2008-05-31, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/article1124102.ece

Jag har flera gånger varit nere på solkusten och ofta är det så här.
Fulla med barnvagnar.
Ibland är mamma barnvakt ett tag, ledsnar efter ett tag då pappa inte kommer
sen sitter de båda och super medan barnen sover ensamma.
Min vännina jobbade på en bar och det är vanligt. Vi såg ofta detta
Bra att portugiserna nu stävjar detta.
Maddies mamma och pappa gjorde nog som de flesta. Ungen ville väl inte vara tyst. Lite sömnmedel (Köper du receptfritt, bara du vet vad du ska ha)
Kanske för mycket, kanske lite för hård smäll (är helt ok i England) Shout up or I`ll smack you.
De är ansvariga för sitt barns död. För jag tror hon är död.

Tror precis som du. De ska stå till svars
Citera
2008-05-31, 22:55
Medlem
Strike-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/article1124102.ece

Jag har flera gånger varit nere på solkusten och ofta är det så här.
Fulla med barnvagnar.
Ibland är mamma barnvakt ett tag, ledsnar efter ett tag då pappa inte kommer
sen sitter de båda och super medan barnen sover ensamma.
Min vännina jobbade på en bar och det är vanligt. Vi såg ofta detta
Bra att portugiserna nu stävjar detta.
Maddies mamma och pappa gjorde nog som de flesta. Ungen ville väl inte vara tyst. Lite sömnmedel (Köper du receptfritt, bara du vet vad du ska ha)
Kanske för mycket, kanske lite för hård smäll (är helt ok i England) Shout up or I`ll smack you.
De är ansvariga för sitt barns död. För jag tror hon är död.

Tyvärr tror jag också det. Har inte sett dokumentären men jag hade tänkt att sätta på den nu.
Citera
2008-06-01, 09:24
Medlem
Chandler Bings avatar
Om dom nu är skyldiga att t.ex överdoserat någonting, var är hon??? Har båda tagit gemensamt beslut att frakta bort henne och "dumpat" henne någonstans? Hur fanns det tid till sånt? Är alla deras vänner med på det här eller hur sjuttsingen har dom lyckas genomföra det utan att någon av deras vänner märkt något?
Vännerna borde väl ha märkt om mamman eller pappan dragit iväg med bilen.
Citera
2008-06-01, 10:52
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Om dom nu är skyldiga att t.ex överdoserat någonting, var är hon??? Har båda tagit gemensamt beslut att frakta bort henne och "dumpat" henne någonstans? Hur fanns det tid till sånt? Är alla deras vänner med på det här eller hur sjuttsingen har dom lyckas genomföra det utan att någon av deras vänner märkt något?
Vännerna borde väl ha märkt om mamman eller pappan dragit iväg med bilen.

Hittar inte inläggen nu men jag har tidigare skrivit om och spekulerat i, att ingen tar notis när småbarnsföräldrar är ute och går med en barnvagn. Om de vanligtvis ses med barnvagn. Barnet kan sova, ha filten upp till näsan, parasoll, myggduk. Vuxna kroppar är betydligt svårare att frakta bort osedd.
Citera
2008-06-03, 02:18
Medlem
KönsKlass avatar
Har sett dokumentären "Madeleine One Year On - Campaign for Change" och måste säga att jag inte längre tror föräldrarna är skyldiga. Jag tyckte inte alls de gav skenet av att ljuga om någonting. Inte heller var kroppspråket så utmärkande. Det var ju en del i tråden som tyckte att hela kroppspråket tydde på att de ljög.

Nej, jag blev nu istället nästan helt övertygad om deras oskuld i det hela. Nu kan man ju inte avgöra allt detta enbart på kroppspråk, men jag misstänker då inte dom längre. Jag tyckte det verkade vara så ärligt det bara kunde vara.
Citera
2008-06-03, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Har sett dokumentären "Madeleine One Year On - Campaign for Change" och måste säga att jag inte längre tror föräldrarna är skyldiga. Jag tyckte inte alls de gav skenet av att ljuga om någonting. Inte heller var kroppspråket så utmärkande. Det var ju en del i tråden som tyckte att hela kroppspråket tydde på att de ljög.

