2013-10-10, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SleighBells
Satt fast i över 1,5 timme igår kväll, timern var satt på 3 tim men det gick fortare att komma in.

Funderade på att prova rengar men han verkar rätt svårbemästrad, är han en champion som faller av mot slutet, vilka champs är han stark emot och vilka svagheter har han?

Tjena, jag är en son bemästrat Rengar och lirar honom nästa varje match jag kör!
Rengar har en av de starkaste lvl 2 bursten om inte den starkaste så du kan lätt dominera top!
Pros med Rengar är : Insane burst dmg, grymt bra sustain, bra mobility, mana lös, kan 100% - 0% carries. Helt oförutspådd, äter torn.

Cons :
Vision wards kommer slå ut ditt "element of suprise".
countrad av ett par populära champs såsom lee, elise och pantheon. (Jag själv kan dock vinna dessa men u get the point).

Det många gör som misstag när det spelar Rengar är att de maxar Q vilket är värdelöst. Maxa E.
Citera
2013-10-10, 11:32
Medlem
kennedy8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Alla champs som bygger en Tear early-game tappar rätt mycket i styrka pga att Mana inte ger några combat-stats (Förutom på Ryze). Är bland annat därför man inte bygger Tear på alla champions längre - Muramana är ju en jättebra item och den gör bra damage, men tar alldeles för lång tid att stacka upp.

--

Jinx är ute nu förresten!

Ja fyfan, körde mitt första game med henne nu! Är inte direkt så bra med adc men lyckades få ihop en quadra kill, leona stack iväg med 30hp!

Iallafall så tyckte jag hon var sjukt rolig, det som är bra är att själva "stancen" ändrar man på Q istället för på R som typ Elise och Jayce!
Citera
2013-10-10, 12:05
Medlem
Vann ranked nu såär uppe i promotion till silver två igen.
Kändes rätt absurt att Ahri flameade mig (Orianna) konstant då jag fokuserade på att ha wards igång konstant kring min lane samt byggde tear och rushade en Athene's eftersom Ahri var mycket bättre än jag var. Hon kallade mig för noob, värdelös och att jag gjorde 0 damage och att det var "INSANE" att jag och Jax kunde döda henne eftersom min damage tydligen var = 0. Alltså jag byggde ju bara defensivt eftersom hon var bättre och skaffademig nödvändig MR och mana regen? Somliga är rätt roliga hahaha.

Inväntar polare sen ska vi köra duo och förhoppningsvis är jag silver två sen.

Någon som kört Jinx för övrigt? Liksom ett par games och börjat småvänja sig vid henne? Måste vara sjukt skönt att ha sin switch på Q och inte R faktiskt. Verkar rätt kul men jag lirar allt förutom adc så det blir nog inget framtida köp.
Citera
2013-10-10, 12:37
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallyman
Får hoppas på det, siktade på guld innan slutet på season tre. Började köra ranked rätt sent och harvade ju i brons fem men är snart i silver två så det kan gå!
Åhfan. Det visste jag faktiskt inte. Skönt att ha med sig nästa gång jag går på ranked!

I ärlighetens namn så är ju promotions exakt likadana som vanliga games. Gå in med samma mentalitet som vanligt, var inte rädd för att förlora eller liknande. Torskar du 2, 3, 4 promos irad så kör på bara. Som tidigare sa, har du varit där flera gånger kommer du ju komma dit igen. Så det är bara att nöta. Tror jag bommade 7-8 raka promotions nere i guld innan jag äntligen gick upp en tier
Citera
2013-10-10, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cap.teemo
Jag tycker tear behövs, jag bygger typ:
Tear -> Dorans -> Morellonomicon / Athenes -> boots -> raba -> seraphs -> random

Lich bane? :P
Citera
2013-10-10, 13:33
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thooht
Lich bane? :P
Varför skulle man i ärlighetens namn köpa Lich bane på Nida? Bästa builden måste ju vara en där man slutar med Morellonomicon/Athenes, Seraphs, Boots, Void staff, Deathcap & Zhonyas. Förstår inte riktigt vilken item du ska byta ut emot en lich bane.. men ja. Nidalee som champ (mid) är ju baserat på att du ska stå och skicka iväg spears som gör ont, såvida du inte hamnar jätte långt före såklart.
Senast redigerad av irken 2013-10-10 kl. 14:07.
Citera
2013-10-10, 13:53
Bannlyst
Såg en post av Meddler idag där han skriver att Sion, Poppy och Yorick är "major reworks" och kommer dröja lång tid innan dom kommer ut i VU/Rwork.
Synd tycker jag. Sion är helt sönder.
Citera
2013-10-10, 13:55
Medlem
Undrar när diana ska få ett nytt skin, har bara 1 (om man bortser från classic)
Citera
2013-10-10, 14:05
Bannlyst
Citat:
Dom arbetar på ett men det skulle dröja ett tag innan dom släpper det.
Citera
2013-10-10, 14:09
Medlem
irkens avatar
Citat:
Antagligen om ett tag, det är ju några gubbar just nu som behöver nya skins (Rumble till exempel..) och några som bara har ett skin. Men, inom 3-5 månader borde hon få ett nytt iaf. Kanske halloween/jul skin?

Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
Såg en post av Meddler idag där han skriver att Sion, Poppy och Yorick är "major reworks" och kommer dröja lång tid innan dom kommer ut i VU/Rwork.
Synd tycker jag. Sion är helt sönder.
Att dem är "Major reworks" är ju bara bra? Betyder ju att dem tar det hela seriöst och inte gör något halvdant jobb som dem måste göra om ett år ändå, visst hade man önskat att det gick fortare, men hellre längre tid & ett bra jobb iaf.
Citera
2013-10-10, 17:12
Medlem
Incipios avatar
Tycker riot borde införa ett liknande system som finns i WoW dungeon finder/CS:GO. Möjlighet till att kicka en person så att en bot tar över. Till exempel om dom går lämnar spelet så kan man kicka den personen och få in en bot istället, det lär ju öka chanserna att vinna. Eller om någon bryter någon annan regel. Alternativt att en annan person kan joina spelet, men får bara halva LP:n. Är det promotion-games så går det inte att joina en startad match.
Självklart så behöver man ju fixa bottarna då så dom spelar mer verklighetstroget, typ att dom inte står på lanen och farmar i 47:e minuten.

Nackdelarna är väl det att det kommer missbrukas enormt. Tvekar på att det öht finns en liten chans att dom skulle genomföra det.
Citera
2013-10-10, 17:38
Medlem
Tjockstarks avatar
Varför försvann min senaste match med Corki som jag vann? Iom vinsten så skulle jag gått upp en serie.

Finns varken på lolking eller på min profil.

Och nu kan jag inte ens logga in på LoL. Vafalls
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in