2013-10-14, 19:13
Medlem
Detta är de värsta jag har varit med om!!! Tele 2 skyltar överallt med att man får testköra i två veckor men detta gäller inte ifall man tar med sig ett nummer från en annan operatör? Detta framgår inte någonstans utan de enda som framgår är att man kan ångra sig inom två veckor vilket man inte kan vid nummerflytt tydligen. Jag beställde min telefon den 10 oktober och den 14 vill jag returnera(fick mobilen på en fredag och ville ångra måndag) men fick ett stort fett NEJ. Själv nummerbytet går genom den 25 oktober så jag har inte ens startat abonnemanget och enligt dist- köp lagen har man 14 dagars ångerrätt så jag har rätten på min sida de enda jag har gjort är att pröva telefonen i ca 60 minuter och detta alltså med ett kontaktkort och inte deras abonnemang . STOPPA UPP PRÖVA PÅ I RUMPAN TELE 2
Citera
2013-10-14, 22:04
Medlem
Hallå! har en fråga, Om jag använder comviq 195, o sedan laddar på comviq 45 fast jag redan har en vecka kvar på 195, vad händer med den jag redan har då? Går den bort så jag endast jag comviq 45 kvar då?
Citera
2013-10-15, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Jag skaffade ett Comviq abonnemang och det skulle aktiveras inatt. Nu är det så dock att varken mitt gamla abonnemang eller det nya funkar. Det får ingen tjänst alls. Kan ju inte heller kontakta Comviq eftersom jag inte kan registrera mitt nummer för att kontakta kundtjänst. Facebook har jag inte heller så där kommer jag inte i kontakt med dom heller. Vad tusan gör jag nu?
Hur länge har det varit inaktivt? Har du provat att starta om telefonen? Det brukar komma igång under natten eller tidigt på förmiddagen.

Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Menar ni då på fullt allvar att t.ex. en av världens absolut största operatörer Vodafone, medvetet väljer att vara mindre attraktiva?

Varumärkestrassel är ALDRIG en fördel för kunderna! Rena raka organisationer, prislistor och budskap är ALLTID till fördel för kunderna. Då kan de göra riktiga jämförelser, inte bli lurade av "smarta" marknadsstrateger.

Ni är båda helt ute och cyklar! eller så jobbar ni på Tele2 och medvetet sprider desinformaion.
Läs på lite om hur marknadsföring fungerar, alternativt försök förstå innebörden av mitt tidigare inlägg. Tele2 och Comviq fokuserar två helt olika kundbaser, slås det ihop så har du det ena eller det andra = mindre kunder = mindre klirr i kassan.

Sen också som RissaTridactyla skriver, 80% av alla kunder är Svenssons eller förståndshandikappade, och behöver få allting serverat till dem. Det blir mycket enklare för dem att förstå gränser om det handlar om två olika varumärken. Sen om du hör till de andra 20% som kan tänka själv så great, men då borde det inte vara något problem för dig att jämföra dem heller.
Citera
2013-10-15, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelkorvv
Detta är de värsta jag har varit med om!!! Tele 2 skyltar överallt med att man får testköra i två veckor men detta gäller inte ifall man tar med sig ett nummer från en annan operatör? Detta framgår inte någonstans utan de enda som framgår är att man kan ångra sig inom två veckor vilket man inte kan vid nummerflytt tydligen. Jag beställde min telefon den 10 oktober och den 14 vill jag returnera(fick mobilen på en fredag och ville ångra måndag) men fick ett stort fett NEJ. Själv nummerbytet går genom den 25 oktober så jag har inte ens startat abonnemanget och enligt dist- köp lagen har man 14 dagars ångerrätt så jag har rätten på min sida de enda jag har gjort är att pröva telefonen i ca 60 minuter och detta alltså med ett kontaktkort och inte deras abonnemang . STOPPA UPP PRÖVA PÅ I RUMPAN TELE 2
Intressant, det står faktiskt inte vad jag hittar heller. Det har stått med förut att Provkör inte gäller vid nummerportering. Det kan hända att knappen "Viktig info för dig som tänkt flytta ditt nummer till Tele2!" i sista steget i säljflödet ska innehålla informationen, men den knappen fungerar inte.
Den enda informationen som finns finner du här men den måste du aktivt själv söka fram i sökfältet, vilket går att argumentera emot.

Hur beställde du? Var det via hemsidan eller kundtjänst så ring in till kundtjänst och hävda att du inte fått informationen, dels för att knappen där inte fungerar och dels för att det inte annars står med i säljflödet. Hjälper det inte så begär att få prata med en chef.
Senast redigerad av Shwang 2013-10-15 kl. 00:54.
Citera
2013-10-15, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shwang
Intressant, det står faktiskt inte vad jag hittar heller. Det har stått med förut att Provkör inte gäller vid nummerportering. Det kan hända att knappen "Viktig info för dig som tänkt flytta ditt nummer till Tele2!" i sista steget i säljflödet ska innehålla informationen, men den knappen fungerar inte.
Den enda informationen som finns finner du här men den måste du aktivt själv söka fram i sökfältet, vilket går att argumentera emot.

Hur beställde du? Var det via hemsidan eller kundtjänst så ring in till kundtjänst och hävda att du inte fått informationen, dels för att knappen där inte fungerar och dels för att det inte annars står med i säljflödet. Hjälper det inte så begär att få prata med en chef.

