2013-10-13, 17:36
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Om vi ska lyfta ögonen från eventuella playoffscenarion, så rapporteras det ju just nu att Sverige tränar med ett 4-5-1 där vi ställer upp med:

--------Taco------Kim-----
Larsson--Wernbloom---Kaca
----------Elmander--------

En rätt defensiv uppställning verkar det ju bli. Helt okej uttagning för min del även om jag inte är så stort fan av Wernbloom.

För att återigen dyka ner i playoff så kan vi ju se att Hamrén positionerar Sverige för att spela för ett kryss med en defensiv uppställning, vilket ju skulle garantera Sverige seedning förutsatt att England sköter sitt mot Polen.
Citera
2013-10-13, 17:45
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Om vi ska lyfta ögonen från eventuella playoffscenarion, så rapporteras det ju just nu att Sverige tränar med ett 4-5-1 där vi ställer upp med:

--------Taco------Kim-----
Larsson--Wernbloom---Kaca
----------Elmander--------

En rätt defensiv uppställning verkar det ju bli. Helt okej uttagning för min del även om jag inte är så stort fan av Wernbloom.

För att återigen dyka ner i playoff så kan vi ju se att Hamrén positionerar Sverige för att spela för ett kryss med en defensiv uppställning, vilket ju skulle garantera Sverige seedning förutsatt att England sköter sitt mot Polen.
Då blir Mellbergan glad med Kim på mittfältet!

Är Ola Toivonen fullkomligt bortprioterad av Hamrén eller vad är det frågan om här? Wernbloom har visserligen spelat på den positionen förr i IFK om jag inte minns fel. Men personligen tycker jag ändå att Toivonen borde ta den platsen.

Ska bli skönt att kunna kolla på en landskamp nu mot Tyskland utan att behöva dö av nervositet som mot Österrike.
Citera
2013-10-13, 17:52
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Då blir Mellbergan glad med Kim på mittfältet!

Är Ola Toivonen fullkomligt bortprioterad av Hamrén eller vad är det frågan om här? Wernbloom har visserligen spelat på den positionen förr i IFK om jag inte minns fel. Men personligen tycker jag ändå att Toivonen borde ta den platsen.

Ska bli skönt att kunna kolla på en landskamp nu mot Tyskland utan att behöva dö av nervositet som mot Österrike.
Om Hamrén prompt ska tränga in Wernbloom i en startelva så gör han rätt i att sätta honom så långt ifrån eget målområde som möjligt.
Citera
2013-10-13, 18:10
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Om Hamrén prompt ska tränga in Wernbloom i en startelva så gör han rätt i att sätta honom så långt ifrån eget målområde som möjligt.
Haha ja då.

Fan vad nervös man blev när Wernbloom fixade ett bra frisparksläge åt Österrike i 92:a minuten förut.
Citera
2013-10-13, 20:28
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Fullt övertygad om att Wernbloom klarar sätta press, fylla på o stångas i motståndarnas straffområde o till o med forcera in ett mål. Ungefär lika övertygad om det som att han inte klarar att spela som en av två innermittar i den vanliga uppställningen.

Inget ont om den gode Pontus men han hänger inte med o måste slipa sitt spel för att funka på högsta nivån.
Citera
2013-10-13, 21:03
Medlem
Mellbergans avatar
Kom arga snickaren vid Österrike pausen med som mot Tyskland?

http://www.youtube.com/watch?v=w1LiXqqRids

Jävla räddning Isaksson gjorde egentligen i Österrike matchen när Alaba blev fri:
http://www.fotbollskanalen.se/sverige/tv-isaksson-raddade-brasilien-drommen/

Nu har Isaksson räddat oss i tre matcher i rad. Att det fortfarande finns personer som förespråkar Wiland är för mig en gåta. Isaksson är så fruktansvärt underskattad att det är fullkomligt bisarrt.

