2013-10-14, 17:58
Medlem
Rozzens avatar
Börjar fundera. Tror det kan vara KJ eftersom han inte sa att VB inte hade varit hos honom och senare någon vecka efter ändrade han uppfattning och sa att VB hade varit hos honom. Händerna tror jag finns på ett avlägset ställe eftersom inget har hittat det. Det borde ha funnits något i samband med O-ringen. Varför satte ingen upp lappar t.ex. Om du ser något som är fel i skogen gör din tävling ring polisen senare efter tävlingen på 114 14´, eller liknande. Hade tyckt att det skulle vara en ide eftersom befolkningen i Boden är oroliga. Folk kommentera låt det vara O-ringen ska vara kul eller liknade. Jag undrar om det mindre åriga vittnet ska vara med på rättegången. Jag är ganska orolig för Det vallade vittnet EJ eftersom hon är minddreårig och måste vara med om detta.
Citera
2013-10-14, 18:02
Medlem
Rozzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hur ska detta sluta, en förundersökning på endast 400 sidor, åter igen upprepat i media, och bara 4 rättegångsdagar avsatta för fallet och killen har inte ens erkänt.

Det börjar se ut som att denna utredningen kommer sluta med ett fiasko i rätten.

Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Om åklagarna är strykrädda tar de nog hellre en förlust i rätten än kritiken de skulle riskera om de bara släppte den misstänkte.
Tror ni dem kommer släppa den misstänkte? Det låter ju inte bra. Även fast dem inte har nog med bevis så är det ju mest troligt att det är KJ. Börjar fundera. Det är ju inte sagt att det är KJ det kan ju vara vem som helst som sitter där eller är det något som vet att det är han?
Citera
2013-10-14, 18:18
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rozzen
Tror ni dem kommer släppa den misstänkte? Det låter ju inte bra. Även fast dem inte har nog med bevis så är det ju mest troligt att det är KJ. Börjar fundera. Det är ju inte sagt att det är KJ det kan ju vara vem som helst som sitter där eller är det något som vet att det är han?

Nog är det rätt gm som sitter där han sitter, men frågan är hur bevisläget är? Många avgörande faktorer saknas troligtvis. Ex mordplats och styckningsplats, samt bärande bevis som styrker att han mördat VB.

Frågan är om han bara haft tur eller om han var så klar i knoppen så han lyckats dölja alla spår? Alternativet har han fått vägledning eller t o m hjälp av någon. Har han som jag tror "lekt krig" med VBs kropp efter mordet så har inte varit psykiskt frisk. Har han varit ensam om detta så har han haft en enorm himla tur.
Citera
2013-10-14, 18:22
Medlem
Att endast 4 dagar bokats för förhandlingen kan tyda på att bevisläget är så gott att mer tid inte anses nödvändigt.
Citera
2013-10-14, 18:59
Medlem
KITTY007s avatar
[quote=Rozzen|45671254]Jag satt men mina vänner och pratade så säger en av min vänner som jobbar på akuten, att det hade varit orienteringsträning några dagar in kroppsdelarna hittades och att hennes väns dotter hade varit på den träningen och hade något orolig kommit tillbaka och sagt att hon hade tappat kartan. Mamman verkar inte ha trott på henne och tjatat på att det går inte att tappa en karta. Sen när kroppsdelarna hittades verkade mamman ha pratat med dottern och så hade hon ringt och tipsat polisen om detta sen så hade min vän fått ett medelande varför dom hade varit tvungna att ställa in resan som dem hade ha tänkt ha med min väns familj. Mámmans dotter hade varit på förhör och vallning i skogen. Jag vet inte så mycket mer men det visar sig att dottern hade sett två personer i skogen en var KJ och den andra vet jag inte. Dotter verkar vara speciell på nått sätt menade min vän. Att hon minns saker extra väl. Sen så san min vän att dottern hade varit väldigt viktig för polisen. Varför vet hon inte. Dotter är 01 så 12 elller 11 år nu och intialerna EJ.

------------------------------------------
Då har han troligtvis varit synlig 2 gånger vid fyndplatsen dagarna innan MP gjorde sina fynd.
Höll han möjligen koll på området?
Citera
2013-10-14, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Att endast 4 dagar bokats för förhandlingen kan tyda på att bevisläget är så gott att mer tid inte anses nödvändigt.

Det är klart att det kan vara så, men om vi nu skall tro på tidigare information så verkar det inte så.

Åklagarduon har själva inte tagit förgivet ifall det skall bli åtal eller inte.

Citat:
– Nej, det saknas bitar. Vi får se om det blir ett åtal eller ej säger Anna Bergström till kuriren.

