2013-10-11, 13:33
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Hmmm. Bara ställa upp och prata om han får fördelar från psyket...
Inte så lite Tomas Quick-varning! Ge honom rätt medicin har han säkert erkänt Palmemordet också snart...

Ha ha
Ja vi vet ju hur det gick för Quick.
Så då lär han sitta i mååånga år.
Du som är påläst på TQ, varför anses han inte släppas fri? Diagnos?
Citera
2013-10-11, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Vad betyder detta?
Ville han inte delta i en P7 och blev då skickad till häktet?
Var det inte lika bra där? Så han börjar snacka? För att få komma tillbaka till Rättspsyk?

(självmordshot är ett fult sätt att hota på, då jag ännu inte är övertygad om att han inte ville leva)
Då utnyttjar man sin omgivning på värsta sätt.
Inga problem med att på ett så grymt och våldsamt sätt mörda sina barn1

Han flyttades väl tillbaka med nya hot om själmord och jag vill att dom ska bevaka han noga så han inte får för sig att ta sitt liv denna gång. Han ska ställas tillsvars för vad han gjort

Dom som verkligen vill avsluta sitt liv GÖR det ,sen finns det dom som i sin förtvivlan ropar på hjälp med att säja att det är bättre att jag dör. Där finns oftast hjälp att få om man bryr sig om personen

Men att medvetet ta livet av 2 st små barn som inte hade en chans att få leva ,bara för att han ville hämnas på exfrun .Det var hans beslut och det klarade han av, men inte att ta livet av sig själv vilket skulle vara det lättaste det ville han inte. Jag tror inte han hade några planer att ta livet av sig. utan som straff för ex så tog han det bästa hon hade ,nu fick hon i alla fall behålla 1 barn

detta ska han aldrig få glömma sen att man har haft en trasslig barndom vem har inte haft det finns inga förmildrande omständigheter i det. Som Vuxen vet du vad som är rätt o fel man gör ett val Han gjorde sitt nu kommer straffet
Citera
2013-10-11, 14:05
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pytti
Han flyttades väl tillbaka med nya hot om själmord och jag vill att dom ska bevaka han noga så han inte får för sig att ta sitt liv denna gång. Han ska ställas tillsvars för vad han gjort

Dom som verkligen vill avsluta sitt liv GÖR det ,sen finns det dom som i sin förtvivlan ropar på hjälp med att säja att det är bättre att jag dör. Där finns oftast hjälp att få om man bryr sig om personen

Men att medvetet ta livet av 2 st små barn som inte hade en chans att få leva ,bara för att han ville hämnas på exfrun .Det var hans beslut och det klarade han av, men inte att ta livet av sig själv vilket skulle vara det lättaste det ville han inte. Jag tror inte han hade några planer att ta livet av sig. utan som straff för ex så tog han det bästa hon hade ,nu fick hon i alla fall behålla 1 barn

detta ska han aldrig få glömma sen att man har haft en trasslig barndom vem har inte haft det finns inga förmildrande omständigheter i det. Som Vuxen vet du vad som är rätt o fel man gör ett val Han gjorde sitt nu kommer straffet

Håller med.
Sen finns typen självmord för att brottslingen inte vill bli tagen och straffad. För att det är ett brott de utförd är klart innan de utför det.

Men den här jeppen vi talar om här använder det som ett sätt att bli behandlad mjukt och att få medkänsla.
Undrar om någon på häktet visste vem han var?
Citera
2013-10-11, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Ha ha
Ja vi vet ju hur det gick för Quick.
Så då lär han sitta i mååånga år.
Du som är påläst på TQ, varför anses han inte släppas fri? Diagnos?
TQ sitter ju på rättspsykiatrisk vård för brott han faktiskt har begått. Innan man släpps ut krävs i princip alltid en utslussningsprocess på flera år. Med tanke på att han inte haft en minuts obevakad frigång på tre decennier kommer det att ta lång tid innan han kommer ut för gott. Något jag tror kan vara en mycket bra idé.
Det är rätt oroväckande om rätt svar i polisförhör kan ge fördelar inom psykvården i detta fall. Trodde man hade slutat med sådant nu för tiden.
Citera
2013-10-11, 16:07
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Han kanske blir av med jobbet också, stackarn? Ett inlägg av mig i en annan tråd som handlar om en tant som snodde 3 miljoner av sina klienter i sin roll som överförmyndare: "https://www.flashback.org/sp45613210". Hon fick sitt straff reducerat för att hon:
  • Blev av med jobbet - VID 65 ÅRS ÅLDER!
  • Hennes första brott begicks "för länge sedan" (några år).
Man häpnar...

Länken funkar inte - jag skulle gärna vilja läsa om tanten som snodde de 3 miljonerna - kan du försöka igen
Citera
2013-10-11, 16:10
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Vad skrev jag för flera sidor sedan? Nu står det trauman i hans uppväxt...! Ska bli intressant att ta del av.

Det blir väl gamla vanliga visan om att han hade känslan av att ingen såg eller hörde honom
Trasiga leksaker, gamla leksaker, tråkiga leksaker
Mamma jobbade för mycket
Pappas nya fru gillade honom inte
mmmm
Citera
2013-10-11, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla
Enligt en avlägsen släkting till honom har han alltid varit svår, haft väldigt höga tankar om sig själv, ljugit etc. Växte upp utan en närvarande pappa. Men oavsett vilka problem man har haft; man tar inte sina barn av daga.

De här dragen verkar alltså ha funnits sedan tidig ålder ... Var han möjligen enda barnet? Med sin ensamstående mamma?

EDIT. Han är själv den enda som är ansvarig för sina handlingar.
Senast redigerad av Remark 2013-10-11 kl. 19:12.
Citera
2013-10-11, 19:35
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
De här dragen verkar alltså ha funnits sedan tidig ålder ... Var han möjligen enda barnet? Med sin ensamstående mamma?

EDIT. Han är själv den enda som är ansvarig för sina handlingar.

Han har två åtta år äldre syskon och ensamstående mamma. Han bär hennes flicknamn.
Citera
2013-10-11, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Han har två åtta år äldre syskon och ensamstående mamma. Han bär hennes flicknamn.

Tvillingar? Systrar möjligen?
Citera
2013-10-11, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tvillingar? Systrar möjligen?
En äldre bror är det jag vet, har aldrig hört talas om något mer syskon
Citera
2013-10-11, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sportchefen
En äldre bror är det jag vet, har aldrig hört talas om något mer syskon

Tack. Det jag funderade på var egentligen två saker. Kunde hans upphöjda syn på sig själv beror på konkurrens av syskon? Samma sak lite när det gäller hans kvinnosyn? Att förtrycka någon innebär också att höja sig själv (relativt sett).

Spekulation och helt egna tolkningar.
Citera
2013-10-11, 23:50
Medlem
Detta brott (att låsa in och bränna upp sina egna barn) är fullständigt vidrigt och oförståeligt på alla sätt , och ju fler detaljer som kommer fram desto vidrigare tycks GM vara. Nu syftar jag på SMS:en som skickats samma kväll till exfrun "Hämden är ljuv" och nu senast förklaringen att det var jobbigt att ta hand om barnen när vädret blev sämre.
Jag vet inte om jag nånsin erfarit så mycket negativa känslor av att läsa om ett brott som jag gjort i detta fallet, (Fritz fallet 2007 möjligtvis). För bara några dagar sedan tyckte jag att 44-åringen (Joakim)som tvingat barn att klä av sig framför webkameran nog sjunkit så lågt en man kan sjunka, men händelserna i Dalarö har verkligen visat att det finns rejäla gradskillnader i helvetet med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in