Får även tillägga att något som är väldigt positivt är att Isaksson är bra på att leka med Zlatans barn vilket i sin tur gynnar lagsammanhållningen: http://youtu.be/HQkq8_NLw6o?t=2m13s
Senast redigerad av Mellbergan 2013-10-13 kl. 21:30.
Citera
2013-10-13, 21:03
Medlem
Tror att vi kan knipa en poäng av tyskarna ändå. Deras uppladdning är inte optimal och de verkar därför inte bry sig nämnvärt om en revansch från debaklet i Berlin.

Troligast om det blir lika är väl en trist 0-0 match men det är ju bra för oss.
Citera
2013-10-13, 21:37
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Tror att vi kan knipa en poäng av tyskarna ändå. Deras uppladdning är inte optimal och de verkar därför inte bry sig nämnvärt om en revansch från debaklet i Berlin.

Troligast om det blir lika är väl en trist 0-0 match men det är ju bra för oss.

Man kan ju fråga sig varför Tyskland skulle vilja ha revansch? Sverige vann ju inte ens och om något ska de ju ha revansch mot sig själva, vilket de redan fått då de fixat den här kvalgruppen till slut. Tror inte de kommer till Sverige och vill vinna bara för att det sket sig i Berlin för dem.
Citera
2013-10-13, 21:56
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Man kan ju fråga sig varför Tyskland skulle vilja ha revansch? Sverige vann ju inte ens och om något ska de ju ha revansch mot sig själva, vilket de redan fått då de fixat den här kvalgruppen till slut. Tror inte de kommer till Sverige och vill vinna bara för att det sket sig i Berlin för dem.

Jag har aldrig fattat varför folk sedan dess såväl i media som gemene man gång på gång pratade om att vi "vände" matchen....Det gjorde vi inte alls..Det var en upphämtning! Inget annat. Det gav en ynka poäng! En poäng som inte alls haft något avgörande betydelse för utgången i denna gruppen.

Tyskarna skiter i Sverige i sig..det handlar bara om att dom ska bevisa sig för varandra som du säger..plus att vissa spelarna behöver visa upp sig mer än andra tokgivna som Özil, Schweinsteiger, Lahm osv.
Senast redigerad av Steff83 2013-10-13 kl. 21:58.
Citera
2013-10-13, 22:13
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Fullt övertygad om att Wernbloom klarar sätta press, fylla på o stångas i motståndarnas straffområde o till o med forcera in ett mål. Ungefär lika övertygad om det som att han inte klarar att spela som en av två innermittar i den vanliga uppställningen.

Inget ont om den gode Pontus men han hänger inte med o måste slipa sitt spel för att funka på högsta nivån.
Såg honom förra månaden spela mot några av de tyska spelarna när Bayern mötte CSKA i CL. Efter några minuter ordnade han en onödig frispark utanför straffområdet som Alaba satte i mål. Sedan tjänstgjorde han mest som rundningskon då FCB passade runt på mittfältet. Slutade 3-0 trots att Bayern inte imponerade som mot City, men det kunde blivit mer. Spelarbetyg 1 eller möjligen 0. (Kicker gav honom 5 i den omvända tyska skalan=1 i den svenska) Elm var sjuk.
Citera
2013-10-13, 22:32
Medlem
mishimas avatar
Kul att vi är fler som har upptäckt att Wernbloom inte håller på den här nivån. Det är för mig en gåta att han har kunnat gå så långt i sin klubblagskarriär. Slö i vändningarna, usel teknik och sen in i duellerna. Han spelar inte tufft heller utan ovårdat och slarvigt.
Citera
2013-10-13, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Kul att vi är fler som har upptäckt att Wernbloom inte håller på den här nivån. Det är för mig en gåta att han har kunnat gå så långt i sin klubblagskarriär. Slö i vändningarna, usel teknik och sen in i duellerna. Han spelar inte tufft heller utan ovårdat och slarvigt.

Av det lilla jag sett honom verkar han vara vårdslös, en liabilitet, snarare än en hårding a la Stefan Schwarz.

Är inte Ekdal tillbaka nu eller är han avstängd mot Tyskland också? Tillbaka i play-offen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in