Nej, jag blev nu istället nästan helt övertygad om deras oskuld i det hela. Nu kan man ju inte avgöra allt detta enbart på kroppspråk, men jag misstänker då inte dom längre. Jag tyckte det verkade vara så ärligt det bara kunde vara.

Hur kommer det då sig att mamman valde att tvätta gosedjuret?
Hur kommer det sig att hon tvättade insidan av bilen helt plöstligt?
Hur kommer det sig att hundarna markerade liklukt på bilnycklarna?

Jag tror att dom har gett ungen sömnpiller och sedan har ungen dött av detta och föräldrarna har blivit rädda och tänkt att dom kommer att åka dit och få skulden. Dom lägger Madeleine i bilen och kör iväg henne och gräver ner henne någonstans. Tvättar gosedjuret och bilen för att försvåra utredningen och i hopp om att "bevis" försvinner.
Citera
2008-06-03, 03:35
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Hur kommer det då sig att mamman valde att tvätta gosedjuret?
Hur kommer det sig att hon tvättade insidan av bilen helt plöstligt?
Hur kommer det sig att hundarna markerade liklukt på bilnycklarna?

Jag tror att dom har gett ungen sömnpiller och sedan har ungen dött av detta och föräldrarna har blivit rädda och tänkt att dom kommer att åka dit och få skulden. Dom lägger Madeleine i bilen och kör iväg henne och gräver ner henne någonstans. Tvättar gosedjuret och bilen för att försvåra utredningen och i hopp om att "bevis" försvinner.

Visst finns det en massa frågetecken. Det där med liklukten verkar de ju ha rätt svårt att bekräfta. Eftersom inget kunnat bevisas så tar jag allsammans för ett stort misstag bara.

Nej, de gav mig ett sådant starkt intryck av att vara oskyldiga att det ska bra mycket till för att jag ska gå tillbaks till att misstänka dom igen.
Citera
2008-06-03, 04:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Visst finns det en massa frågetecken. Det där med liklukten verkar de ju ha rätt svårt att bekräfta. Eftersom inget kunnat bevisas så tar jag allsammans för ett stort misstag bara.

Nej, de gav mig ett sådant starkt intryck av att vara oskyldiga att det ska bra mycket till för att jag ska gå tillbaks till att misstänka dom igen.

Det är svårt att avgöra från en film ifall de är skyldiga eller inte. Paret har extrem koll på vad de säger och allting är noga övertänkt. Jag läste att alla som ska intervjua paret måste ge paret frågorna som ska ställas (jag tror det var 2 dagar innan) intervjun ska ske, frågor som de inte vetat om innan svarar de över huvud taget inte på.
Om de nu är oskyldiga, då undrar jag varför de inte letade efter Madeleine ens den första kvällen? Jag vet inte någon förälder som inte skulle ha sprungit och ropat och letat i omgivningarna åtminstone den första natten? Paret har svarat på varför de inte själva letade men jag minns inte deras luddiga svar just nu...
Och varför åkte de hem dagen efter de blev arguido? Och varför har de inte återvänt om nu Kate säger sig stå dottern så nära just i Portugal?
Och varför ställer de inte upp på den här rekonstruktionen om de inte gjort något fel?
Man mår illa när man hör paret säga att de gör allt för att hitta dottern..det gör de sannerligen inte.
Gerry spelade tennis dagen efter hon försvann och Kate låg vid poolen. Det var alla andra som var ute och letade i vild förtvivlan, och så har de fortgått sedan dess.
Jag kopierar in ett brev som var i The sun häromdagen, den beskriver bra vad folk tycker.

