2013-09-29, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llimaJ
Tjenare.
Nej, jag känner igen mig mycket! Jag har krigat mig ner till tramadol idag från Oxy och t.om. Subutex. Detta har pågått i kanske 3-4 år nu, om inte 5? Jävla benzoo..

Allt du behöver göra är att byta livsstil lite. Då menar jag inte direkt direkt utan ta en dag i taget och tänk på att du ska trappa ner och bli starkare istället!

Flytta? Träffar dom du tar grejerna med lite mindre.
Fixa en hobby! Har du en?
Rör dig mer. Håll dig aktiv

Förvänta dig också att dina känslor kommer ändras. Du kommer bli positivare med tiden och (i mitt fall börja jag träna) kanske du försöka göra det med?
Vintern är påväg.. Deg dagar men ryck upp dig =)

Jag är med dig

Grejen är att jag tränar håller på med musik, men är bipolär och när jag går ner mig så vill jag bara tillbaka dit när man mår som bäst, de flesta har flyttat som jag hängt med så ska hålla fingrarna i styr, svårt bara när man vart fast i det en gång. Har ju dock benzoberoendet som spökar också men det är på recept. Men tar till mig det du säger blir skogspromenader för min del ett tag framöver
Citera
2013-09-29, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dimmigdag
Grejen är att jag tränar håller på med musik, men är bipolär och när jag går ner mig så vill jag bara tillbaka dit när man mår som bäst, de flesta har flyttat som jag hängt med så ska hålla fingrarna i styr, svårt bara när man vart fast i det en gång. Har ju dock benzoberoendet som spökar också men det är på recept. Men tar till mig det du säger blir skogspromenader för min del ett tag framöver

Jag tror jag pratar med mig själv =)
Då har vi båda exakt samma problem.
Sen då? Tänker man. Morfin är ett gift vi älskar.

Jag har så jävla ont de sjukt, jag är nere i tram nu typ. Är rädd jag snart faller tillbaka igen.
Citera
2013-09-29, 07:35
Medlem
Ballaurigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballaurigen
tack för ditt svar
jag äter ca:30-40 mg per da oftast på morgonen,och jag har recëpt,noddar inte på så liten dos,
jag har även recept på stess som jag äter till kvällen 20-30 mg,men blir inte beng på det lilla.
dock ser jag skum ut på oxyn,små puppiller,m.m,men som sagt har ju recept på dessa efter en operation nyligen, m,v,h,
det kan ju tilläggas att jag blev av med lappen första gången 2002, och nu har tagit om den 2011/januari och fortfarande lämnar prover. därför är jag rätt noga med att bara stoppa imig saker jag har recept på. förutom en joppe direkt efter en provtagning. he-he
Citera
2013-09-29, 10:44
Medlem
Big.Bangs avatar
Varför i helvete är den här skiten så dyr för? Det är ju inte rimligt att betala 300:- för 80 mg. Det blir ju 150 kr för att endast bli skön i några timmar.
Citera
2013-09-30, 02:14
Medlem
PeterDolvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang
Varför i helvete är den här skiten så dyr för? Det är ju inte rimligt att betala 300:- för 80 mg. Det blir ju 150 kr för att endast bli skön i några timmar.

Vet dom som betalar 400 för 80s dolcontin här. Det är vansinne..
Citera
2013-09-30, 02:16
Medlem
PeterDolvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang

