Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-12, 14:21
  #13
Medlem
GeneticHerbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spectre90
Uppdatering:

Dem har inte kommit än, hörde av en kompis att dem kommer tidigt på morgonen. Är det så eller kommer dem lite när som?

Ja hem till mig kom dom på förmiddagen men att dom har en speciell tid för att utföra husrannsakan är nog inte sant. Skulle gissa på att dom besöker varje enskild person när dom anser att det är sannolikt att den misstänkte är hemma.
Citera
2013-10-12, 14:33
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneticHerbs
Ja hem till mig kom dom på förmiddagen men att dom har en speciell tid för att utföra husrannsakan är nog inte sant. Skulle gissa på att dom besöker varje enskild person när dom anser att det är sannolikt att den misstänkte är hemma.

Poliser får inte göra husrannsakan mellan klockan 21:00 och 06:00, så länge et inte handlar om ett allvarligt brott, dvs mord osv...

Någon som kan bekräfta?

Och ja, oftast så gör dom det på förmiddagen pga grannar som har åkt till jobb osv...det kan ju trots allt bli ett jävla liv.
Citera
2013-10-12, 14:50
  #15
Medlem
knArkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spectre90
Vi freakar självklart ur
Hahahahaha
Citera
2013-10-12, 14:59
  #16
Medlem
GeneticHerbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaama
Poliser får inte göra husrannsakan mellan klockan 21:00 och 06:00, så länge et inte handlar om ett allvarligt brott, dvs mord osv...

Någon som kan bekräfta?

Och ja, oftast så gör dom det på förmiddagen pga grannar som har åkt till jobb osv...det kan ju trots allt bli ett jävla liv.

Jag vet inte. Vart fick du det där ifrån?
Polisen har besökt mig så sent som 4 på morgonen för narkotikabrott och det har hänt flera gånger att dom kommer under natten när jag har sovit.
Citera
2013-10-12, 15:03
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneticHerbs
Jag vet inte. Vart fick du det där ifrån?
Polisen har besökt mig så sent som 4 på morgonen för narkotikabrott och det har hänt flera gånger att dom kommer under natten när jag har sovit.

Öppnade du dörren frivilligt? Om du inte öppnar dörren vid 4 får dom inte "bryta sig in" eller fixa nyckel. dom jävla inkräktarna.

Det är vad jag har läst iallfall, någon får gärna bekräfta.
Citera
2013-10-12, 15:10
  #18
Medlem
GeneticHerbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaama
Öppnade du dörren frivilligt? Om du inte öppnar dörren vid 4 får dom inte "bryta sig in" eller fixa nyckel. dom jävla inkräktarna.

Det är vad jag har läst iallfall, någon får gärna bekräfta.

Ja jag har öppnat varje gång dom har kommit.
Jag har två barnfamiljer i min port och äldre grannar (fin relation till alla grannar) så jag föredrar att dom kommer in än att stå och banka och väsnas i porten.

Vart har du läst det?..
Citera
2013-10-12, 15:20
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneticHerbs
Ja jag har öppnat varje gång dom har kommit.
Jag har två barnfamiljer i min port och äldre grannar (fin relation till alla grannar) så jag föredrar att dom kommer in än att stå och banka och väsnas i porten.

Vart har du läst det?..

Det är en viss tid du inte behöver öppna för polisen. Om det har med husrannsakan kan jag iallafall inte svara på nu efter lite googlade. Men tror att Mr blå får göra en husrannsakan dygnet runt.

Jag öppnar i vilket fall inte till dom om klockan är efter 21 och innan 06 vet att just dessa tider finns någonstans inom lagboken, men kan inte besvara för vilket ärende det handlar om.
Citera
2013-10-12, 15:23
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneticHerbs
Ja jag har öppnat varje gång dom har kommit.
Jag har två barnfamiljer i min port och äldre grannar (fin relation till alla grannar) så jag föredrar att dom kommer in än att stå och banka och väsnas i porten.

Vart har du läst det?..

"Husrannsakan må ej utan särskilt skäl verkställas mellan klockan nio
eftermiddagen och klockan sex förmiddagen."

http://www.alden.se/husrannsakan.htm

Enda jag hittade....
Citera
2013-10-12, 15:31
  #21
Medlem
GeneticHerbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaama
Det är en viss tid du inte behöver öppna för polisen. Om det har med husrannsakan kan jag iallafall inte svara på nu efter lite googlade. Men tror att Mr blå får göra en husrannsakan dygnet runt.

Jag öppnar i vilket fall inte till dom om klockan är efter 21 och innan 06 vet att just dessa tider finns någonstans inom lagboken, men kan inte besvara för vilket ärende det handlar om.

En viss tid man inte behöver öppna för polisen?

Nåja till åter till Ts..
Jag tycker du städar upp din lägenhet och bemöter polisen på ett trevlig sätt om dom nu skulle dyka upp oavsett om om klockan är 21:10 för att slippa massa tjafs och krångel. Neka till urinprov och säg att du har en fruktansvärd scenskräck och därför inte kommer kunna lämna ett UP. Om dom nu skulle vilja så har dom rätt att ta med dig för ett blodprov som du gladeligen kan ställa upp på för du är/kommer att vara ren från narkotika i ditt blod.
Citera
2013-10-12, 15:34
  #22
Medlem
GeneticHerbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaama
"Husrannsakan må ej utan särskilt skäl verkställas mellan klockan nio
eftermiddagen och klockan sex förmiddagen."

http://www.alden.se/husrannsakan.htm

Enda jag hittade....

Det skälet skulle ju kunna vara att det finns en risk att den misstänkte dumpar sina bevis.
Citera
2013-10-12, 15:39
  #23
Medlem
Flusons avatar
Det du ska ha i åtanke är att poliser är i grund och botten precis lika mycket människa som du och jag. Enda skillnaden är att de flesta lider av ett skadat tankemönster och en extrem osäkerhet på sig själva, därav bästa jobbet för en mobbare. Alla poliser är självklart inte svin, men nog finns det gott av dom här i Sverige!

Gå aldrig med på urinprov. Pissar du ner dig, so be it.
Citera
2013-10-12, 18:01
  #24
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneticHerbs
Det skälet skulle ju kunna vara att det finns en risk att den misstänkte dumpar sina bevis.

Om brottet som försöker styrkas är ringa narkotikabrott så är en JO-anmälan i sin rätta ordning om dom kommer mellan 21:00-06:00

Det kommer ju inte förändra din situation men stå upp för dina och andras rättigheter innan dom försvinner helt..

Att folk lägger sig för makten gör bara att dom tar ännu mer frihet ifrån dig och alla andra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback