Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-09, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subject9
Oxykodon är samma sak som oxycontin, skillnaden är att det sistnämnda är time-release och varar längre. Självklart betyder det också att 40mg Oxykodon har ett kraftigare påslag/rus då det kommer allt på en gång. Så det beror på vad du ska ha dem till, ifall smärtlindring kör oxycontin, och ifall för russyfte så (skulle jag säga) Oxykodon.

jag tycker jag har jobbigare abstinens med OxyContin än med OxyCodone. med OxyContin är de mer "pulver" dock länge sedan jag tog OxyContin nu. minnet är lite suddigt :P
Citera
2013-10-09, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballaurigen
en fundering!
hur är det med oxy och bilkörning? på bipacksedeln står det att man bör undvika att köra, men är det olagligt? man kan ju som bekant bli rätt väck på dom. om det inte är olagligt,var går gränsen liksom? man kan ju inte sitta och nodda vid varje rödlyse

jag har pendlat å slockant flera gånger på vägen, inge bra inge bra å man blir rätt avtrubbad, bryr sig lixom inte om något.
Citera
2013-10-09, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Detta är min egna personliga erfarenhet.
Men när jag haft riktigt ont, så känner man inte av någon berusning.
Man blir på sin höjd lite varm.

Sen om du skickar i dig överdrivet mycket, så har man ju tagit mer än vad smärtan kräver.
Därmed börjar få ett rus.

Dessa mediciner, stänger av nervimpulser som transporterar smärtan.
Så ruset i sig är inte det som gör dig smärtfri.
Men kan vara en del av det.

Fick en jävla massa sprutor(ej IV) och tabletter i helgen på sjukhuset pga infektion.
Ska säga att ingen av dom fick mig känna nått rus, enda en viss dåsighet som inte alls man kan koppla ihop med tidigare ggr man använt opiater.
Och jag som normalt om jag tar 1-2 tramadol utan tolerans, känner en del.

jag kan nog bara säga att min smärt försvinner, jag blir lugn, lite dåsig men ändå pigg, men går jag å lägger mig trotts att jag är pigg somnar jag som en stock, och så har man svårt att komma när man har sex :P tjejen verkar gilla de längre turerna i bingen

jag har även det lite jobbigt psykiskt, oroar mig väldigt mycket och tänker mycket utöver smärtan jag har efter en trafikolycka. och som sagt man blir avtrubbad oron försvinner, man blir glömsk men inget påtagligt rus för mig, absolut inte, jag får mer rus av att trycka in en prilla GROV portion stark i såfall.
Citera
2013-10-11, 17:37
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Ni måste ha superkrafter!

jag har varit med i svängen och pillat i mig det mesta i drogväg allt utan heroin, jag är lätt påverkad
så jag blev överlycklig när jag fick med mig 4 st oxycontin 4 oxynorm efter en operation
nu är jag inne på andra dagen och har hälften kvar och känner mig mysig och funderade på
om jag vågar trycka i mig resten utan att behöva oroa mig alltså 2 oxy, 2 norm på en gång.

Jag går in här och förstår ganska snabbt att det ska vara rätt lugnt
då superknarkarna här tycker i sig 12 tab sen skjuter en panna stess för att mysa till det.
Det är när jag det här läser här, som jag förstår jag har en lång väg att gå, jag har mkt kvar att lära..
Senast redigerad av Michael-ScarN 2013-10-11 kl. 17:42.
Citera
2013-10-13, 13:53
Medlem
Marlboromans avatar
Har 80mg oxycontin/dag depot ordinerat, samt 10mg oxynorm vid behov (kapslar). Tuggade precis sönder 80mg oxycontin samt tuggade 80mg oxynorm kapslar får hoppas att det slår? Har tyvärr ingen benso hemma men det får gå! Någon annan som får svårt att sova ibland av oxycontinet? Igår drog jag bara oxynorm och då kunde jag sova, drog väl runt 160-200mg oxynorm igår.

Blev visst 40mg oxycontin till (söndertuggat).