Open letter to McCanns The Sun (No online link, appears in paper version only)

Jon Gaunt

30/05/2008

Dear Kate and Gerry

LIKE YOU I am a parent. I have two beautiful girls who I adore and I can say hand on heart, just like every Sun reader, that not only would I do time for them but I would lay down my life for them.

No doubt you feel the same about your three. Therefore, as a dad, I can't understand your reluctance to return to Portugal.

You should never have left Madeleine and the twins home alone even for one night, let alone virtually every night of your holiday.

Of course your neglect that evening did not mean you deserved to lose your beautiful daughter, and I have enormous sympathy for your loss.

However you messed up. You should return and face the consequences of that action. You should also take part in the reconstruction and do everything in your power, as you promised the British public when you asked us to donate money to find Madeleine.

Yes, it will be difficult for you and, yes, the Portuguese police may have not handled the investigation well. But the longer you stay in Britain, I am afraid the more fuel you will give to the people who believe you have something to hide.

You are not detectives, you are doctors, but when leading experts like the man who caught Jamie Bulger's killers, retired Detective Superintendent Albert Kirby, say you should take part in a reconstruction you should heed their advice.

For the record I cannot believe that you had anything to do with the disappearance of Maddie. However you must be aware there are plenty of people who are of that opinion.

The only way to defeat these people is to return and help in any way possible to catch the person or persons responsible for your daughters disappearance.

All the best,

Jon
Citera
2008-06-03, 08:07
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det är svårt att avgöra från en film ifall de är skyldiga eller inte. Paret har extrem koll på vad de säger och allting är noga övertänkt. Jag läste att alla som ska intervjua paret måste ge paret frågorna som ska ställas (jag tror det var 2 dagar innan) intervjun ska ske, frågor som de inte vetat om innan svarar de över huvud taget inte på.
Om de nu är oskyldiga, då undrar jag varför de inte letade efter Madeleine ens den första kvällen? Jag vet inte någon förälder som inte skulle ha sprungit och ropat och letat i omgivningarna åtminstone den första natten? Paret har svarat på varför de inte själva letade men jag minns inte deras luddiga svar just nu...
Och varför åkte de hem dagen efter de blev arguido? Och varför har de inte återvänt om nu Kate säger sig stå dottern så nära just i Portugal?
Och varför ställer de inte upp på den här rekonstruktionen om de inte gjort något fel?
Man mår illa när man hör paret säga att de gör allt för att hitta dottern..det gör de sannerligen inte.
Gerry spelade tennis dagen efter hon försvann och Kate låg vid poolen. Det var alla andra som var ute och letade i vild förtvivlan, och så har de fortgått sedan dess.

Gerry och Kate anser sig vara för fiiina för att ifrågasättas/delta i rekonstruktioner/själv leta sin dotter. De verkar inte förstå att alla andra är tvungna att delta/utfrågas osv. De tar för givet att de ska specialbehandlas. Skulle de vara helt oskyldiga till bortförandet, kommer de ändå alltid att vara "skyldiga" till sin attityd.

Bara en tidning gav dem 5 miljoner pund för förtal. Klart pengarna tar slut. Lönerna till PR-agenterna och allt omkring, resor etc. Kates märkeskläder ligger i en prisklass för sig.

Man bör, som du skriver, vara mycket medveten om att paret har full kontroll över dokumentären. Den hade inte sänts utan deras medgivande. Ingenstans i första delen nämndes vad de arbetade med. Det gjordes egentligen inte i del 2 heller. Bara att Gerry cyklade till jobbet, eller?

För mig var det mest avslöjande ändå Kates förklaring varför de reste på semester till Portugal. -Vi ville ha tid för oss själva, utan barnen. Brukar inte föräldrar oftast resonera tvärtom? Stressig vardag, karriärer. De reser iväg för att få möjlighet att tillbringa (kvalitets)tid tillsammans med sina barn. Kate och Gerry däremot hade redan innan resan ett "uppsåt" att vara barnfria. Är det detta som Beckham och alla kändisar kan identifiera sig i, när de säljer sina namn till McCanns? Det känns lite för slumpartat att en familj som verkar ha barnvakt för jämnan (lämnar in barnen på hotellets dagis under dagarna för att få vara ifred på semestern), inte anlitar barnpassning just den kväll när dottern rövas bort av en främling.

