2013-10-08, 12:25
Medlem
enligt farsan kallades han för "Ribban" i skolan.
Citera
2013-10-13, 16:21
Medlem
pyro860s avatar
Ni som läst/hört Gustavs Grabb har jag en fråga till:

Citera
2013-10-13, 17:47
Medlem
vinbras avatar
En ganska underbar intervju med GW i dagens Arbetarbladet.

Reportern ställdes inför i det närmaste omöjliga förutsättningar:

– Hade jag vetat att intervjun inte skulle handla om boken hade jag bett dig dra åt helvete, låter Leif GW Persson mig veta när han vaknar.
– Eller förresten, jag hade bett någon annan be dig dra åt helvete, rättar han sig själv.
Citera
2013-10-14, 09:51
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Någon som kan berätta vad Henrietta Johanssons bidrag till den där artikeln är? Hade det inte varit bättre att ta bort hennes namn och lilla nuna och bara skriva Folkbladet? Som när tidningarna bara skriver TT ungefär.
det är väl typiskt för aftonbladet idag.

det enda de gör rubriker över är vad de läser på twitter och i andra tidningar. Om man kollar hur många artiklar och rubriker som endast är omskrivningar av andra tidningar, så borde det vara en majoritet

men, vafan, de ger ju massan vad massan tydliden vill ha
Citera
2013-10-14, 09:53
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceborgia
Det finns väl ingen vettig människa som vill äta middag med Alex Schulman? Alex kanske bjöd på middagen, som uppenbarligen inte fungerade då heller.
nu har jag väl inte så mycket till över för AS, men däremot så tror jag faktiskt att Leffe kan bli riktigt jävla odräglig att umgås med, och spriten hjälper nog inte till. Han har alltid rätt och alla andra är förmodligen idioter i hans ögon.

detta till trots att jag gillar leffe både som person och som författare

det är ett under att inte janne och leffe har skjutit ihjäl varandra på den tiden de umgicks.
Citera
2013-10-14, 11:24
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra

"Och dessutom är jag jävligt allmänbildad och skulle sopa banan med allihop; det har jag sagt till dem. Jag såg att min gode vän Guillou skulle vara med igen, jag fattar inte vad han har där att göra. Han kommer att åka ut med arslet före."
Citera
2013-10-14, 17:35
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra

(...)
Citat:
(...)
Han möter alltså upp ljudligt snarkande i soffan i sin övernattningslägenhet i Solna medan hans medarbetare Gabriella Piluso förklarar läget. Jag passar på att gå på GW:s toa medan han vaknar till.

(...)

– Min fru älskar mig i alla fall, fortsätter han och låter blicken lockas ut genom panoramafönstret av glittret på Mälaren. Hon är på vår gård i Sörmland. Jag skulle gärna vara där nu.
När lugnar det ner sig?
– Jag vet inte. Om 14 dar kanske.
Det är älgjakt snart. Ska du jaga?
– Jag vet inte. Jag skulle behöva ta tag i det.
Samtalstempot sjunker och jag börjar packa ihop mina saker.
– Nu lämnar jag dig ifred, säger jag.
Kanske drabbas han av dåligt samvete eftersom han erbjuder mig både en signerad självbiografi och sitt privata telefonnummer innan jag går; om det är något mer jag vill fråga senare.
(...)
Lite annorlunda och bra artikel!
LGWP har en assistent som kommer springande med papperskorgen när han ska spotta ut sovsnuset.

Ser man Mälaren från Solna? Har han slarvat bort sina jaktlagsrelationer pga oseriöst uppförande?
Citera
2013-10-14, 17:49
Medlem
Sven-Dufva1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860

Knappast, första gången han kom i kontakt med Guillou var väl i samband med Geijeraffären.
Citera
2013-10-14, 23:06
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Lite annorlunda och bra artikel!
LGWP har en assistent som kommer springande med papperskorgen när han ska spotta ut sovsnuset.

Ser man Mälaren från Solna? Har han slarvat bort sina jaktlagsrelationer pga oseriöst uppförande?

Och artikelförfattaren genomför också ett psykologiskt mästerverk på GW:

"I hans värld borde jag inte vara här. Jag är i korta drag ett administrativt misstag i en medarbetares mejlkorg och han är märkbart ointresserad. Jag kommer förstås av mig och bestämmer mig för att avbryta. Det är inte hela världen.

– Jag åker då, om du är trött och stressad? Det här kan få vara.

– Nej för helvete! Du ska veta att jag säger nej till i princip alla intervjuer. Men nu har du åkt från Gävle. Ställ dina frågor du, säger GW medan han börjar kolla av sin e-post".
Citera
2013-10-14, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860

Absolut inte Guillou. Det tror jag inte. De levde skilda världar på den tiden. Cigg och sprit smugglingen i Stockholms skärgård var extremt stor på 60-70 talet. Var och varannan människa jag talat med från den tiden nämner sin ev. medverkan med ett snett leende. Varför inte "vemsomhelst" författare också? Det fanns många sådana förr.
Senast redigerad av catami 2013-10-14 kl. 23:59.
Citera
2013-10-15, 00:12
Medlem
mushroomss avatar
Hört av en barndomsvän till herr GW att han puffade rätt mycket i unga år, kan ha påverkat hans tröga beteende.
Citera
2013-10-15, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
"Och dessutom är jag jävligt allmänbildad och skulle sopa banan med allihop; det har jag sagt till dem. Jag såg att min gode vän Guillou skulle vara med igen, jag fattar inte vad han har där att göra. Han kommer att åka ut med arslet före."
Det är en personlighetsstörd man som talar. Varför imponerad. känner du dig så j-a underlägsen?

GW är ett svin, djupt överskattad, f-n vad lätt alla svenskar imponeras av lite konfliktbenägna dysfunktionella personligheter. För mig är GW samma typ av fenomen som Paolo Roberto, man kramar ut maximalt med pengar och kapitaliserar på sin minimala talang. Gubben är och har alltid varit tokig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in