2013-10-06, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rafarafa
varför vill man köpa tele2 avtal när comviqs avtal är 54kr billigare?

tele2: 249kr - 1gb surf - fria samtal
comviq: 195kr - 1gb surf - fria samtal

Om det gäller abonnemang så får du hos Tele2 tillgång till kundtjänst via telefon, likaså får du tillgång till fler tillvalstjänster osv.
Citera
2013-10-06, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Om det gäller abonnemang så får du hos Tele2 tillgång till kundtjänst via telefon, likaså får du tillgång till fler tillvalstjänster osv.
på comviq får du chat hjälp. tiptop

tillvalstjänster som tex?
Citera
2013-10-06, 21:37
Medlem
RissaTridactylas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddar.Billy
Tele2 har jag arbetat för i 2 år och vill ni veta en hemlighet? De sänker medvetet surfhastigheten för mindre värda kunder, de som har Comviq främst, för att gynna överklassen och hamna i god lag i de finare områdena.

Om du jobbat för Tele2 i två år borde du veta om att det där är så jävla mycket bullshit att det inte ens går att finna ord för det
Citera
2013-10-07, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddar.Billy
Tele2 har jag arbetat för i 2 år och vill ni veta en hemlighet? De sänker medvetet surfhastigheten för mindre värda kunder, de som har Comviq främst, för att gynna överklassen och hamna i god lag i de finare områdena.
Intressant, det är inget som jag har vetat om under de 3 år som jag jobbat där

Däremot sker det omprioriteringar i trafiken vid behov, t.ex. vid en koncert eller andra större sammanställningar så kan kapacitet tas från master runtom och läggas på master där belastningen är större. Vilket innebär att några få som använder masterna runtom blir lidande medan det fungerar bättre för majoriteten.
Citera
2013-10-07, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Jag använder tele2's kontantkort "fast pris" för 245:-, och det var det jag syftade på. Men jag nämnde varken operatör, billigaste eller pris överhuvudtaget i mitt inlägg så jag förstår inte vad ditt svar har med mitt inlägg att göra?

Om du följt konversationen jag citerade hade du dessutom märkt att det var just comviq/tele2 det syftades på.

Jag och estatus diskuterade helt annat
Citera
2013-10-08, 14:42
Medlem
TheMightyGamers avatar
Tele2 är ett skämt! Beställde ett nytt abonnemang, skulle då flytta mitt gamla comviq kontant nummer till det nya abonnemanget! Fick ringa in och spela in "Muntligt avtal" det gjorde jag! efter några dagar hände inget så jag kontakta kundtjänst och de sa "Det ser ut som att ordern inte har blivit lagt ordentligt så du får spela in ett nytt avtal".
Spelade då in muntligt avtal för andra gången och sa tydligt till han i telefonen "se till att du lägger ordern ordenligt nu" visst sa han inga problem. Gissa vad som hände efter några dagar till? inget!
Kontakade då Tele2 igen och frågade varför det inte hade hänt något! De sa samma sak igen. Det verkar som om de inte har lagt ordern ordentligt denna gången heller, jag får be dig spela in ett nytt avtal!
Fuck no! ringde kundtjänst och avslutade abonnemanget direkt! som tur var att de 14 dagar öppetköp jag hade inte hade löpt ut!
Har nu flyttad mitt comviq nummer till Telia och har inte alls några problem alls, spelade in muntligt avtal hos de för nummerflytten vips nästa dag var flytten godkänd!
Ville bara dela min erfarenhet med Tele2
Tack för mig!
Citera
2013-10-08, 14:45
Medlem
TheMightyGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
funderar på att köpa en xperia s som är låst till tele2. Min fråga är om man kan använda ett comviq-simkort eller om det bara funkar med tele2? Har för mig att tele2 och comviq är samma företag på nåt sätt så det borde väl fungera?
Hade en iPhone 5 låst till Tele2, det funkade även med COmviq kort, så det ska inte vara någon problem om det så att Den Xperia du ska köpa är låst till tele2, De är som Halebop och Telia, alltså de kör på samma nätverk!
Citera
2013-10-08, 17:23
Bannlyst
Jag har idag Tele2 Maxi (10 GB surf, fria samtal, fria sms till alla operatörer för 345:- i månaden)

Tecknade detta 12-03-12 på 24 månader. Bindningstiden löper alltså ut 14-03-12.

Vad rekommenderar du mig att göra om jag vill ha en iPhone 5S, 5 GB surf samt fria samtal och fria sms till alla operatörer?

Antingen så ringer jag er kundtjänst när iPhone 5S släpps och frågar om de har något motsvarande om jag tecknar nytt avtal på 24 månader.

