Citat:
Ursprungligen postat av
RissaTridactyla
Nej jag jobbar inte längre för Tele2. Ja alla har vi våran egen åsikt, själv tycker jag du är dåligt påläst och ute och cyklar själv.
Du får naturligtvis dra vilka personliga slutsatser du vill, men verkligheten visar att många operatörer drar andra slutsatser än vad du gör. I listan över världens största operatörer finns t.ex. Vodafone, T-mobile, Telefonica, Telenor och Orange. Är verkligen INGEN av dessa stora operatörer intresserade av att vara attraktiva????
Det syns nu mycket tydligt vem som är dåligt påläst!.
Det finns naturligtvis inte en enda strategi som leder företagen framåt.
Att bedriva affärsverksamhet som delvis bygger på att förvilla kunderna, kan aldrig vara kundorienterat, per definition.
Citat:
Ursprungligen postat av
Shwang
Läs på lite om hur marknadsföring fungerar, alternativt försök förstå innebörden av mitt tidigare inlägg. Tele2 och Comviq fokuserar två helt olika kundbaser, slås det ihop så har du det ena eller det andra = mindre kunder = mindre klirr i kassan.
Enbart okunnigt uttalande. Du har helt enkelt fel. Se min kommentar ovan.
Och ja, jag har läst på. Om du själv läst nåt om ekonomi, marknadsföring eller företagande på universitetsnivå, kanske du haft mig som föreläsare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Shwang
Sen också som RissaTridactyla skriver, 80% av alla kunder är Svenssons eller förståndshandikappade, och behöver få allting serverat till dem. Det blir mycket enklare för dem att förstå gränser om det handlar om två olika varumärken. Sen om du hör till de andra 20% som kan tänka själv så great, men då borde det inte vara något problem för dig att jämföra dem heller.
Det är just den typen av nedlåtande kundattityd som vi jobbar hårt med, inom en del företag, med fel kundfokus! Ett företag är inget alls utan sina kunder. De är företagets största tillgång.
Hoppas verkligen du inte jobbar med kundhantering!
Det är rejält mycket du skulle behöva lära dig om kvalitet inom serviceområdet!