2013-09-24, 23:31
Medlem
April55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humpedumpen
Petra ? Det är ju K*tarina E*lund.. men hon har säkert någon svartmuskig Petra som kollega
Precis ! Släpp P*tra, det är inte hon till 100 procent.
K*tarina vet jag inte vem det är, men P*tra vet jag vem det är och
hennes hund. Dock i dag hos en anna kollega då P*tra inte jobbar som
ordningspolis längre. Hon har andra uppgifter hos polisen ( självvalt)
Undra när ni skall få in detta i era skallar
K*tarina har en SÖK hund och det var det den visade på filmen.
Hade det varit en patrullhund/ordning. Hade mannen inte stått upp på benen.
Citera
2013-09-25, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April55

det var som fan hade han inte det
Citera
2013-09-25, 20:33
Medlem
MahatmaHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juha890
det var som fan hade han inte det
Precis, som om det skulle behöva förklaras. Man ser ju att fyllot är en snäll kille som inte skulle göra kvinnor eller djur illa. Hade han velat det så skulle han lätt kunnat kasta tjänstehunden på poliskvinnan för att neutralisera aggressionen. Tillhör Katarina Eklund gaypolisen? Tänkte att det kunde vara någon slags kommunikationsproblem med fyllo vs. kvinna som inte beter sig kvinnligt.

Själv hade jag nog vid samma promillehalt kommit av mig direkt om jag möttes med lite kvinnlig list.
Senast redigerad av MahatmaHitler 2013-09-25 kl. 20:45.
Citera
2013-09-25, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MahatmaHitler
Precis, som om det skulle behöva förklaras. Man ser ju att fyllot är en snäll kille som inte skulle göra kvinnor eller djur illa. Hade han velat det så skulle han lätt kunnat kasta tjänstehunden på poliskvinnan för att neutralisera aggressionen. Tillhör Katarina Eklund gaypolisen? Tänkte att det kunde vara någon slags kommunikationsproblem med fyllo vs. kvinna som inte beter sig kvinnligt.

Själv hade jag nog vid samma promillehalt kommit av mig direkt om jag möttes med lite kvinnlig list.

Hon e inte straight iaf så mycket säger mig min radar... men hon har/haft snubbar också..
Citera
2013-09-25, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April55

Nja där e du nog lite snett på det, polisen har hundar som ska klara många olika uppgifter och jag kan säga dig att K*tarina precis som alla andra hundfö i ytter tjänst har en skyddstränad hund. Det som dock händer är att hunden inte uppfattar mr Norrland som ett hot som behöver avvärjas och blir därför helt konfyst när Katta börjar gapa och bli konstig.
Citera
2013-10-03, 00:59
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorBlutegel
Vad är han då? En terrorist? .

Det jag påstår är att man inte kan avgöra efter som vi vi kan ha missat 5 minuter handling innan vi kommer in i filmen. Jag har inte påstått något överhuvudtaget om vilken typ av brott han begått. Men förmodligen är han ursprungligen misstänkt för att vara någon slags brottsling, ja. Förmodligen har han sedan begått följdbrott som att inte lyda polisman.

Citat:
Nu har du nog problem med läsförståelsen. Det jag menar är uppenbart och bör kunna förstås av alla läskunniga. Jag menar givetvis att poliskvinnan tappar kontrollen över sig själv och därmed hela situationen.

Ok. När du skriver ordentligt förstår jag vad du menar.

Citat:
Min poäng var att man löser inte situationen oavsett genom att bussa hunden och dra upp batongen. Han hade lika gärna kunnat avväpna henne och använda batongen emot henne som vapen.

Ok. Jag tolkade hur du uttryckte dig mer som ett försvar av mannens ignorans, vars proportioner vi inte kan avgöra utan att ha sett hela förloppet, som kanske utspelat sig under 5 minuter innan kameran slås på, eller kanske en kvart? Vi vet inte.

Citat:
Eftersom att hon inte kan hantera mannen ensam och det inte finns något akut behov av att få ner honom på marken skulle hon ha inväntat förstärkning. Istället försätter hon sig själv, mannen och polishunden i onödig fara.

Det hade säkert varit mer lämpligt. Men det var ju inte det du skrev från början. Det jag vände mig emot var din diskussion om sekunder hit och sekunder dit.

