2013-10-09, 14:10
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
text...

Jag respekterar att du är av en annan åsikt.

Jag fick förresten en förjävla rolig bild i skallen precis om att jag ska springa in som en jävla stolle i hans trädgård och fösa bort min katt om jag ser att hon går dit, det lär nog inte vara dubbelt om än trippelt så störande.

Det känns väldigt skönt att bo i ett område där grannar inte är särskilt fientliga, där man tycker att katter, hundar, barn, älgar, hästar och rådjur förgyller vardagen lite. Man är närmre naturen, jag hoppas självklart att våra nya grannar känner likadant, de kanske skaffar sig ett husdjur de också.

Annars så får vi respektera om någon inte tycker att det är lika mysigt och lösa det då.
Citera
2013-10-09, 14:19
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Här rider det förbi flera stycken under dagen och låter hästen stå och beta på samma grannes nedfallna äpplen, bakom våra trädgårdar löper en bäck som går genom vissa trädgårdar också där laxen leker på hösten. Vi har mycket rådjur och älgar (älgar som tydligen valde att skita på min tomt här om dagen).

Flera grannar har gått förbi med lösa hundar idag, en kissade på min infart också. Flera barnvagnar har rullat förbi utomhus och grannkatten har vart inne hos mig och snott lite mat.

Jag tycker det låter som om ni boende har hamnat i en vinkelvolt gällande hur man ska bete sig. Inte rider man in på grannens tomt och låter hästen beta bara för att det finns bete där, eller låta sin hund kissa på någon annans infart.

Jag hoppas dock att barnvagnarna var tomma om de rullade förbi av sig själva, eller hade någon medföljande vuxen om barn huserade i vagnarna. Annars är det en jävligt skum by som förtjänar närvaro av seriösa forskare :-)
Citera
2013-10-09, 14:20
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag tycker det låter som om ni boende har hamnat i en vinkelvolt gällande hur man ska bete sig. Inte rider man in på grannens tomt och låter hästen beta bara för att det finns bete där, eller låta sin hund kissa på någon annans infart.

Jag hoppas dock att barnvagnarna var tomma om de rullade förbi av sig själva, eller hade någon medföljande vuxen om barn huserade i vagnarna. Annars är det en jävligt skum by som förtjänar närvaro av seriösa forskare :-)

Du förstod nog vad jag menade
Citera
2013-10-09, 14:22
Medlem
Hebrs avatar
"Obehaglig granne" är ju kanske fel ord, snarare en helt vanlig granne som uppenbarligen inte gillar katter. Bara för att du har ett eventuellt katthjärta så behöver ju inte samtliga i grannskapet ha samma ståndpunkt.

Vad vill du diskutera?
Citera
2013-10-09, 14:45
Medlem
SpecialEditions avatar
Det mest obehagliga är väl ändå de egoistiska kattägarna som säger sig älska sina djur men låter dem driva vind för våga och ställa till med elände hos andra människor. Hade jag velat ha en katt på min tomt hade jag köpt en katt.

Få saker får mig så förbannad som ägare till utomhuskatter. Borde vara skottpengar på kattjävlarna!
Citera
2013-10-09, 16:10
Medlem
TankeBanans avatar
Jag och min familj har inte kunnat utnyttja våran trädgård då det ligger kattavföring över hela gräsmattan, får även gång efter gång tvätta och göra rent våra utemöbler för att dessa djur lämnar hår och piss på möblerna/sittdynor. När vi snällt har bett våra grannar att hålla kolla på sina "hus"djur så vill dem helst verka helt ovetande, snälla konvertera om din katt så den bara vistas inomhus om du nu inte vill koppla den.

mvh.
Senast redigerad av TankeBanan 2013-10-09 kl. 16:12.
Citera
2013-10-09, 16:20
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threesix
Har du tänkt på så att din katt inte SKITER precis vid grannens sovrumsfönster eller klättrar på grannens nya bil? Det är nämligen det som händer mig, och den katten kommer få sig en fet spark bara den kommer i närheten. Jag kanske är din granne? Hursomhelst, kattfanskap ska inte gå på andras tomtar och skita och ställa till det. Då får de räkna med att bli skadade, jag släpper inte min hund för att gå och skita hos grannen eller sitta på grannens bil??