80 mg behöver jag minst för en dag. Då håller jag igen. Detta även om det gått en månad sen sist. Noddar lite gott då också, men under 80 mg på en dag är snålt i min värld. Självklart är toleransen olika, så käkar jag SSRI som blockar en del av ruset, kanske därför jag behöver mer. Eller tolerans, svårt att veta.
Citera
2013-09-30, 09:28
Medlem
Tetroxs avatar
Gjorde operation för 9 dagar sedan och fick Oxynorm 5mg utskrivet som hjälp mot smärta. I början tog jag endast då jag hade så mycket smärta att jag låg och vred mig i sängen. Men allt eftersom började jag ta var 6e timma som det stod på paketet. Fan va man mådde då man låg i soffan och lirade GTA V!
Var på en fest för ett par dagar sedan och fick inte dricka för läkaren och då gick jag på Oxyn för att sköna till mig lite. Haha, aldrig någonsin har jag pratat så mycket och varit så glad i sällskap med andra. Ungefär 25mg fick jag i mig under hela den dagen. Kände efter det att det här aldrig skulle hålla i längden.
Nu efter det har jag inte tagit något.
Har gått cirka 26 timmar sedan jag tog sista kapseln. Känner ett ganska starkt sug efter att ta mer. Har kvar 4 kapslar som jag tänkt spara till någon gång man verkligen behöver dem.
Har läst om att avtändningen ska vara ett helvete. Då kommer min fråga... Hur jobbig kan den tänkas vara för mig som gått på drogen i 8-9 dagar och som haft ett dagligt intag på ungefär 10-15 mg (1tbl var 6timma)? I skrivandets stund så kännes det som någon har skrubbat mitt ansikte, det svider och känns varmt. Är det ett tecken på avtändningen? När kommer avtändningen att peaka?
Citera
2013-10-01, 05:16
Medlem
Ballaurigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tetrox
Gjorde operation för 9 dagar sedan och fick Oxynorm 5mg utskrivet som hjälp mot smärta. I början tog jag endast då jag hade så mycket smärta att jag låg och vred mig i sängen. Men allt eftersom började jag ta var 6e timma som det stod på paketet. Fan va man mådde då man låg i soffan och lirade GTA V!
Var på en fest för ett par dagar sedan och fick inte dricka för läkaren och då gick jag på Oxyn för att sköna till mig lite. Haha, aldrig någonsin har jag pratat så mycket och varit så glad i sällskap med andra. Ungefär 25mg fick jag i mig under hela den dagen. Kände efter det att det här aldrig skulle hålla i längden.
Nu efter det har jag inte tagit något.
Har gått cirka 26 timmar sedan jag tog sista kapseln. Känner ett ganska starkt sug efter att ta mer. Har kvar 4 kapslar som jag tänkt spara till någon gång man verkligen behöver dem.
Har läst om att avtändningen ska vara ett helvete. Då kommer min fråga... Hur jobbig kan den tänkas vara för mig som gått på drogen i 8-9 dagar och som haft ett dagligt intag på ungefär 10-15 mg (1tbl var 6timma)? I skrivandets stund så kännes det som någon har skrubbat mitt ansikte, det svider och känns varmt. Är det ett tecken på avtändningen? När kommer avtändningen att peaka?
tjena det ska inte vara några problem alls, det är först efter ett längre konstant användande typ varje dag i nån månad eller mer som det kan bli körigt. jag är där själv nu , känns som jag fått värsta influensan , ont överallt. hoppas doktorn skriver ut nytt recept idag som han lovat annars vet det fan. men då har jag käkat 40-60 m,g om dan. så du ska inte vara orolig i ditt fall.
Citera
2013-10-01, 10:22
Medlem
Tetroxs avatar
Citat:
tjena det ska inte vara några problem alls, det är först efter ett längre konstant användande typ varje dag i nån månad eller mer som det kan bli körigt. jag är där själv nu , känns som jag fått värsta influensan , ont överallt. hoppas doktorn skriver ut nytt recept idag som han lovat annars vet det fan. men då har jag käkat 40-60 m,g om dan. så du ska inte vara orolig i ditt fall.
Har gått 50 timmar och det har slutat svida och jag känner mig ganska normal. Har lite rinnig näsa samt diareé. Men det kan vara penicillinet som orsakar detta.
Känns bättre mentalt idag än vad det gjorde igår. Känner inte att jag vill ta mer. Hade nog läst lite för mkt på internet om hur jobbigt det skulle vara att slita sig.
Citera
2013-10-01, 10:34
Medlem
Ballaurigens avatar
tjena är det någon avlånga land som snabbt kan svara på vilket som är bäst av oxycodone,oxynorm eller oxycontin. tacksam för snabbt svar då läkaren ringer när som helst. och jag tydligen kan välja.
Citera
2013-10-01, 13:09
Medlem
Subject9s avatar
Citat:
tjena är det någon avlånga land som snabbt kan svara på vilket som är bäst av oxycodone,oxynorm eller oxycontin. tacksam för snabbt svar då läkaren ringer när som helst. och jag tydligen kan välja.

Oxykodon är samma sak som oxycontin, skillnaden är att det sistnämnda är time-release och varar längre. Självklart betyder det också att 40mg Oxykodon har ett kraftigare påslag/rus då det kommer allt på en gång. Så det beror på vad du ska ha dem till, ifall smärtlindring kör oxycontin, och ifall för russyfte så (skulle jag säga) Oxykodon.
Citera
2013-10-01, 14:24
Medlem
Citat:

Har ingen större betydelse. Det är mängden oxykodon i preparatet som avgör. Oxynorm = snabbverkande, oxycontin = depå(långtidsverkande) (krossas för snabbverkande effekt), oxycodone = finns både som slow release (depå) och instant (snabbverkande).

Beror ju på om du strikt ska använda dom vad dom skrivs ut för, eller om du bunkrar ihop ett gäng för att ta en mysdag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in