2013-10-14, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snake-Blake
Varför bor herrarna utomlands?
Magnus bor i Sverige, Dan i Tyskland och Jonas på Orkney. Varför de bor där de bor får de nog själva svara på.
Citera
2013-10-14, 20:00
Medlem
Ignatius94s avatar
Tack Dan för ett mycket givande avsnitt. Dock finns det en sak som ständigt gör mig smått irriterad och det är hur ni använder begreppet ''vit''. Enligt er på RF finns det en ''vit ras'' och det är då européerna men i sanningens namn så är denna ''vita ras'' snarare en kulturell, lingvistisk, politisk och geografisk ras. Den vita rasen (kaukasoida rasen) innefattar faktiskt allt ifrån nordeuropéer till araber och nordafrikaner. Istället bör man kalla det som ni menar med den ''vita rasen'' för just européer eller någon av subraserna, alpin, nordisk eller mediteran.
Citera
2013-10-14, 20:50
Medlem
Jomsvikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius94
Den vita rasen (kaukasoida rasen) innefattar faktiskt allt ifrån nordeuropéer till araber och nordafrikaner. Istället bör man kalla det som ni menar med den ''vita rasen'' för just européer eller någon av subraserna, alpin, nordisk eller mediteran.

Det är felaktigt att den vita rasen innefattar alltifrån araber till nordafrikaner, och nog torde väl de flesta lyssnare förstå vad som avses med just "den vita rasen"?

Tyvärr har kulturmarxisternas propaganda sått en del frön även hos oss som vi bör bryta oss loss ifrån. Om inte vi själva ifrågasätter deras normer så kommer vi få tämligen svårt att få andra att göra det.
Citera
2013-10-14, 21:20
Medlem
vhaftresfhvcvbses avatar
Citat:
Tack Dan för ett mycket givande avsnitt. Dock finns det en sak som ständigt gör mig smått irriterad och det är hur ni använder begreppet ''vit''. Enligt er på RF finns det en ''vit ras'' och det är då européerna men i sanningens namn så är denna ''vita ras'' snarare en kulturell, lingvistisk, politisk och geografisk ras. Den vita rasen (kaukasoida rasen) innefattar faktiskt allt ifrån nordeuropéer till araber och nordafrikaner. Istället bör man kalla det som ni menar med den ''vita rasen'' för just européer eller någon av subraserna, alpin, nordisk eller mediteran.
Vit är väl inte en synonym för kaukasoid? Den vita rasen består av européerna (detta exkluderar så klart judar, turkar, albaner och zigenare) medans den kaukasoida rasen (ett väldigt gammalt begrepp som har varit helt irrelevant sedan 1800-talet) sträcker sig ända till Indien och Etiopien.
Kan dock hålla med om att jag hellre ser mig själv som européeisk än vit då vithet känns som ett väldigt flytigt och amerikanskt koncept.

Citat:
Varför bor herrarna utomlands?
Citat:
Är det någon som vet varför herrarna bor utomlands?
Magnus bor i Sverige. Dan har jag för mig arbetar som någon sorts partirepresentant i Tyskland, för att hålla bra kontakt med NPD. Jonas har jag ingen aning om varför han bor på Orkney, han kanske ärvt ett slott där eller så är hans fru brittisk.
Senast redigerad av vhaftresfhvcvbse 2013-10-14 kl. 21:25.
Citera
2013-10-14, 21:42
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhaftresfhvcvbse

Magnus bor i Sverige. Dan har jag för mig arbetar som någon sorts partirepresentant i Tyskland, för att hålla bra kontakt med NPD. Jonas har jag ingen aning om varför han bor på Orkney, han kanske ärvt ett slott där eller så är hans fru brittisk.

Det märks att du är ny.

Du verkar inte veta vad Jonas och Dan arbetar med. Svaren finns för övrigt långt tillbaka i både denna tråd och tråden om SvP.
Citera
2013-10-14, 22:10
Medlem
vhaftresfhvcvbses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Det märks att du är ny.

Du verkar inte veta vad Jonas och Dan arbetar med. Svaren finns för övrigt långt tillbaka i både denna tråd och tråden om SvP.
Nej jag vet inte vad Jonas arbetar med, och som det står så har jag för mig att Dan arbetar med NPD då han är internationell sekreterare för SvP och eftersom jag läst någon artikel på Realisten där det skrevs att Dan jobbat för NPD under en period för något tag sedan.
Citera
2013-10-14, 22:42
Medlem
Ignatius94s avatar
Citat:
Vit är väl inte en synonym för kaukasoid? Den vita rasen består av européerna (detta exkluderar så klart judar, turkar, albaner och zigenare) medans den kaukasoida rasen (ett väldigt gammalt begrepp som har varit helt irrelevant sedan 1800-talet) sträcker sig ända till Indien och Etiopien.
Kan dock hålla med om att jag hellre ser mig själv som européeisk än vit då vithet känns som ett väldigt flytigt och amerikanskt koncept.
.