Möjligtvis baserar hon det på allt duon gnällt på att dom saknar i denna mordutredning till media.
Dom har inte mordplats, mordvapen, styckningsplats, händer, motiv, och inget erkännande.
Sen säger dom också att dom har en grabb som inte är pratglad och det lilla han säger anser
dom att inte har något värde. Vi får snart se nu om åklagarna själva kan leverera något av värde,
men just nu ser det mörkt ut och så menar Bo Forssberg också då han nyligen uttalade sig och
sa att bevisningen ser svag ut.
Citera
2013-10-14, 19:07
Medlem
Citat:
Funderar på alla ungdomar som finns i Vittjärvs IK. Har kollat på eventor en slags sajt där alla orienteringstävlande finns t.ex. SW, HET, EJ, EK, FJ. (säger inte namnen eftersom dem är bara barn)Hon som vallades har jag glömt bort namnet. Typisk mig. Alla är ju barn det är ju därför Kuriren inte vill gå ut med vem det var eller ålder på denna artikel http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6854273 Känns som om man fått en pusselbit av detta stora av pussel. Min väninnas son är kompis med en dem här orienterararna. Det är ju orienterare som har varit en stor del av utredningen. http://www.bodensbk.se/orientering det är hemsidan av dem som hade den här träningen. Kjell Sandström tror jag var ansvarig för träningen. Säger namnet eftersom han redan har gått ut i media. Eftersom min vännina vet så mycket tror jag nästan att hon känner tjejen som blev vallad. Undra vad dem gjorde när dem gjorde när hon blev vallad. Jag skrev ju tidigare ett PM till highfive ska leta fram det och läsa vem det var och vad mer jag skrev. Har inte varit aktiv här och sett på ett tag eftersom annat kommer i vägen men har alltid funderat på denna långa historia. Jag vet inte så mycket om detta förutom det här med vallningen och sånt.

Citat:
Börjar fundera. Tror det kan vara KJ eftersom han inte sa att VB inte hade varit hos honom och senare någon vecka efter ändrade han uppfattning och sa att VB hade varit hos honom. Händerna tror jag finns på ett avlägset ställe eftersom inget har hittat det. Det borde ha funnits något i samband med O-ringen. Varför satte ingen upp lappar t.ex. Om du ser något som är fel i skogen gör din tävling ring polisen senare efter tävlingen på 114 14´, eller liknande. Hade tyckt att det skulle vara en ide eftersom befolkningen i Boden är oroliga. Folk kommentera låt det vara O-ringen ska vara kul eller liknade. Jag undrar om det mindre åriga vittnet ska vara med på rättegången. Jag är ganska orolig för Det vallade vittnet EJ eftersom hon är minddreårig och måste vara med om detta.

Asså va??? Jag förstår inget av vad du skriver.
Citera
2013-10-14, 19:12
Medlem
Rozzens avatar
[quote=KITTY007|45673274]
Citat:
Jag satt men mina vänner och pratade så säger en av min vänner som jobbar på akuten, att det hade varit orienteringsträning några dagar in kroppsdelarna hittades och att hennes väns dotter hade varit på den träningen och hade något orolig kommit tillbaka och sagt att hon hade tappat kartan. Mamman verkar inte ha trott på henne och tjatat på att det går inte att tappa en karta. Sen när kroppsdelarna hittades verkade mamman ha pratat med dottern och så hade hon ringt och tipsat polisen om detta sen så hade min vän fått ett medelande varför dom hade varit tvungna att ställa in resan som dem hade ha tänkt ha med min väns familj. Mámmans dotter hade varit på förhör och vallning i skogen. Jag vet inte så mycket mer men det visar sig att dottern hade sett två personer i skogen en var KJ och den andra vet jag inte. Dotter verkar vara speciell på nått sätt menade min vän. Att hon minns saker extra väl. Sen så san min vän att dottern hade varit väldigt viktig för polisen. Varför vet hon inte. Dotter är 01 så 12 elller 11 år nu och intialerna EJ.

------------------------------------------
Då har han troligtvis varit synlig 2 gånger vid fyndplatsen dagarna innan MP gjorde sina fynd.
Höll han möjligen koll på området?

Förvånar mig inte att han har bevakat området som "joggare, gå ut med hunden eller promenad" Ingen anar ju något förrän kroppsdelarna hittas. Då kan ju börja tänka vem var den där mannen, han har aldrig varit där? Det är väl såklart att man vill skydda sin hemlighet.
Citera
2013-10-14, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1

Nja, har inte åklagarna själva sagt att det är tunt med bevis?

Det ser inte bra ut. Indicierna borde räcka, tycker man ju. Sist som såg henne, vapenintresserad, hennes blod, bekant med fyndplatsen...
Citera
2013-10-14, 19:14
Medlem
Rozzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Asså va??? Jag förstår inget av vad du skriver.
Det är bara misstankar jag funderar på, förstår inte riktigt själv vad jag har skrivit.
Citera
2013-10-14, 19:17
Medlem
Rozzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Nja, har inte åklagarna själva sagt att det är tunt med bevis?

Det ser inte bra ut. Indicierna borde räcka, tycker man ju. Sist som såg henne, vapenintresserad, hennes blod, bekant med fyndplatsen...

Det där med blodet borde ju räcka. Men vad jag har hört brukade KJ och VB spela paintball tillsammans. Så det är ju en orsak att VB har skadat sig under paintballen och börjat blöda.
Citera
2013-10-14, 19:21
Medlem
Rozzens avatar
Tror att KJ råkat skada VB, VB blir medvetslös och KJ får panik och tror VB är död, gömmer henne och hugger några knivhugg i hennes kropp. Han är ju psykisk sjuk så det är lätt att han gör en olycka till mord. Detta är bara en misstanke vet inte hur sjuk han är eller vad han har. Någon som vet? Kan ni berätta lite om honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in