Jag beställde detta via deras hemsida. Jag har ju öppnat telefonen(vilket jag har rätt till enligt dist- köp lagen) men jag har aldrig startat abonnemanget(tjänsten måste startas för att ångerrätten ska bli förbrukad) jag har inte ens klickat ut sim kortet från plasten. Hade jag vetat detta vid tidpunkten för beställningen hade den aldrig blivit av. Vet inte så mycket om den där knappen men jag har ett svagt minne av att jag prövade den men att den ej fungerade, den funkar hur som helst inte för mig heller nu. Hur som helst så läste jag igenom villkoren innan jag acceptera dem. På välkomnar brevet står de om nummerflytt och längst ner står det att jag har 14 dagar på mig att ångra mig inget alls om att ångerrätten ska bli förbrukad vid nummerflytt . Nu vägrar de acceptera min retur:/ Vad säger ni ?

Trodde faktiskt de var detta som skulle gälla :
Detta är en godkänd retur:

- Telefonen returneras i originalkartong
- Telefonen har inga synliga repor eller andra kosmetiska skador
- Skärmen är hel
- Batteriet finns med i kartongen eller i telefonen
- Hörlurar, manual, laddare och sladd finns med i kartongen
Senast redigerad av Kanelkorvv 2013-10-15 kl. 01:53.
Citera
2013-10-15, 11:02
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Hur länge har det varit inaktivt? Har du provat att starta om telefonen? Det brukar komma igång under natten eller tidigt på förmiddagen.

Läs på lite om hur marknadsföring fungerar, alternativt försök förstå innebörden av mitt tidigare inlägg. Tele2 och Comviq fokuserar två helt olika kundbaser, slås det ihop så har du det ena eller det andra = mindre kunder = mindre klirr i kassan.

Sen också som RissaTridactyla skriver, 80% av alla kunder är Svenssons eller förståndshandikappade, och behöver få allting serverat till dem. Det blir mycket enklare för dem att förstå gränser om det handlar om två olika varumärken. Sen om du hör till de andra 20% som kan tänka själv så great, men då borde det inte vara något problem för dig att jämföra dem heller.
Det gick igång sen efter ett tag och några omstarter.
Citera
2013-10-15, 18:34
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RissaTridactyla
Nej jag jobbar inte längre för Tele2. Ja alla har vi våran egen åsikt, själv tycker jag du är dåligt påläst och ute och cyklar själv.

Du får naturligtvis dra vilka personliga slutsatser du vill, men verkligheten visar att många operatörer drar andra slutsatser än vad du gör. I listan över världens största operatörer finns t.ex. Vodafone, T-mobile, Telefonica, Telenor och Orange. Är verkligen INGEN av dessa stora operatörer intresserade av att vara attraktiva????

Det syns nu mycket tydligt vem som är dåligt påläst!.
Det finns naturligtvis inte en enda strategi som leder företagen framåt.
Att bedriva affärsverksamhet som delvis bygger på att förvilla kunderna, kan aldrig vara kundorienterat, per definition.

Citat:

Enbart okunnigt uttalande. Du har helt enkelt fel. Se min kommentar ovan.

Och ja, jag har läst på. Om du själv läst nåt om ekonomi, marknadsföring eller företagande på universitetsnivå, kanske du haft mig som föreläsare.

Citat:

Det är just den typen av nedlåtande kundattityd som vi jobbar hårt med, inom en del företag, med fel kundfokus! Ett företag är inget alls utan sina kunder. De är företagets största tillgång.

Hoppas verkligen du inte jobbar med kundhantering!

Det är rejält mycket du skulle behöva lära dig om kvalitet inom serviceområdet!
Citera
2013-10-15, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RissaTridactyla
Tele2 gör muntliga avtal för inflytt av nummer, det gör inte Comviq, eftersom de endast har kundtjänst via chatt. Finns inga som helst avtal eller manus för flytt av nummer till Comviq från Tele2 hos Tele2 kundservice, man måste kontakta Comviqs kundservice varken folk vill eller inte
Klart man gör muntliga avtal på comviq med och det går bra att ringa kontantkundservice för att teckna abonnemang. Dock behövs det ej om man flyttar sitt nummer från tele2 till ett kontantkort, varför vet jag ej.
Citera
2013-10-15, 21:05
Medlem
MrWeedbergs avatar
Tackar för svar på mina frågor och slänger samtidigt in en till.
Kan studentabonnemang endast tecknas via Mecenat eller kan jag knalla in i en Tele2-butik, begära slutfaktura och flytta över mitt nummer till ett Comviq-abonnemang? Telefonen funderar jag på att köpa i Lettland nu.
Citera
2013-10-15, 21:36
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWeedberg
Tackar för svar på mina frågor och slänger samtidigt in en till.
Kan studentabonnemang endast tecknas via Mecenat eller kan jag knalla in i en Tele2-butik, begära slutfaktura och flytta över mitt nummer till ett Comviq-abonnemang? Telefonen funderar jag på att köpa i Lettland nu.

Studentabonnemang kan endast beställas via Mecenat.se!

//Noxid
Citera
2013-10-15, 22:11
Medlem
MrWeedbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Studentabonnemang kan endast beställas via Mecenat.se!

//Noxid

Attans...
Men det här med att försäljare vill locka till sig kunder, skulle de kunna fixa ett Comviq Fastpris med 3 GB surf till priset för 1 GB, dvs samma pris som studentabonnemanget?
Citera
2013-10-15, 22:36
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWeedberg
Attans...
Men det här med att försäljare vill locka till sig kunder, skulle de kunna fixa ett Comviq Fastpris med 3 GB surf till priset för 1 GB, dvs samma pris som studentabonnemanget?

Nää du haha. Funkar tyvärr inte riktigt så! Du får beställa via Mecenat.se. Varför vill du inte det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in