2012-11-29, 12:30
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffer85
Vart är frågan?

Vad gör mina grannar? Lägenheterna är varma så antar inte att de värmer lägenheten genom rinnande varmvatten. Elen ingår så de har inte ett litet vattenkraftverk och jag antar att lönsamheten med att exportera kranvatten till hemländer inte är så stor.
Citera
2012-11-29, 12:36
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt
Vad gör mina grannar? Lägenheterna är varma så antar inte att de värmer lägenheten genom rinnande varmvatten. Elen ingår så de har inte ett litet vattenkraftverk och jag antar att lönsamheten med att exportera kranvatten till hemländer inte är så stor.

Du kanske ska knacka på och fråga vad de pysslar med så får du förhoppningsvis ett vettigt svar, att spekulera här på forumet lär inte ge så mycket då det är omöjlig att säga vad de ägnar sig åt men det låter helt klart märkligt
Citera
2012-11-29, 23:18
Medlem
Snart säger jag upp mitt hyreskontrakt här.

Hyresvärden bor åvanför mig, och det är ett förbannat jävla stampande i golvet.
Sover med öronproppar, men deras stampande låter rakt igenom dessa.

För att ge ett exempel på hur högt det låter:
När jag vaknar på morgonen går jag alltid och sätter på vattenkokaren så snabbkaffet blir färdigt lagom tills man varit och tagit morgon pinket, under denna tid sitter öronpropparna fortfarande i.
Jag hör inte vattenkokaren, när denne går igång med ett nästan öronbedövande ljud.
MEN när de jävla svinen börjar stampa, då blir det ett hörbart *DONK, DONK, DONK* (genom öronpropparna)

När jag flyttade in här var det hyffsat lugnt, ok, jag hörde att de gick ibland.
nu, 1,5 år efter är det ett så överjävligt oväsen av både tunga steg, tavlor, lampor, talrikar och annat som skakar i takt med stegen.

Detta stör min nattsömn och jag drar mig faktiskt för att gå hem efter en 10 timmars arbetsdag på jobb då jag blir stressad och får ångest över att behöva leva i detta oväsen.

Har skrivit i tråden några gånger tidigare.
Vågar inte gå upp och säga åt dom för då kommer 1 av 3 saker hända:
1: de lyssnar på mig och slutar.
2: De skiter i mig och fortsätter som vanligt.
3: De blir irriterade och börjar jävlas med mig.

Appropå att jävlas, börjar tro att de gör det för att jävlas.
Undviker de så mycket som möjligt, har inget gott att säga till dessa människor.
De kan stampa i golvet från 09.00 till 01,30, dom är pensionärer, men vafan, de har ingen normal dygnsrytm för fan.

Det är svårt att hitta nytt boende här, men förhoppningsvis blir det nytt mycket mycket snart.
kan inte vänta på dagen då jag ska gå upp till dom och be dom att ta sitt stampande och köra upp i arslet på varandra.
Citera
2012-11-30, 05:54
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Sök på Howard Leight på Ebay om Ni vill ha bra öronproppar. De jag brukar köpa är gröna och riktigt bra dämpande.
Tack för tipset! Har provat flera olika utan att hitta riktigt bra. Kanske dessa är de bästa?
Citera
2012-11-30, 08:41
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Tack för tipset! Har provat flera olika utan att hitta riktigt bra. Kanske dessa är de bästa?

Ett flertal av modellerna som finns på deras sida finns även hos svenska http://www.earstore.se så man behöver inte strula via Ebay/utländska sidor.

Just den "gröna" engångsproppen (Max Lite) har dom inte utan dom har endast den vanliga "Max" som är lite större. Dock så har dom "Laser Lite" vilket är samma som "Max Lite" fast i skrikigare färger (för att man lättare ska hitta en tappad propp innom industri).
Senast redigerad av Sereena 2012-11-30 kl. 08:46.
Citera
2012-11-30, 22:45
Bannlyst
Min granne som bor ovanför mig är plattfotad, behöver råd

Min granne som bor ovan mig är plattfotad, han stör och väcker mig. Jag har försökt prata med människan utan framgång, han är kulturberikare, han är helt respektlös och plattfotad, vad skall jag göra tycker ni?
Citera
2012-11-30, 22:59
Medlem
Necrotrusts avatar
Om det stör dig så knacka på och förklara dig. Själv bryr jag mig sällan, här byggs det och skriks allt som oftast. Beror väl på hur lätt man irriterar sig.
Citera
2012-11-30, 23:08
Medlem
gormiti100s avatar
Spela hög musik med högtalarna riktade mot hans lägenhet på natten och på morgonen så kanske han fattar.
Citera
2012-11-30, 23:11
Bannlyst
Jo, jag har gjort det..men om du skulle bli väckt varje natt ofrivilligt av att din granne var plattfotad skulle du också bli galen.
Förstår att han inte hänger media, och har noll respekt för sin omgivning vilket ingår i hans religion och kulturberikande uppbringing...men inte nog med det idioten, plattfoten skyller ifrån sig på andra grannar. Han tar fan priset.
Citera
2012-11-30, 23:14
Medlem
alibabashallapallas avatar
Vit makt-musik på högsta volym.
Citera
2012-11-30, 23:14
Bannlyst
Jo, jag har tänkt på det..men han är väldigt enögd..hämnd är en del utav hans kultur. I och med att jag bor under plattfot.

Sen musik väcker andra "bra" grannar.
Citera
2012-11-30, 23:15
Medlem
alibabashallapallas avatar
Öronproppar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem