2013-10-12, 00:14
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Det finns inte en chans att SN varit djupt deprimerad vid gärningen, han är verkligen aktiv efter mordet och enbart i eget intresse;

09:08 samtal till H (1.30 min) (Jens mobil, utgående, till H ang Huset) Sista livstecknet från Jens-

Tiden här emellan måste väl vara då Jens mördas?

09:17 (07:17) SMS till H om huset, som SN skrivit och låtsas vara Jens.
Har kollat stefans konto och det fanns pengar.

09:27 (07:27) Nytt påhittat SMS av SN som låtsas vara jens;
Men det fanns över 20 milj så det räcker och blir över

Detta är så satans märkligt, han ljuger ihop detta med pengarna för att lugna H, men varför? Det var ju inte så att han fortfarande ville köpa huset, eller hur? Jag får inte ihop alla dessa lögner, varför hela tiden försöka lura familjen och vännerna EFTER att han hade mördat JJ, men ändå inte göra sig av med kroppen på ett vettigt sätt?

Antingen handlade han i affekt, och det stämmer ju ganska väl med hans bisarra beteende när det gäller gömstället, men det stämmer inte överens med alla vansinniga SMS och liknande han skickat till anhöriga, eller så handlade han rationellt utefter sina premisser. Naturligtvis behöver vi inte tro ett ord på vad han säger om att "han trodde J skulle leva" om han inte såg honom; det handlar snarare om att han kunde stänga ute det som nyss hänt om han inte såg den döde.
Citera
2013-10-12, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Det finns inte en chans att SN varit djupt deprimerad vid gärningen, han är verkligen aktiv efter mordet och enbart i eget intresse;

09:08 samtal till H (1.30 min) (Jens mobil, utgående, till H ang Huset) Sista livstecknet från Jens-

Tiden här emellan måste väl vara då Jens mördas?

09:17 (07:17) SMS till H om huset, som SN skrivit och låtsas vara Jens.
Har kollat stefans konto och det fanns pengar.

09:27 (07:27) Nytt påhittat SMS av SN som låtsas vara jens;
Men det fanns över 20 milj så det räcker och blir över

09:37 Facebookinlägg av SN: (i närheten av Skoghall via mobil)
"Nu blir det Sthlm i eftermiddag och bo på hotell, o sen Cypern på måndag med älsklingen"

09:58 Swedbank – Uttag 100:-

En stund senare är han i färd med att fixa sig sällskap/sovplats...

10:27 (08:27) "Hej söt! Blev lite strul här… Har gått ifrån killen.. Förlåt jag inte hörde av mig" (Stefans mobil, sending failed, till S)

10:31 (08:31) "Får du mina mess?" (Stefans mobil, utgående chatt, S)

10:32 (08:32) "Hmm… Har varit strul, gått ifrån killen. Så tog ledigt från jobb, men sugen på att åka till sthlm i eftermiddag.." (Stefans mob, utgående chatt, S)

s.35 tilläggsprot. FUP... ... ...

Kan du posta länken till FUP (s.35 tilläggsprot. FUP) som dessa fakta kommer ifrån? Försökte söka i tråden nu, men sökfunktionen är ur funktion idag!
Citera
2013-10-12, 09:36
Medlem
CompactFlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msstar
Kan du posta länken till FUP (s.35 tilläggsprot. FUP) som dessa fakta kommer ifrån? Försökte söka i tråden nu, men sökfunktionen är ur funktion idag!

https://www.flashback.org/sp45588494
Håll till godo.
Citera
2013-10-12, 10:00
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Detta är så satans märkligt, han ljuger ihop detta med pengarna för att lugna H, men varför? Det var ju inte så att han fortfarande ville köpa huset, eller hur? Jag får inte ihop alla dessa lögner, varför hela tiden försöka lura familjen och vännerna EFTER att han hade mördat JJ, men ändå inte göra sig av med kroppen på ett vettigt sätt?

Antingen handlade han i affekt, och det stämmer ju ganska väl med hans bisarra beteende när det gäller gömstället, men det stämmer inte överens med alla vansinniga SMS och liknande han skickat till anhöriga, eller så handlade han rationellt utefter sina premisser. Naturligtvis behöver vi inte tro ett ord på vad han säger om att "han trodde J skulle leva" om han inte såg honom; det handlar snarare om att han kunde stänga ute det som nyss hänt om han inte såg den döde.