Eller så låter jag mitt Maxi rulla på som tillsvidare efter bindningstiden och köper iPhonen löst hos webhallen etc...
Citera
2013-10-09, 03:28
Medlem
RissaTridactylas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HOLYGRAIL
Jag har idag Tele2 Maxi (10 GB surf, fria samtal, fria sms till alla operatörer för 345:- i månaden)

Tecknade detta 12-03-12 på 24 månader. Bindningstiden löper alltså ut 14-03-12.

Vad rekommenderar du mig att göra om jag vill ha en iPhone 5S, 5 GB surf samt fria samtal och fria sms till alla operatörer?

Antingen så ringer jag er kundtjänst när iPhone 5S släpps och frågar om de har något motsvarande om jag tecknar nytt avtal på 24 månader.

Eller så låter jag mitt Maxi rulla på som tillsvidare efter bindningstiden och köper iPhonen löst hos webhallen etc...

Jag skulle behålla maxi och köpa en telefon kontant istället. finns inget idag som är lika billigt som maxi unlimited om surfmängden är viktig för dig.
Citera
2013-10-10, 18:43
Medlem
MrWeedbergs avatar
Nu har jag ett par frågor om att avsluta abonnemang mm.
Jag sitter nu i Lettland med ett pausat Tele2 Kompis Surf Student. Opausat går bindningstiden ut i December så det blir i Juni efter pausen.
Funderar på Comviq fastpris Student för 195 kr/mån med en iPhone 5S. Möjligt att jag tar telefonen kontant för att ha lägre månadskostnad.
Jag kommer hem till Sverige i Mars och vill då ha nytt abonnemang och telefon. Om jag då begär slutfaktura när jag kommer hem, kan numret porteras till Comviq direkt då eller hur går det till? Kan jag via Mecenat få numret posterat till Comviqs abonnemang med studentrabatt? Funderar också på surfhastigheten. Är den alltid i 4G eller krävs det en 4G-telefon/abonnemang? Telefonen blir ju inga problem, men man kanske behöver lägga till något på abonnemanget?

Någon kunnig som snabbt och kort kan förklara hur det går till?
Citera
2013-10-11, 00:02
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWeedberg
Nu har jag ett par frågor om att avsluta abonnemang mm.
Jag sitter nu i Lettland med ett pausat Tele2 Kompis Surf Student. Opausat går bindningstiden ut i December så det blir i Juni efter pausen.
Funderar på Comviq fastpris Student för 195 kr/mån med en iPhone 5S. Möjligt att jag tar telefonen kontant för att ha lägre månadskostnad.
Jag kommer hem till Sverige i Mars och vill då ha nytt abonnemang och telefon. Om jag då begär slutfaktura när jag kommer hem, kan numret porteras till Comviq direkt då eller hur går det till? Kan jag via Mecenat få numret posterat till Comviqs abonnemang med studentrabatt? Funderar också på surfhastigheten. Är den alltid i 4G eller krävs det en 4G-telefon/abonnemang? Telefonen blir ju inga problem, men man kanske behöver lägga till något på abonnemanget?

Någon kunnig som snabbt och kort kan förklara hur det går till?

Eftersom Tele2 är operatören för både ditt gamla och ditt tilltänkta abonnemang, så kan de fixa det åt dig, om de vill. Det handlar ju inte om nån portering. Du begär avslutning och sluträkning och är noga med att säga till att numret då ska användas till deras Comviqabonnemang.

4G används också av de olika Tele2-abonnemangen, oavsett om de kallas Tele2 eller Comviq. Du måste ha en mobil som stöder 4G, men inget annat extra behövs.

Lai jums veicas!
Ar labu nakti.
Citera
2013-10-11, 03:13
Medlem
RissaTridactylas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Eftersom Tele2 är operatören för både ditt gamla och ditt tilltänkta abonnemang, så kan de fixa det åt dig, om de vill. Det handlar ju inte om nån portering. Du begär avslutning och sluträkning och är noga med att säga till att numret då ska användas till deras Comviqabonnemang.

4G används också av de olika Tele2-abonnemangen, oavsett om de kallas Tele2 eller Comviq. Du måste ha en mobil som stöder 4G, men inget annat extra behövs.

Lai jums veicas!
Ar labu nakti.

Nej. Tele2 kan inte hjälpa till med en flytt av nummer till Comviq, detta kan endast Comviqs kundtjänst hjälpa till med.

Alltså det här klassiska "Tele2s kundservice kan om de vill".

Alltså. Nej! Det. kan. vi. inte.

Och även om vi hade kunnat, hade vi ändå inte FÅTT göra det.

Tele2 gör muntliga avtal för inflytt av nummer, det gör inte Comviq, eftersom de endast har kundtjänst via chatt. Finns inga som helst avtal eller manus för flytt av nummer till Comviq från Tele2 hos Tele2 kundservice, man måste kontakta Comviqs kundservice varken folk vill eller inte
Senast redigerad av RissaTridactyla 2013-10-11 kl. 03:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in