2013-10-14, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Enligt filmen (gjord av den ledande utredaren i Portugal) ska pappan först ha burit iväg med henne innan de larmade om "försvinnandet". Larmet kom kl 22.40, och mannen med det "sovande" barnet ses gående i riktning mot stranden kl 22.00, bara ett stenkast från hotellet.

23 dagar senare hyr de bilen som senare hundar markerade för likdoft. Antagligen hämtade de henne på gömstället och gjorde sig av med kroppen för gott.

Filmen: https://www.youtube.com/watch?v=x_ZdDTsFC2g

Jag har sett den filmen, men hans historia går inte ihop.

Jag kollade på den helt öppen för alla teorier, men efter att ha sett den så blev jag övertygad om att föräldrarna inte hade gjort det.
Senast redigerad av Macca2013 2013-10-14 kl. 13:32.
Citera
2013-10-14, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Enligt filmen (gjord av den ledande utredaren i Portugal) ska pappan först ha burit iväg med henne innan de larmade om "försvinnandet". Larmet kom kl 22.40, och mannen med det "sovande" barnet ses gående i riktning mot stranden kl 22.00, bara ett stenkast från hotellet.

23 dagar senare hyr de bilen som senare hundar markerade för likdoft. Antagligen hämtade de henne på gömstället och gjorde sig av med kroppen för gott.

Filmen: https://www.youtube.com/watch?v=x_ZdDTsFC2g

Den ledande utredaren = menar du då den första som blev avskedad för att dom ( engelsk polis ) bevisade att han ljög ... han är vad jag vet den ända polis som varit på föräldrarna ... men han var som sagt inte specielt seriös ... bevisad lögnare
Citera
2013-10-14, 13:47
Medlem
Jag tycker inte att föräldrarnas beteende stämmer in på att de skulle varit skyldiga. De har ju jobbat aktivt för att hålla fallet levande. Varför skulle de göra det, ju mer utredning som sker desto troligare är det ju att man hittar den skyldige?

Visst, man kan resonera som så att de försöker spela oskyldiga genom att "låta" mkt. Men ärligt, jag tror det finns många som skulle reagera helt tvärt om även om de var oskyldiga. Det finns ingen anledning att spela så.

Ang den nya fantombilden. Den är helt värdelös. Jag tror vi alla tänker att den där killen känner jag igen! Det är helt enkelt för att den visar ett ganska genomsnittligt utseende på en man i 40 års åldern i Europa. Polisen kommer få 100-tals (kanske 1000-tals) namn att jobba med efter detta. Att det träffar rätt är ganska osannolikt.
Citera
2013-10-14, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silikonslang
Den ledande utredaren = menar du då den första som blev avskedad för att dom ( engelsk polis ) bevisade att han ljög ... han är vad jag vet den ända polis som varit på föräldrarna ... men han var som sagt inte specielt seriös ... bevisad lögnare

Precis.
Och föräldrarna som läkare vet mycket väl att om man inte vill få liklukt så är det viktigt att förpacka kroppen med plast eller något som inte släpper genom vätska.

Varför skulle de efter 23 dagar och kallt huvud göra en sån grov miss som inte ens amatörer som Mats Alm eller mördaren i Boden gjorde?
Citera
2013-10-14, 14:23
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
----------

Detta har både portugisisk och engelsk polis bevisat inte betyde något, då föräldrarna är läkare
kunde dom bevisa att alla markeringar hundarna gjorde kan bero på dofter dom haft från jobbet !

Haha, det var den sämsta förklaringen jag hört.
Citera
2013-10-14, 14:37
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Fast varför ska Gary då ha burit runt henne i orten om det nu finns likdoft i bilen? Det går inte ihop.

Mest sannolikt har det gått till så här. De var tvungen att göra sig av med flickan, hon kunde inte vara kvar på hotellrummet om de skulle anmäla henne försvunnen.