Citat:
Är det därför den siktar sig in rakt på mannens kuk det första den gör menar du? Hade han inte fått tag i halsbandet och avstyrt hunden i det läget hade det blivit mycket otrevligt för mannen. Att han lyckas med det är väl att betrakta som ren tur med tanke på hur full han är.

Jag har nu tittat på filmen 10 gånger till. Ja, du har rätt i hunden gör ett utfall mot grenen eller ölmagen. Men det är ju först efter buffen som han greppar halsbandet. Det är ju inte så att mannen hindrar detta första utfall.

Läste någonstans att det kanske bara var en spaningshund detta. Den kanske inte är dresserad att hugga folk överhuvudtaget?

Citat:
Bra att veta att du tycker att ett kaxigt fyllo förtjänar sönderbiten kuk och sönderslagna ben i hela kroppen. De flesta håller nog inte med dig här dock.

Oavsett vad andra tycker, så tycker jag att om man blir otrevlig och kaxig av sprit så kan hålla sig nykter eller dricka hemma.

Citat:
Din andra mening här är ganska obegriplig.

Det hela är väl inte det minsta obegripligt. Mannens ursprungliga problem började långt innan poliskvinnan dök upp. Det ursprungliga problemet är att han är full och gjort något som fått hans tröja blodig och som gjort att folk tillkallat ordningsmakten. Exakt vad som hänt vet vi inte.

Men... Den ursprungliga orsaken till att polis tillkallats hade alltså varit exakt den samma även om det istället hade dykt upp en manlig polis.

Mannen kunde naturligtvis ha tänkt till redan innan den ursprungliga händelsen.

Därför lägger jag all skuld på mannen. Nu pratar jag dock inte om juridisk skuld här, utan moralisk skuld. Han får helt enkelt skylla sig själv, som jag ser det.

Citat:
En dvärg hade givetvis inte skött det bättre. Men jag har aldrig i hela mitt liv sett en dvärg som polis. Har du?

Nej. Men eftersom du antytt att kön var den viktigaste egenskapen på en polis, ville jag reda ut om du ansåg manliga dvärgar lämpliga som poliser i yttre tjänst.

Citat:
En kvinna har inget i yttre patrullerande tjänst att göra, speciellt inte ensamma.

Det där är en typ av generaliseringar jag vänder mig emot. Varför skulle inte en kvinna på 1:90 kunna göra samma arbete som en man på 1:85 ?
Citera
2013-10-06, 16:48
Medlem
DoktorBlutegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Ok. Jag tolkade hur du uttryckte dig mer som ett försvar av mannens ignorans, vars proportioner vi inte kan avgöra utan att ha sett hela förloppet, som kanske utspelat sig under 5 minuter innan kameran slås på, eller kanske en kvart? Vi vet inte.

Jag försvarar inte mannen. Han beter sig som en idiot men det rättfärdigar inte poliskvinnans totala inkompetens vilket är betydligt allvarligare.

Citat:
Det hade säkert varit mer lämpligt. Men det var ju inte det du skrev från början. Det jag vände mig emot var din diskussion om sekunder hit och sekunder dit.

Men nu är det så att det enbart går några sekunder från det att poliskvinnan säger åt honom att lägga sig ner till att hon bussar hunden på honom.

Citat:
Jag har nu tittat på filmen 10 gånger till. Ja, du har rätt i hunden gör ett utfall mot grenen eller ölmagen. Men det är ju först efter buffen som han greppar halsbandet. Det är ju inte så att mannen hindrar detta första utfall.

Man ser tydligt att om mannen inte hade värjt sig mot hugget hade hunden bitit mannen i hans mest ädla delar.

Citat:
Läste någonstans att det kanske bara var en spaningshund detta. Den kanske inte är dresserad att hugga folk överhuvudtaget?

I så fall är det ett ännu större fall av tjänstefel att bussa en hund som inte är tränad för det.

Citat:
Oavsett vad andra tycker, så tycker jag att om man blir otrevlig och kaxig av sprit så kan hålla sig nykter eller dricka hemma.

Ja, det kan man ju tycka, men oavsett så rättfärdigar inte idioti tjänstefel och inkompetens av polisen.

Citat:
Det hela är väl inte det minsta obegripligt. Mannens ursprungliga problem började långt innan poliskvinnan dök upp. Det ursprungliga problemet är att han är full och gjort något som fått hans tröja blodig och som gjort att folk tillkallat ordningsmakten. Exakt vad som hänt vet vi inte.