Så sammanlagt 200mg oxy
Senast redigerad av Marlboroman 2013-10-13 kl. 13:56.
Citera
2013-10-13, 14:01
Medlem
Marlboromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tetrox
Gjorde operation för 9 dagar sedan och fick Oxynorm 5mg utskrivet som hjälp mot smärta. I början tog jag endast då jag hade så mycket smärta att jag låg och vred mig i sängen. Men allt eftersom började jag ta var 6e timma som det stod på paketet. Fan va man mådde då man låg i soffan och lirade GTA V!
Var på en fest för ett par dagar sedan och fick inte dricka för läkaren och då gick jag på Oxyn för att sköna till mig lite. Haha, aldrig någonsin har jag pratat så mycket och varit så glad i sällskap med andra. Ungefär 25mg fick jag i mig under hela den dagen. Kände efter det att det här aldrig skulle hålla i längden.
Nu efter det har jag inte tagit något.
Har gått cirka 26 timmar sedan jag tog sista kapseln. Känner ett ganska starkt sug efter att ta mer. Har kvar 4 kapslar som jag tänkt spara till någon gång man verkligen behöver dem.
Har läst om att avtändningen ska vara ett helvete. Då kommer min fråga... Hur jobbig kan den tänkas vara för mig som gått på drogen i 8-9 dagar och som haft ett dagligt intag på ungefär 10-15 mg (1tbl var 6timma)? I skrivandets stund så kännes det som någon har skrubbat mitt ansikte, det svider och känns varmt. Är det ett tecken på avtändningen? När kommer avtändningen att peaka?

Jag har ätit 80mg/oxycontin/dag i 10 månader och jag kan sluta cold turkey utan att få några symptom. Samma jag har ätit stesolid och sen gått över till xanor varje dag i 7år och jag kan sluta tvärt utan att få utsättningssymptom. Fattar om ni inte tror på mig, knappt jag gör det själv för jag borde vara sååå torsk på både oxy och benso vid det här laget, men fattar fan inte varför jag inte är det? Har väl nån hjärnskada (är seriös). Eller så beror det på att jag misskött medicinerna så jag ej tagit samma dos varje dag och därför klarat mig från beroende. Ska fråga läkaren om mera xanor när jag är där snart igen.
Citera
2013-10-13, 14:17
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlboroman
Jag har ätit 80mg/oxycontin/dag i 10 månader och jag kan sluta cold turkey utan att få några symptom. Samma jag har ätit stesolid och sen gått över till xanor varje dag i 7år och jag kan sluta tvärt utan att få utsättningssymptom. Fattar om ni inte tror på mig, knappt jag gör det själv för jag borde vara sååå torsk på både oxy och benso vid det här laget, men fattar fan inte varför jag inte är det? Har väl nån hjärnskada (är seriös). Eller så beror det på att jag misskött medicinerna så jag ej tagit samma dos varje dag och därför klarat mig från beroende. Ska fråga läkaren om mera xanor när jag är där snart igen.
Vad menar du med "sluta" då? Tar du ett uppehåll på säg en månad eller handlar det bara om något dygn?
Citera
2013-10-13, 16:31
Medlem
Marlboromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang
Vad menar du med "sluta" då? Tar du ett uppehåll på säg en månad eller handlar det bara om något dygn?

Kan vara utan i en månad om jag vill utan problem. Men jag tar ju oxy mot smärta och ibland lite mera för att bli lite svängd. Kanske flummar på oxy 1-2ggr/månad och resten av dagarna 80mg oxy/dag som ordinerat från läkaren. Ungefär samma sak med xanoren, kan gå en vecka utan xanor och inga problem. Men jag äter ju xanor av en orsak eller flera så dom fyller sitt syfte. Tar väldigt sällan xanor för att bli svängd. Händer väl 2ggr/månad eller så där med. Har 2*1mg depot xanor/dag. Men min gräns vid xanoren för att dom ska hjälpa ligger på 3mg vid samma tillfälle och ingen depot effekt då. Skall be läkaren om att få byta till minimum 3mg xanor/dag och utan depot utan vanliga bara.
Citera
2013-10-14, 03:07
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
har en polare som har tillgång till ett antal oxynorm 5mg, vad skall man göra med dessa? hur många får man för ett rus? endast käkat kodein samt morfin.