Gary bar iväg hennes döda kropp för att tillfälligt placera henne utomhus tills de kunde ta bilen och fara iväg längre bort med henne. Det var då som vittnen sett honom bära på kroppen, därav en fantombild som är ganska lik Gary.

Med de nya tiderna och dessa vittnen som nu är upphov till fantombilden så börjar det bli löjligt att polisen inte drar öronen åt sig. Nej, istället letar den trötta engelska polisen efter tyskar istället.

Likdoften från rummet, mammans jeans och t-shirt och gosedjuret förklaras nog enklast med att Madde dog i rummet. När hon dog så låg hon tillsammans med sitt gosedjur. När mamman upptäckte Madde död tog hon upp henne i knät och kramade om henne.

De vägrade låta sina två andra barn genomgå tester för att se om de var drogade. De vägrade att svara på frågor kring hennes försvinnande, trots att allt de kunde bidra med hade kunnat hjälpa till i fallet.

Hur kan en mamma vara så hjärtlös så att hon först dödar sitt barn, direkt eller indirekt, sedan håller tyst om det och slutligen är med och drar igång en jättekampanj, insamlingar och en mediacirkus för att hitta Madde.

Det hade varit mer klädsamt om de bara drog sig tillbaka och höll käft.
Citera
2013-10-14, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Mest sannolikt har det gått till så här. De var tvungen att göra sig av med flickan, hon kunde inte vara kvar på hotellrummet om de skulle anmäla henne försvunnen.

Gary bar iväg hennes döda kropp för att tillfälligt placera henne utomhus tills de kunde ta bilen och fara iväg längre bort med henne. Det var då som vittnen sett honom bära på kroppen, därav en fantombild som är ganska lik Gary.

Med de nya tiderna och dessa vittnen som nu är upphov till fantombilden så börjar det bli löjligt att polisen inte drar öronen åt sig. Nej, istället letar den trötta engelska polisen efter tyskar istället.

Likdoften från rummet, mammans jeans och t-shirt och gosedjuret förklaras nog enklast med att Madde dog i rummet. När hon dog så låg hon tillsammans med sitt gosedjur. När mamman upptäckte Madde död tog hon upp henne i knät och kramade om henne.

De vägrade låta sina två andra barn genomgå tester för att se om de var drogade. De vägrade att svara på frågor kring hennes försvinnande, trots att allt de kunde bidra med hade kunnat hjälpa till i fallet.

Hur kan en mamma vara så hjärtlös så att hon först dödar sitt barn, direkt eller indirekt, sedan håller tyst om det och slutligen är med och drar igång en jättekampanj, insamlingar och en mediacirkus för att hitta Madde.

Hade detta hänt i England så hade jag som sagt varit helt på din linje.
Men trafficking är mycket större problem i sydeuropa.

Liklukten i bilen hade föräldrarna som är läkare tänkt på och plastat in henne.

Den portugisiska dokumentären är full av motsägelsefulla teorier och med tanke på Amiralens historia och trovärdighet så ger jag inte mycket för den.
Efter att ha sett den så är jag mer övertygad om föräldrarnas oskuld.

Men som sagt, hade detta hänt i England, där trafficking inte är det mest sannolika utan där sannolikheten är en nära anhörig, så hade jag varit helt med på din teori.
Citera
2013-10-14, 14:43
Medlem
Att fantombilden är lik Gary spelar ingen större roll om det nu inte framkommer att Gary pratar tyska.
Citera
2013-10-14, 14:45
Medlem
Citat:
Haha, det var den sämsta förklaringen jag hört.

Nja tror nog mer på den bevisning Engelsk polis kan ta fram än vad som står i Svensk media eller på FB .... FB är roligt att läsa .... men tyvärr, deras polis står lite högre upp som bevis
Citera
2013-10-14, 14:49
Medlem
Citat:

Ingen polis anser det, bara några hör på FB ... resten ser föräldrarna som oskyldiga, då all bevis pekar på att det är så, att någon annan tagit flickan !

