2013-10-13, 11:44
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favete-linguis
Även fast åklagare/advokater säger direkt att det inte kommer att överklaga så måste man vänta tills domen vinner laga kraft (minns ej datum i detta fall) för att SEN ansöka om skadestånd,även fast både åklagare/advokater valt att inte överklaga.
Jag trodde det var två eller tre veckor som gällde för överklagan. Men det är alltså ett godtyckligt datum som sätts av domstolen? De blev ju frikända den 20e september.
Citera
2013-10-13, 12:05
Medlem
Favete-linguiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Jag trodde det var två eller tre veckor som gällde för överklagan. Men det är alltså ett godtyckligt datum som sätts av domstolen? De blev ju frikända den 20e september.

Det brukar väl vara runt 2-3 veckor,men oavsett så kan dom inte ha fått skadestånd än för det är en process med ansökan som ska gå igenom och det tar tid.
Citera
2013-10-13, 13:29
Medlem
Quoters avatar
Citat:

Din totala jubelidiot - det är 4 veckor som gäller för överklagan till Högsta domstolen. Har den tiden inte gått ut så har domen i fråga inte vunnit laga kraft formellt, oavsett hur mycket en åklagare har pladdrat på att den inte ska överklagas.

Inte ens Labertz (när han var JK) skulle vara så dum att han pungade ut med statens pengar till frikända innan laga kraft.
Citera
2013-10-13, 16:15
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Din totala jubelidiot - det är 4 veckor som gäller för överklagan till Högsta domstolen. Har den tiden inte gått ut så har domen i fråga inte vunnit laga kraft formellt, oavsett hur mycket en åklagare har pladdrat på att den inte ska överklagas.

Inte ens Labertz (när han var JK) skulle vara så dum att han pungade ut med statens pengar till frikända innan laga kraft.
Jag ställde en fråga. Svara eller håll käften. Finns ingen anledning att vara otrevlig.

Dessutom heter han Lambertz.
Citera
2013-10-14, 04:13
Medlem
extremtlagoms avatar
Finns det bild på BO?
Citera
2013-10-17, 02:05
Medlem
haha era dumma jävlar vad var det jag sa ibörjan av tråden, dom är oskyldiga och kommer inte dömas.
det tragiska nu är att ni flashback wannabe poliser ska hitta något nytt fall att sätta era dumma huvuden i, stackars jävlar..
Citera
2013-10-17, 19:21
Bannlyst
Nu bör snart tattaren komma ut, ska bli skööj å se hur länge DS får vara ute innan han slår ner nästa försvarslösa gubbe?

Lås in sånt folk som han på flera år. Det är fel på han fattar dom inte det?

Nästa mord i Bohuslän så länkar dom hit.

https://www.flashback.org/t1981015
Senast redigerad av Bejrut 2013-10-17 kl. 19:23.
Citera
2013-10-18, 22:06
Bannlyst
Tror inte Ds håller på med FB ?

Citat:
Ursprungligen postat av extremtlagom
Finns det bild på BO?

Jag har aldrig sett någon bild på Ds här men han har bröder så söker man på dom kanske man hittar Ds.

Jag är inte från stan och 15år äldre än syskonskaran vet inte vilka dom är, men detta var bara ett tips.

Obs killen är frikänd för mordet på Stefan. Hoppas han lägger om stil annrs sitter han snart inne igen för våld mot andra.
Senast redigerad av Bodies 2013-10-18 kl. 22:10. Anledning: Rubrik
Citera
2013-10-18, 22:14
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodies
Jag har aldrig sett någon bild på Ds här men han har bröder så söker man på dom kanske man hittar Ds.

Jag är inte från stan och 15år äldre än syskonskaran vet inte vilka dom är, men detta var bara ett tips.

Obs killen är frikänd för mordet på Stefan. Hoppas han lägger om stil annrs sitter han snart inne igen för våld mot andra.
Om du nu ska ge dig på att svara i tråden så får du se till att ha koll på namnen... Det finns inte ett jävla rätt i ditt inlägg.
Citera
2013-10-18, 22:36
Bannlyst
Citat:
Om du nu ska ge dig på att svara i tråden så får du se till att ha koll på namnen... Det finns inte ett jävla rätt i ditt inlägg.

Han har bröder och jag har aldrig sett en biild på den frikände killen har du annan info få du gärna dela med dig om detta. Jag går bara på det jag läst mig till i tråden.
Citera
2013-10-18, 22:46
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodies
Han har bröder och jag har aldrig sett en biild på den frikände killen har du annan info få du gärna dela med dig om detta. Jag går bara på det jag läst mig till i tråden.
Men för fan. Du svarade på någon som frågade efter bild på offret, inte på GM. Dessutom finns GMs Facebook länkad genom hela tråden så du verkar inte ha läst alls i tråden.
Citera
2013-10-18, 23:15
Bannlyst
Du har helt rätt my bad sitter med en mob i bilen utan läsglasögen och väntar på att tanten ska sluta jobbet..

Ok det finns bilder på Tysken det har jag aldrig hittat men vem bryr sig han är ju fri som fågeln nu mer.

Men vist har han bröder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in