Ursäkta min frustration men kattägare är fan det värsta jag vet.:P
Den som behöver en fet spark är du. Ta ut sin ilska på en katt eller något annat djur tyder på att något är fel i huvudet. Skaffa dig hönsnät om du inte tål att andra djur än din hundbetjänt ska gå på din tomt. För övrigt gräver katter ner sitt skit så var tacksam du för att du får gratis gödsel. Du har förresten mage att klaga på att en katt skiter men när du åker omkring i din bil och skiter ut avgaser så ser du det som din rättighet. Man borde sparka på din bil.
Citera
2013-10-09, 16:30
Medlem
SaftMajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergochdal
Den som behöver en fet spark är du. Ta ut sin ilska på en katt eller något annat djur tyder på att något är fel i huvudet. Skaffa dig hönsnät om du inte tål att andra djur än din hundbetjänt ska gå på din tomt. För övrigt gräver katter ner sitt skit så var tacksam du för att du får gratis gödsel. Du har förresten mage att klaga på att en katt skiter men när du åker omkring i din bil och skiter ut avgaser så ser du det som din rättighet. Man borde sparka på din bil.

Usch vilken otäck blandning av vänsterligist och miljömupp som kommer fram i ditt inlägg, klart katten behöver lite handfast tillrättavisning när den gör fel. Det fick säkert du också som barn, bara lite för lite och så gick det som det gick. Ensam, torrgrinandes framför en skärm med en nylonstrumpa över ansiktet, näthatandes. Din mamma hade inte varit stolt nu.
Citera
2013-10-09, 16:48
Medlem
Jag skulle säga att om man inte klarar av att bo bland människor som har katter så ska man inte köpa hus i ett tätbefolkat område. Katten är vårt vanligaste husdjur och de finns nästan överallt vare sig ni vill eller inte. Vill man då inte ha sin bil repad eller gräsmattan gödslad ska man nog söka sig till ett ställe med mindre folk. Katter kan man inte tämja på samma sätt som hundar och det vet ni katt-motståndare innerst inne också.

Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Du kanske kan köpa sånt där som man sprayar på saker som katter tycker är obehagligt, vad heter det, Freeway nånting..?

Om man sprayar längsmed grannens häck (om de har en sådan...) så kanske din katt håller sig därifrån.

Feliway heter det om ingen annan sagt det
Citera
2013-10-09, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissLycka
Jag skulle säga att om man inte klarar av att bo bland människor som har katter så ska man inte köpa hus i ett tätbefolkat område. Katten är vårt vanligaste husdjur och de finns nästan överallt vare sig ni vill eller inte. Vill man då inte ha sin bil repad eller gräsmattan gödslad ska man nog söka sig till ett ställe med mindre folk. Katter kan man inte tämja på samma sätt som hundar och det vet ni katt-motståndare innerst inne också.

Håller med i det stora hela, men Feliway använder man för att katter ska bli lugna och harmoniska, det är ett kemiskt doftämne som lockar till sig katter.
Citera
2013-10-09, 17:07
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissLycka

Med tanke på att TS hela tiden skriver att hon bor på landet så kan man undra hur tätbefolkat område det är.
Citera
2013-10-09, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Håller med i det stora hela, men Feliway använder man för att katter ska bli lugna och harmoniska, det är ett kemiskt doftämne som lockar till sig katter.

Jo jag ville bara berätta vad medlet hette, det är ju jättebra. Men Feliway lockar väl inte till sig katter?
I detta fall skulle det nog inte göra någon skillnad nej, det är fel problematik. Men är katten stressad i sin hemmiljö så kan man använda det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in