Sen efter alla dessa år får man ju hoppas ( tyvärr ) att flickan är död ... att hon inte lidit i alla dessa år
Citera
2013-10-14, 15:03
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Att fantombilden är lik Gary spelar ingen större roll om det nu inte framkommer att Gary pratar tyska.

Det vet man aldrig, han är väl ändå högutbildad och då brukar det inte vara ovanligt att man talar mer än ett språk.

Oavsett, enligt polisen...

Citat:
Enligt polisen ska han vara han ha en "tysk koppling" och förmodligen tala tyska.

Förmodligen talar tyska och vad är det som gör att man kom fram till en "tysk koppling, det framgår inte.

Citat:
Ett av vittnena, ett irländskt par, säger sig ha sett mannen bärandes på en flicka mycket lik Madeleine i området när hon försvann.

Martin Smith, som var på semester med sin fru Mary och deras familj, berättar att flickan var i djup sömn och tre-fyra år gammal, skriver The Sun.

Mannen ska enligt paret ha burit henne i en obekväm position längs en enslig väg i närheten av hotellet där hon försvann. Då måste föräldrarna trots allt ha drogat henne.

Hon ska ha haft "blekt brittiskt skinn", blont axellångt hår och en ljusfärgad eller rosa pyjamas - samma som Madeleine bar den aktuella kvällen.

Mmm, mycket talar för att det var Madde, beskrivningen på kläderna stämmer väl in och mannen bar en flicka i rätt ålder som sov mycket djupt, eller var död. Han bar henne också i en obekväm position, obekväm för vem, för flickan eller för mannen. Om flickan var död så är det svårt att bära den helt lealösa kroppen på ett bra sätt. Om flickan var död så behövde mannen inte ta hänsyn till någon obekväm ställning för hennes skull.

Dessutom, hur sannolikt är det att Madde sover och inte skriker om någon bär i väg med henne, längs en enslig väg bakom hotellet.

Citat:
Paret ska ha sett mannen med barnet kring klockan 22 - vid samma tid som Kate märkte att Madeleine saknades i lägenheten.

Jaha, de tog ut henne ganska omgående efter att de kom tillbaka från middagen. Exakt har vibara föräldrarnas ord på men polisen tillkallades inte förrän 40 minuter efter de upptäckt försvinnandet, då hade Gerry hunnit tillbaka redan.

Citat:
Fantombilderna är tydliga och vi skulle vilja att allmänheten tittade väldigt noggrant på dem. Om du vet vem denna person är, snälla kliv fram, säger Andy Redwood, chefsutredare vid Scotland Yard, enligt Guardian.

Mannens nationalitet är ännu okänd, men Redwood säger:

– Jag kommer att åka till Holland, Tyskland och Irland för be allmänheten om hjälp där.

De vet inte nationalitet eller vilket språk mannen talade. Dessutom, talade mannen för sig själv när han gick med flickan på armen eller hur vet man att han pratar tyska/holländska/irländska eller vilket språk det nu var?
Citera
2013-10-14, 15:10
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ingen polis anser det, bara några hör på FB ... resten ser föräldrarna som oskyldiga, då all bevis pekar på att det är så, att någon annan tagit flickan !

Sen efter alla dessa år får man ju hoppas ( tyvärr ) att flickan är död ... att hon inte lidit i alla dessa år

Vad menar du att ingen polis anser det, portugiska polisen, som har bäst insyn i fallet, ansåg det men de tystades ned genom politiska påtryckningar.

Nu skojar du väl igen, vilka bevis talar för att de är oskyldiga, har inte sett ett enda bevis som talar för deras oskuld?

Däremot finns det massor av besvärande omständigheter som talar för att de är skyldiga.

Ärligt talat tror jag de flesta tror att föräldrarna är inblandande i hennes död. Något försvinnande har det aldrig varit tal om.

Men det är förstås inte lika intressant för media att skriva om då det är mer spännande med en gigantisk jakt runt hela jorden i eftersökande av en internationell liga som rövat bort en liten söt, blond vit flicka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in