Manipulation (syftet är egennytta) är typiskt för personlighetsstörning, sedan varierar graden av manipulation. Första frågan när någon råkar ut för en personlighetsstörd kan vara: "Varför sa eller gjorde hen så?" Svaret brukar ofta bli: "Jag vet inte." Det går inte att förstå, man får bara acceptera att personlighetsstörningar, när de kommer fram i ljuset, ofta uppvisar en bredd och omfattning som alla inblandade inte kunnat överblicka på egen hand. I efterhand blir allt "totalt ologiskt", men ändå logiskt, om man vet hur en gravt personlighetsstörd (inte) fungerar.

Om jag exempelvis placerat ett efter min notering här hade det känts opassande och konstigt för de allra flesta, men en personlighetsstörd hade kunnat göra så. Det i tid och otid, känslolivet är flackt, personen imiterar bara känslor.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-10-12 kl. 10:03.
Citera
2013-10-12, 15:33
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
För att vara fyndplatsbilder och obduktionsbilder är de faktiskt rätt snälla.
Måhända, men nu påtalade jag inte någon subjektiv värdering av bilderna. Utan mer varför de fortfarande fanns kvar i protokollet efter utlämnandet.
De brukar ju lämnas censurerade.
Vad jag menade var att det kanske känns mindre påkallat för domstolen att censurera bilderna i ett sånt här fall. Det rör sig alltså om ganska ospektakulära bilder av en vuxen människa. En hel del av upprördheten i Arbogafallet betingades ju av att det var små barn på bilderna.
Citera
2013-10-12, 15:36
Medlem
Har inte en aning om varför det försvinner inlägg i tråden men jag ifrågasatte några foton på den avlidne där någon kommenterade att Jens skulle vara flådd, stämmer inte va?
Citera
2013-10-12, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Har inte en aning om varför det försvinner inlägg i tråden men jag ifrågasatte några foton på den avlidne där någon kommenterade att Jens skulle vara flådd, stämmer inte va?
Stämmer. Det hade dom gjort under obduktionen.
Fattar inte heller varför inläggen försvinner...
Citera
2013-10-12, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psycho-tendancies
Stämmer. Det hade dom gjort under obduktionen.
Fattar inte heller varför inläggen försvinner...

Men är det ett normalt förfarande, kan det väl inte va?
Citera
2013-10-12, 15:44
Medlem
Citat:
Men är det ett normalt förfarande, kan det väl inte va?
Det kan jag tyvärr inte svara på.

Någon annan som har koll på sånt?
Citera
2013-10-12, 19:19
Medlem
har för mig, rätta mig gärna om jag har fel, men jag tror att dom öppnar upp kropparna för att få fram bevis.. som i de här fallet, bevis på strypning!
Citera
2013-10-12, 19:22
Medlem
Jag har nu pratat med ett par olika läkare som säger att plocka av skinnet vid en obduktion absolut inte är något som hör till vanligheterna, faktisk inget någon av dom tidigare hört talas om så min undran är om det verkligen stämmer att det finns bilder på detta?
Citera
2013-10-12, 19:31
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Jag har nu pratat med ett par olika läkare som säger att plocka av skinnet vid en obduktion absolut inte är något som hör till vanligheterna, faktisk inget någon av dom tidigare hört talas om så min undran är om det verkligen stämmer att det finns bilder på detta?
Jo, "baksidan" är bortskalad. Varför vet jag icke. Självfallet är det för att få mer bevisning och kanske har det något att göra med att partiet över skuldrorna var ganska trasigt och att man därför ville utesluta annan dödsorsak än strypning? Men en mer korrekt precis anledning kan jag inte ange. Kanske framkommer om man lusläser RMV:s rapport, i anslutning till bilderna?

Edit: Blödningarna över skulderpartiet ägnas uppmärksamhet på sidorna 104 och 108 i Fup, man ställer sig frågan om någon suttit på Jens kropp och kommer fram till att så sannolikt är fallet. Skadorna, som okulärt ser skumma ut, förklaras av att Jens pressats mot hårt underlag (golv) i samband med strypning.
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2013-10-12 kl. 19:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in