Ja, jag skulle vilja hävda att vit är synonymt med kaukasoid. Den mongoloida underarten/rasen kallas även för gul, den negroida för svart, amerikanoida-röd och den malajiska-brun. Den kaukasoida rasen har mer eller mindre liknande skallform, ögonform mm. Att kalla Européerna för en egen ras är bara befängt och anledningen till att man gör det har antagligen mer med politik och kultur att göra än vad det har med den biologiska dimensionen. Litet intressant att du inte inkluderar albaner i den '' vita rasen'' hur kommer det sig? Varför skulle greker, syditalienare, bulgarer mm vara vita men inte albaner?
Senast redigerad av Ignatius94 2013-10-14 kl. 22:46.
Citera
2013-10-14, 23:58
Medlem
Citat:
Nej jag vet inte vad Jonas arbetar med, och som det står så har jag för mig att Dan arbetar med NPD då han är internationell sekreterare för SvP och eftersom jag läst någon artikel på Realisten där det skrevs att Dan jobbat för NPD under en period för något tag sedan.

Det är inte helt känt vad de båda sysslar med, och inte särskilt intressant för mig heller, men det där med Dan och NPD var endast en kort praktikperiod för Dan. Jag antar att det finns något slags samarbete mellan SvP och NPD på den fronten. Han arbetar hursomhelst med något annat till vardags.

Mycket trevligt avsnitt av er ikväll, man fick en väldigt skön känsla av er vänskap och stämningen er emellan. De Geer knivskarp när ni hade ert runda-bords-samtal oavsett vad Nordfront-kommentatorer säger.

https://www.nordfront.se/parlamentarisk-kamp-inte-utesluten.smr#comment-75612
Citera
2013-10-15, 01:21
Medlem
Kurganskis avatar
Citat:
Ja, jag skulle vilja hävda att vit är synonymt med kaukasoid. Den mongoloida underarten/rasen kallas även för gul, den negroida för svart, amerikanoida-röd och den malajiska-brun. Den kaukasoida rasen har mer eller mindre liknande skallform, ögonform mm. Att kalla Européerna för en egen ras är bara befängt och anledningen till att man gör det har antagligen mer med politik och kultur att göra än vad det har med den biologiska dimensionen. Litet intressant att du inte inkluderar albaner i den '' vita rasen'' hur kommer det sig? Varför skulle greker, syditalienare, bulgarer mm vara vita men inte albaner?
När man använder färger som rasbegrepp (vita och svarta människor) handlar det egentligen om kontraster och inte strikta rasliga definitioner. I USA kan väl samtliga européer och rätt många blattar (t.ex. judar) som passerar obemärkt i Sydeuropa, betraktas som vita när de kontrasteras mot negrer, rent utseendemässigt och genetiskt vill säga. Men i gamla världens kontext finns det som jag ser det ingen anledning att dra någon "makroetnisk" gräns för vithet och bråka om vilka folk som skall inkluderas eller ej. Varför behöver ett tveksamt folk som albaner klassas som det ena eller det andra? Det borde räcka att bara klassa dem som kaukasoider och albaner.

Vår ras, och i förlängningen också hela mänskligheten, är ett stort klinalt spektrum och ju avlägsnare släkt man är med svenskar, desto mindre välkommet inslag i den svenska genpoolen är man.
Citera
2013-10-15, 03:31
Medlem
Tercios avatar
Helt okej avsnitt. Kanske inte ett av det bättre men ändå kul att programmet blir bättre och bättre och mer rutinerat.

Bra att magnus konsekvent och logiskt stod upp för att det inte är okej med rasblandning idag. Jonas är för vek när det gäller. Han fegar ur när det blir lite jobbigt och personligt på det sättet.

Vore jätteintressant om Jonas nån gång kunde berätta vad som är så fantastiskt bra med kristendomen. Vet att han uppmanats till detta många gånger men det verkar vara mer än han klarar. På något sätt blir han svaret skyldig när han nämner detta som något slags postulat 10 gånger i varenda avsnitt.
Senast redigerad av Tercio 2013-10-15 kl. 03:45.
Citera
2013-10-15, 03:46
Medlem
trtrtrtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
De Geer knivskarp när ni hade ert runda-bords-samtal oavsett vad Nordfront-kommentatorer säger.

https://www.nordfront.se/parlamentarisk-kamp-inte-utesluten.smr#comment-75612
Var det detta om pensionärerna som avhandlades, eller har fler blattegrupper inkluderats?
Citera
2013-10-15, 03:56
Medlem
trtrtrtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Helt okej avsnitt. Kanske inte ett av det bättre men ändå kul att programmet blir bättre och bättre och mer rutinerat.

Bra att magnus konsekvent och logiskt stod upp för att det inte är okej med rasblandning idag. Jonas är för vek när det gäller. Han fegar ur när det blir lite jobbigt och personligt på det sättet.

Vore jätteintressant om Jonas nån gång kunde berätta vad som är så fantastiskt bra med kristendomen. Vet att han uppmanats till detta många gånger men det verkar vara mer än han klarar. På något sätt blir han svaret skyldig när han nämner detta som något slags postulat 10 gånger i varenda avsnitt.
De kristna ogillar den typen av diskussioner, att ta saken till pudelns kärna. Den frågan de hatar mest verkar vara varför vår andlighet inte ska komma från vår egen folksjäl utan bestå av importerade judiska ökenfabler. Istället går taktiken ofta ut på att "smygvåldta" offren (oss) med subtila gliringar och så små frön i hopp om att mildra vår aversion mot det kristna. Att de Geer av allt att döma är en hyfsat vettig och intelligent snubbe i övrigt gör hans religiositet minst sagt bisarr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in