Det är något fel. Jag hoppas att vi får svaret på vad. Inte minst för syskonens skull.
Citera
2008-06-03, 08:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Gerry och Kate anser sig vara för fiiina för att ifrågasättas/delta i rekonstruktioner/själv leta sin dotter. De verkar inte förstå att alla andra är tvungna att delta/utfrågas osv. De tar för givet att de ska specialbehandlas. Skulle de vara helt oskyldiga till bortförandet, kommer de ändå alltid att vara "skyldiga" till sin attityd.

Bara en tidning gav dem 5 miljoner pund för förtal. Klart pengarna tar slut. Lönerna till PR-agenterna och allt omkring, resor etc. Kates märkeskläder ligger i en prisklass för sig.

Man bör, som du skriver, vara mycket medveten om att paret har full kontroll över dokumentären. Den hade inte sänts utan deras medgivande. Ingenstans i första delen nämndes vad de arbetade med. Det gjordes egentligen inte i del 2 heller. Bara att Gerry cyklade till jobbet, eller?

För mig var det mest avslöjande ändå Kates förklaring varför de reste på semester till Portugal. -Vi ville ha tid för oss själva, utan barnen. Brukar inte föräldrar oftast resonera tvärtom? Stressig vardag, karriärer. De reser iväg för att få möjlighet att tillbringa (kvalitets)tid tillsammans med sina barn. Kate och Gerry däremot hade redan innan resan ett "uppsåt" att vara barnfria. Är det detta som Beckham och alla kändisar kan identifiera sig i, när de säljer sina namn till McCanns? Det känns lite för slumpartat att en familj som verkar ha barnvakt för jämnan (lämnar in barnen på hotellets dagis under dagarna för att få vara ifred på semestern), inte anlitar barnpassning just den kväll när dottern rövas bort av en främling.

Det är något fel. Jag hoppas att vi får svaret på vad. Inte minst för syskonens skull.

Ja visst låter det konstigt? De har även sagt att de skulle ha varit hos barnen om det nu inte var en gruppresa med alla de andra läkarna? De säger också att de skulle ha anlitat hotellets "lyssningsservice" om de nu hade haft någon.
Denne "lyssningsservice togs bort från hotellet då den inte ansågs säker.
Att de kan säga att de inte ville anlita barnvakt på kvällarna (vilket hotellet hade för billig penning) för att de inte ville lämna barnen med främlingar? Alltså samma "främlingar" som passade barnen hela dagarna..
Jag tror att de inte ville släppa in någon på rummet där de hade sina personliga saker. Kanske var de rädda för att bli av med just sina fina märkeskläder etc?
De HAR erkänt att de lämnade barnen ensamma varje kväll..Jag vet inte om ni tänkte på att Kate sa i frågan om kvällen innan då Madde och hennes bror hade gråtit och varför de inte kommit till dem...då sa Kate "vadå? när var du ledsen? Var det precis när du skulle gå och lägga dig? precis innan du skulle somna?" Alltså, det låter som att de lämnade barnen till och med innan läggdags? Annars skulle de väl ha vetat ifall hon grät då?
Den kvällen var paret på ett ställe som ligger flera kilometer ifrån hotellet. Det var då den äldre kvinnan som bodde ovanför hade klagat på att barnen "skrek hysteriskt" och hotellets personal ringde och bad paret komma hem.
Dagen efter lovade paret damen att det här aldrig mer skulle upprepas..
Jag vet inte om de verkligen är skyldiga till att madde dog? men jag är verkligen säker på att de är skyldiga för försummelse. Och det ordentligt!
De som är läkare borde förstå att man inte lämnar så små barn ensamma. Mycket kan hända små barn som lämnas utan uppsikt, inte bara kidnappning.
Citera
2008-06-03, 10:03
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag kopierar in ett brev som var i The sun häromdagen, den beskriver bra vad folk tycker.