Om annat vad går dessa piller för?
Citera
2013-10-14, 04:17
Medlem
Ladidas avatar
Fick en karta Targiniq av en polare idag, grejen är den att jag har fyra st diskbråck, dessa gör jävulskt ont till och från. Tänkte jag skulle flumma till det lite på de här tabletterna, men då de innehåller Naloxon så undrar jag ifall det ens är möjligt?
Ifall det inte är möjligt så undrar jag hur de funkar i smärtstillande syfte?
Hur fungerar Naloxon, är det bara hindrande för andningsdepp vid överdos eller nollställer Naloxon effekten helt av Opiaten?
Isåfall undrar jag hur det ska fungera mot smärta om opiatens effekt tas bort, eller funkar det så att det blir en smärtlindring men absolut inget rus alls??
På FASS står det att Naloxonet skall motverka förstoppning av opiaterna, men det låter ju lite bullshit, det finns ju annat som motverkar den bieffekter väl...
Å andra sidan kan jag inte riktigt förstå varför man skulle ljuga på FASS? Iof kanske det står mer om tabletten i utökade FASS, har bara tillgång till patientfass..

Skulle vara bra med lite förtydligande i hur preparatet fungerar, har någon fått rus av den eller hur funkar det?
Har oxykodon också utskrivet och det funkar ju fint på alla fronter..

Tacksam för svar.

/Ladida.
Citera
2013-10-14, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Fick en karta Targiniq av en polare idag, grejen är den att jag har fyra st diskbråck, dessa gör jävulskt ont till och från. Tänkte jag skulle flumma till det lite på de här tabletterna, men då de innehåller Naloxon så undrar jag ifall det ens är möjligt?
Ifall det inte är möjligt så undrar jag hur de funkar i smärtstillande syfte?
Hur fungerar Naloxon, är det bara hindrande för andningsdepp vid överdos eller nollställer Naloxon effekten helt av Opiaten?
Isåfall undrar jag hur det ska fungera mot smärta om opiatens effekt tas bort, eller funkar det så att det blir en smärtlindring men absolut inget rus alls??
På FASS står det att Naloxonet skall motverka förstoppning av opiaterna, men det låter ju lite bullshit, det finns ju annat som motverkar den bieffekter väl...
Å andra sidan kan jag inte riktigt förstå varför man skulle ljuga på FASS? Iof kanske det står mer om tabletten i utökade FASS, har bara tillgång till patientfass..

Skulle vara bra med lite förtydligande i hur preparatet fungerar, har någon fått rus av den eller hur funkar det?
Har oxykodon också utskrivet och det funkar ju fint på alla fronter..

Tacksam för svar.

/Ladida.

Vet bara hur det funkar m buppe. Som jag och många med mig upplevde det då när man höll på var att naloxonet endast gav buprenofinet sämre effekt vid nasal administrering. Som jag förstår det är naloxonets roll att förhindra rus vid iv administrering, men det gjorde ingen skillnad vad jag minns. Funkade lika bra att skjuta subutex som suboxone.

Har läst att naloxonet inte alls tas upp av kroppen vid sublingualt intag av suboxone så rimligtvis borde ju det gälla samma vid oralt intag?

Och oxykodon har ju jävligt bra oral biotillgänglighet så det finns ju ingen vits att iv'a så länge man inte är kicktorsk..

Prova sug på dom tills dom smälter i munnen så blir det nog bra
Citera
2013-10-14, 19:42
Medlem
lääz_kellys avatar
Hej. Nu var det ett tag sedan jag testade Oxy senast, så jag har några frågor:
Har fått tag i 60mg OxyContin, och om jag minns rätt så hade dessa ett hemskt hårt skal runt sig; hur får man bort detta?

Och givetvis: Vilket intag ger bäst rus? Oralt eller nasalt?

EDIT: Om man tryckt i sig en hel Sub under 1-2 dagar, hur länge cirkus måste man vänta innan man kan använda Oxyn och få någorlunda full effekt?
Senast redigerad av lääz_kelly 2013-10-14 kl. 20:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in