Men... Den ursprungliga orsaken till att polis tillkallats hade alltså varit exakt den samma även om det istället hade dykt upp en manlig polis.

Mannen kunde naturligtvis ha tänkt till redan innan den ursprungliga händelsen.

Därför lägger jag all skuld på mannen. Nu pratar jag dock inte om juridisk skuld här, utan moralisk skuld. Han får helt enkelt skylla sig själv, som jag ser det.

Skulden att polisen är där på plats är givetvis mannens. Har någon påstått något annat? Det folk pratar om är det som händer efter att poliskvinnan är på plats.

Citat:
Nej. Men eftersom du antytt att kön var den viktigaste egenskapen på en polis, ville jag reda ut om du ansåg manliga dvärgar lämpliga som poliser i yttre tjänst.

Nej. Det är uppenbart att jag antytt att en väldigt viktig egenskap i polisyrket(speciellt i yttre patrullerande tjänst) är att vara fysiskt kapabel till att utföra yrket. Om du någonsin har läst biologi så bör du veta att kvinnor är fysiskt underlägsna män.

Citat:
Det där är en typ av generaliseringar jag vänder mig emot. Varför skulle inte en kvinna på 1:90 kunna göra samma arbete som en man på 1:85 ?

Ja, men det är för att du för indoktrinerad av feminism för att se verkligheten som den är. Att en kvinna som är 1.9 meter lång och har lika mycket muskelmassa som genomsnittet av manliga poliser skulle vara lika fysiskt kapabel till polisarbete är självklart. Tyvärr är det bara så att din fråga är ett rent hypotetiskt exempel utan någon verkligshetsförankring. Hur många kvinnor tror du det finns i Sverige som kan leva upp till de kraven? Och framförallt, hur många kvinnor aktiva inom polisyrket i dagsläget tror du lever upp till de kraven?
Citera
2013-10-08, 20:57
Medlem
April55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humpedumpen
Nja där e du nog lite snett på det, polisen har hundar som ska klara många olika uppgifter och jag kan säga dig att K*tarina precis som alla andra hundfö i ytter tjänst har en skyddstränad hund. Det som dock händer är att hunden inte uppfattar mr Norrland som ett hot som behöver avvärjas och blir därför helt konfyst när Katta börjar gapa och bli konstig.
Fast alla hundar är inga patrullhundar även om dem är i yttretjänst.
Alla tränar inte heller skydd.
Jag har ingen aning om vad K*tarinas hund är utbildad till.
I en artikel som någon hänvisade till var hunden och letade efter droger.
Det är något inte alla patrullhundarna är tränade för. Mycket tränar dem
men inte allt. K*tarinas hund har en sökväst på sig i filmen.
Oavsett om det inte är en aggresiv situation i filmen, hade en patrullhund
bitit förövaren bra. Speciellt mallar går gärna igång väldigt lätt.
Det finns hundar till vapensök, droger, sök,patrull, lik och insatsstyrkan.
Och kombinationshundar.
Citera
2013-10-08, 22:00
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Men det var då fan så mycket dravel det är i den här tråden! Har/Ska det bli(vit) någon rättegång, eller la åklagaren ner det hela?
Citera
2013-10-14, 17:01
Medlem
MrsMagoos avatar
Nu åtalas polisen efter batongslag
Polis åtalas för misshandel Vittne filmade batong- och hundangreppet.

http://www.dn.se/stories/polisingripandet-i-stockholm-med-batong-och-hund/
Citera
2013-10-14, 17:11
Medlem
Denna snut har Stora problem om hon inte kunde hantera denna situation på ett bättre sätt.

Jag hoppas att hon döms för misshandel.

Men jag tror att hon blir friad pga att hon kommer säga att hon kände sig hotad.
Citera
2013-10-14, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaterNoster777
Varför ska man ta till mer våld än vad nöden kräver?
I det här fallet räckte det med att använda batongen, varför skall man då skjuta GM?

Du vet ju inte om han hade en detonator på sig eller inte, genom att inte skjuta honom så tillåter du honom att spränga hela gatan; men med facit i hand så var det väl korrekt agerat då han vägrar lyda.

Fattar inte hur hon kan bli anmäld då hon bara ger små ynka kroppslag med batong, inget mot huvudet, efter något så allvarligt hot som att spränga hela gatan och dessutom sedan inte lägger sig förräns hon säger till honom SJU ggr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in