! Har du sett någon av alla de videos/ intervjuer som finns på föräldrarna? Tycker du deras beteende i rådande situation är vad man kan förvänta sig av någon som just förlorat sitt barn? (De flesta föräldrar drogar förvisso inte ner sina 2 - 3 åriga barn och lämnar dom obevakade i ett mörkt låst/ olåst (beroende på hur det passar in i historien) hotellrum för att gå ut och supa med sina kompisar, men ändå.... )

Finns det sätt att agera som indikerar om man är skyldig eller inte?

Blir lite mörkrädd när jag läser trådens sista sidor och upptäcker hur ni så okritiskt gör om hörsägen till "fakta". Källkritik, någon? Föräldrarna är avskrivna från utredningen, varför skulle de bli det om det fanns bevis mot dem? Och ja, jag känner till de "bevis" som anfördes av polisen i Portugal. Kom igen, ni kan bättre än så här!
Citera
2013-10-15, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Nu har jag inte koll på något.
Men tror ni inte det kan vara några av hennes syskon som skulle kunna ha mördat Maddie och föräldrar håller tyst för att skydda h*n?

Förövrigt så tror jag nog att om föräldrarna vet något så kommer det komma fram, antingen att de skriver en bok om 20 år "How I killed my daughter and fooled a whole world" eller liknanade.

Annars undrar jag vad som är så speciellt med detta fallet? Varför är denna flickan speciell och inte de andra hundratals barnen som är borta?
Skillnaden mellan detta och andra fall? Ja, det blir extremt uppmärksammat av media. Tror att det beror på att det målar upp en förälders värsta mardröm och en ganska osannolik historia. Ett barn blir kidnappat på semesterort. Det händer ju inte allt för ofta. Dessutom har föräldrarna resurser och kontakter nog att få fallet uppmärksammat extra mycket.

Och eftersom det finns många teorier och det skrivs mycket om fallet så har folk (som oss) ganska mycket att spekulera kring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in