2013-10-11, 09:58
Medlem
Enligt Aftonbladets källor håller mannen fast vid sin förklaring att dådet var riktat mot exfrun, som en hämnd mot henne.

– Han har mått dåligt efter skilsmässan och upplever att exfrun tyckt att han tagit hand om barnen för litet. Han tycker själv att det gått bra under sommaren, men nu när det är höst och dåligt väder har det varit jobbigare.

ja vad säjer man hårt straff hoppas jag på för detta kräk
Citera
2013-10-11, 11:10
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pytti
Enligt Aftonbladets källor håller mannen fast vid sin förklaring att dådet var riktat mot exfrun, som en hämnd mot henne.

– Han har mått dåligt efter skilsmässan och upplever att exfrun tyckt att han tagit hand om barnen för litet. Han tycker själv att det gått bra under sommaren, men nu när det är höst och dåligt väder har det varit jobbigare.

Ja, vad ska man säga? Han tyckte det var jobbigt att ta hand om barnen nu när det blev höst!?
Att han ville ta sitt eget liv och ta med sig barnen från denna hemska värld tror jag inte ett skit på. Varför skulle bara barnen han hade med ex2 i så fall "slippa leva" ? Varför började han inte med det sistfödda barnet isf som han inte ens ville skulle födas?

Nej, helt klar ville han hämnas ex2 för att hon inte ville leva tillsammans med honom mer - och han lyckades ju med det också, inte fullt ut men nästan (barn 3 överlevde). Att han själv hade en tanke på att dö är bara blahablaha, kanske kan han lyckas lura domstolen med detta för att få lindrigare straff/vård.
Citera
2013-10-11, 11:19
Medlem
Vad skrev jag för flera sidor sedan? Nu står det trauman i hans uppväxt...! Ska bli intressant att ta del av.
Citera
2013-10-11, 11:29
Medlem
Ingen med någorlunda "normal" barndom dödar sina barn. Vad har killen varit med om? Det är intressant. Normal på ytan men galen i sinnet. Känner någon här på FB honom som barn? Kom igen, berätta! Hur var han?
Citera
2013-10-11, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Vad skrev jag för flera sidor sedan? Nu står det trauman i hans uppväxt...! Ska bli intressant att ta del av.

Trauman i uppväxten...

Köpta ord från advokatens mun. Vad finns det att säga som skulle vara förmildrande? Förklara att man mördat sina barn för att det endast var roligt att umgås med dem på sommaren?
Citera
2013-10-11, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Trauman i uppväxten...

Köpta ord från advokatens mun. Vad finns det att säga som skulle vara förmildrande? Förklara att man mördat sina barn för att det endast var roligt att umgås med dem på sommaren?

Självklart inte förmildrande! Men en intressant förklaring, eller?
Citera
2013-10-11, 11:51
Medlem
Trodde hela anledning till att vi hänger här på FB är att vi försöker förstå oss på allt skit mänskligheten gör. Allt kan man inte förstå. Men man söker ju alltid en förklaring. Eller?
Citera
2013-10-11, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Det var ingen högoddsare att advokaten skulle hitta trauman i uppväxten. Nu väntar jag bara på den obligatoriska minnesförlusten som knivskarpt börjar två minuter innan branden och slutar när han kommer till sans på Alvaret. Då inser han vad han gjort och försöker - tjoflöjt - ta sitt liv genom att småskära sig i handlederna
Citera
2013-10-11, 12:46
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pytti

När började hösten på Dalarö?
Enklare hade varit att inte ha barnen alls om det var så jobbigt!
Men det betyder ju också att han inte har koll på fru1, så det var inget alternativ.
Citera
2013-10-11, 12:59
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
I måndags ska han flyttats till häktet i Huddinge men fick efter en kortare tid återföras till rättspsyk igen – till en avdelning med ständig bevakning.

– Han befinner sig nu på en högsäkerhetsavdelning, säger en källa. I början sa han inget mer än att han inte ville leva. Nu är han mera meddelsam.

Vad betyder detta?
Ville han inte delta i en P7 och blev då skickad till häktet?
Var det inte lika bra där? Så han börjar snacka? För att få komma tillbaka till Rättspsyk?

(självmordshot är ett fult sätt att hota på, då jag ännu inte är övertygad om att han inte ville leva)
Då utnyttjar man sin omgivning på värsta sätt.
Inga problem med att på ett så grymt och våldsamt sätt mörda sina barn1
Citera
2013-10-11, 12:59
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det var ingen högoddsare att advokaten skulle hitta trauman i uppväxten. Nu väntar jag bara på den obligatoriska minnesförlusten som knivskarpt börjar två minuter innan branden och slutar när han kommer till sans på Alvaret. Då inser han vad han gjort och försöker - tjoflöjt - ta sitt liv genom att småskära sig i handlederna

Han kanske blir av med jobbet också, stackarn? Ett inlägg av mig i en annan tråd som handlar om en tant som snodde 3 miljoner av sina klienter i sin roll som överförmyndare: "https://www.flashback.org/sp45613210". Hon fick sitt straff reducerat för att hon:
  • Blev av med jobbet - VID 65 ÅRS ÅLDER!
  • Hennes första brott begicks "för länge sedan" (några år).
Man häpnar...
Citera
2013-10-11, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Vad betyder detta?
Ville han inte delta i en P7 och blev då skickad till häktet?
Var det inte lika bra där? Så han börjar snacka? För att få komma tillbaka till Rättspsyk?

(självmordshot är ett fult sätt att hota på, då jag ännu inte är övertygad om att han inte ville leva)
Då utnyttjar man sin omgivning på värsta sätt.
Inga problem med att på ett så grymt och våldsamt sätt mörda sina barn1
Hmmm. Bara ställa upp och prata om han får fördelar från psyket...
Inte så lite Tomas Quick-varning! Ge honom rätt medicin har han säkert erkänt Palmemordet också snart...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in