2013-10-01, 21:49
Medlem
Svamphoras avatar
Gw person ska medverka i ett nytt program liknande till Kalla Fakta. Kan ej bekräfta dock.
Citera
2013-10-01, 22:13
Medlem
Det låter inte så sannolikt men om det sker blir jag glad då jag gillar honom.

Om man ska bena isär påståendets trovärdighet så resonerar jag i så fall så här. GW är frontman i Veckans brott tillsammans med Camilla Q skulle han i så fall vara med i någon kanal så bör det vara SVT då inga kanaler tolererar att en person syns som frontman i två program för två kanaler samtidigt. SVT skulle ej tolerera att någon konkurrentkanal gör TV med honom samtidigt som SVT. Skulle SVT satsa på ett nytt program i samma genre som Kalla Fakta så börjar man konkurrera med Uppdrag Granskning och jag tror ej att SVT satsar på två samhällsgranskande program samtidigt. TV4 skulle inte kasta bort Kalla Fakta för att göra ett nytt liknande program och man skulle inte göra två stycken likadana program samtidigt i den kanalen heller. Det är väldigt dyrt och resurskrävande att göra ett sådant program. Kräver mycket folk och research och faktagranskning att ta fram info, göra många inslag i högt tempo för att få ihop ett entimmesprogram i veckan.

Men om det är på gång så är jag den förste att titta. Han har mycket att säga och jag lyssnar gärna.
Citera
2013-10-02, 04:42
Medlem
Grandiosos avatar
Perssons nya bok recenseras i aftonbladet och då låter det bland annat så här:

Citat:
I Den döende detektiven tog Leif GW Persson tyvärr livet av den råbarkade men gode före detta chefen för rikskriminalen Lars Martin Johansson, mannen som kunde se bakom hörn. Jag säger tyvärr, för jag har följt honom sedan han på 70-talet satt i spaningsbil med kumpanen Bo Jarnebring. Likt hans fru kan jag inte fatta varför han inte började motionera, höll igen på de kulinariska utsvävningarna och trots varningar var tvungen att dö knall och fall på älgjaktens första dag.

Det får som konsekvens att alla tiders värsta vidrigaste polissvin, den vandrande flashbacktråden Evert Bäckström, nu får härja fritt.
http://www.aftonbladet.se/kultur/bokrecensioner/article17574872.ab
Citera
2013-10-02, 20:24
Medlem
Spindelfridas avatar
Enligt GW, som idag gästade Malou von Sivers i TV4, är 20th Century Fox i full gång med att göra film (eller teveserie) om Evert Bäckström - eller som han heter over there - Everett Backstrom!
-Jag har sett pilotavsnittet, hävdade GW, för dagen iklädd svart linnekavaj, svart t-tröja, svarta byxor samt svarta skor. Ingen väst, inte minsta lilla shade i jaktgrönt. Vad är det som händer?

(Apropå linne: I senaste GW-romanen "Den sanna historien om Pinocchios näsa" dressar den gode Bäckström upp sig i gul linnekostym med en färgglad sidennäsduk i kavajens bröstficka, blå linneskjorta, Rolexklockan i vitt guld som han fått i "gåva" samt på fötterna handsydda, italienska skinnskor. Allt detta innan han beger sig till platsen för ett gruvligt mord - till råga på allt med ett förnöjt leende på läpparna. Offret är nämligen Everts hatobjekt nummer ett!)

-Produktionen beräknas komma igång efter nyår, sa GW.

Om projektet verkligen sätts i sjön, blir GW snorrik. Visst, han är förmögen redan nu, men här talar vi om rik som en krösus. För de pengarna vill han alltså starta en detektivbyrå, typ Ture Sventon med temlor och allt, där de allra bästa utredarna skulle samlas och lösa brott på löpande band. Inga större problem med rekryteringen, trodde GW. Enbart lönen skulle ju bli betydligt generösare (med tanke på amerikapengarna, då) än den statliga och snålt tilltagna.

GW gjorde dessutom ett avslöjande av privat karaktär: Ibland när min fru blir sur på mig, kallar hon mig Bäckström!

Sa han - omåttligt förtjust!
Citera
2013-10-04, 18:29
Medlem
Grandiosos avatar
Leif GW: Tänkte ta livet av gumman

Citat:
Kriminologen Leif GW Persson är aktuell med en ny bok "Den sanna historien om Pinocchios näsa".

Succéförfattaren berättar nu om sin mammas sjukdom, hur nära han var att begå självmord och om sina alkoholvanor.

- Jag kan dricka två flaskor vin till lunch. Sedan sover jag middag och så börjar jag igen. Då tar jag två flaskor till, säger han till den norska tidningen Dagbladet.

http://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-tankte-ta-livet-av-gumman/
Citera
2013-10-04, 18:34
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Leif GW: Tänkte ta livet av gumman

http://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-tankte-ta-livet-av-gumman/
Någon som kan berätta vad Henrietta Johanssons bidrag till den där artikeln är? Hade det inte varit bättre att ta bort hennes namn och lilla nuna och bara skriva Folkbladet? Som när tidningarna bara skriver TT ungefär.
Citera
2013-10-04, 18:50
Medlem
Hörde Alex Schulman berätta en gång om när han åt middag med GW och han (GW) var tydligen otroligt pompös. Tydligen sa AS nåt som inte GW gillade så han hälsar visst inte på AS numera.
Sen när AS ringde upp GW så fick han prata med en assistent och GW skrek i bakgrunden.
GW verkar vara en big baby.
Citera
2013-10-04, 19:03
Medlem
baise-mois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discolampan
Hörde Alex Schulman berätta en gång om när han åt middag med GW och han (GW) var tydligen otroligt pompös. Tydligen sa AS nåt som inte GW gillade så han hälsar visst inte på AS numera.
Sen när AS ringde upp GW så fick han prata med en assistent och GW skrek i bakgrunden.

Ha, ha, jag skulle ite heller hälsa på fjanten Schulman. Det ska GW bara ha cred för!
Citera
2013-10-04, 20:16
Medlem
srinivasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baise-moi
Ha, ha, jag skulle ite heller hälsa på fjanten Schulman. Det ska GW bara ha cred för!
javisst.
Citera
2013-10-04, 21:14
Medlem
Ceborgias avatar
Citat:

Det finns väl ingen vettig människa som vill äta middag med Alex Schulman? Alex kanske bjöd på middagen, som uppenbarligen inte fungerade då heller.
Citera
2013-10-04, 23:56
Medlem
LeonVances avatar
Citat:

Riktigt kul att Alex Schulmans initialer blir AS. Passande! GW insåg det med.
Citera
2013-10-05, 00:05
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Betyder med 99.9999% sannolikhet att AS är ett as och en liten bebis, inget att hänga upp sig på mao.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in