Open letter to McCanns The Sun (No online link, appears in paper version only)

Jon Gaunt

30/05/2008

Dear Kate and Gerry

LIKE YOU I am a parent. I have two beautiful girls who I adore and I can say hand on heart, just like every Sun reader, that not only would I do time for them but I would lay down my life for them.

No doubt you feel the same about your three. Therefore, as a dad, I can't understand your reluctance to return to Portugal.

You should never have left Madeleine and the twins home alone even for one night, let alone virtually every night of your holiday.

Of course your neglect that evening did not mean you deserved to lose your beautiful daughter, and I have enormous sympathy for your loss.

However you messed up. You should return and face the consequences of that action. You should also take part in the reconstruction and do everything in your power, as you promised the British public when you asked us to donate money to find Madeleine.

Yes, it will be difficult for you and, yes, the Portuguese police may have not handled the investigation well. But the longer you stay in Britain, I am afraid the more fuel you will give to the people who believe you have something to hide.

You are not detectives, you are doctors, but when leading experts like the man who caught Jamie Bulger's killers, retired Detective Superintendent Albert Kirby, say you should take part in a reconstruction you should heed their advice.

For the record I cannot believe that you had anything to do with the disappearance of Maddie. However you must be aware there are plenty of people who are of that opinion.

The only way to defeat these people is to return and help in any way possible to catch the person or persons responsible for your daughters disappearance.

All the best,

Jon

Jag tycker det var mycket enklare att skapa sig en bild av dom som skyldiga eller oskyldiga via filmen än det skvaller man annars kunnat basera sin ståndpunkt på i media. Det är så lätt att bara skapa sig en bild genom hörsägen då man aldrig ser ansiktsuttryck och kroppspråk.

Att paret "sägs" vilja ha frågorna till intervjer i förväg är nog inga konstigheter skulle jag tro. Om jag var deras advokat så skulle nog jag också råda dom till samma sak, med tanke på det de har fått gå igenom via press och Portugisisk polis. Så det är helt okey att ta frågorna i förväg.

Mamman verkar inte alls vara en skådespelare för kameran. Jag tycker allt i hennes sätt att vara verkar så naturligt. Hennes sorg och sätt att ibland bryta ihop inför olika frågor ser ärligt ut. Hon bryter inte ihop på frågan, utan då hon säger en viss mening eller ett ord, och det kommer så okontrollerat. Som att hon tar sig tillbaks till den kvällen allting hände och upplever fasan på nytt. Ibland bryter hon ihop då hon säger saker vi inte ens skulle tycka att hon skulle bryta ihop av att säga, och även det tycker jag gör att det verkar så äkta. Pappans något "kyliga" sätt tycker jag inte heller verkar vara kyligt. En helt naturlig reaktion efter alla anklagelser. De har fått gå igenom mycket och många verkar bortse från det. Brittisk press är också en av världens hemska, och bara det talar för att man som uthängd på alla möjliga sätt lär sig att handskas med den genom att vara kylig. Minsta tecken på att man visar att man bryts ner av det den skriver, och du har dom över dig som ett gäng hyenor.

Vi kan ju ta Tuesday som ett exempel. Han tycker att de är "för fina" för att utfrågas. Och allt detta utan att ha träffat dem i verkligheten. Enbart via det som han har fått ta del av det pressen har gett oss. Det är det som är rätt skrämmande.
Senast redigerad av KönsKlas 2008-06-03 kl. 10:26.
Citera
2008-06-06, 22:17
Bannlyst
Ok

Tro mig, de är skyldiga så det skriker om det. Men om sanningen kommer fram, så ska det till en massa tur eller klantighet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in