2013-10-01, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimeOfYourLife
Jag tror att hårdvarumässigt kommer processorn uppdateras till en A7X med 64 bitars arkitektur och möjligtvis en uppdatering från nuvarande RAM-Minne på 1024 till 2048. Frågan är ifall de kommer ha Touch ID på den? som på iPhone 5S.

Utsendet kommer nog göras om så den ser likadan ut som iPad mini med smalare kanter på sidorna men behålla sin storlek på 9.7", Vissa har ju pratat om att de labbar med större iPads internt. Den kommer säkerligen i samma färger som iPhone 5S, d.v.s Space Grey, Guld och Silver. Dom måste nog göra något och ändra hur de ser ut, Börjar bli lite träligt med att ha 3 generationer iPads som ser likadana ut.

I övrigt är det nog samma som vanligt, Lite småuppdateringar på de andra sakerna som kameror samt södja flera 3/4G band i samma chip så de kan ha en enhet för större områden.

En Sverige lansering sker nog mot slutet av året i slutet av November/December beroende på hur tillgången ser ut.

Jag tror att Apple kommer satsa på 2 modeller utan både iPad samt iPad mini. En lite billigare och enklare, och en Lite bättre och dyrare och eventuellt med Touch ID.

November/December!? Ouch...varför ska Sverige jämnt vara så långt efter i teknik..?

Jag vill ju ha iPad 5 nuuuuu! Jag väntar på den, och då ska jag köpa den!

Airees.
Citera
2013-10-01, 18:07
Medlem
Sen ska vi tänka på att det är Apple vi har att göra med. Inget officiellt event har ju presenterats än och allt detta bygger på spekulationer, det kan lika gärna bli att de inte gör något föränns nästa sommar om det vill sig illa. Så ta allt med en nyoa salt.

Ett tips är att kolla på www.macrumors.com och www.9to5mac.com för lite mera info, rykten och spekulationer.
Citera
2013-10-01, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimeOfYourLife
Sen ska vi tänka på att det är Apple vi har att göra med. Inget officiellt event har ju presenterats än och allt detta bygger på spekulationer, det kan lika gärna bli att de inte gör något föränns nästa sommar om det vill sig illa. Så ta allt med en nyoa salt.

Ett tips är att kolla på www.macrumors.com och www.9to5mac.com för lite mera info, rykten och spekulationer.

Ok, det ska jag göra, tackar!

Airees.
Citera
2013-10-04, 12:34
Medlem
Någon som har uppdaterat till iOS 7 och märkt att det laggar sjukt då man drar fem fingrar för att släcka programmet??
Citera
2013-10-04, 14:27
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oz33
Någon som har uppdaterat till iOS 7 och märkt att det laggar sjukt då man drar fem fingrar för att släcka programmet??
Nu har jag inte gjort det så ofta, mest i safari och mailen, men då flyter det fint.
Citera
2013-10-04, 17:14
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oz33

Jag stänger alltid mina program på det sättet och jag har inte märkt av något. Tycker faktiskt att det flyter på riktigt bra. Jag kan göra det snabbt så försvinner allt eller så kan jag göra en långsam rörelse med handen så flyter liksom programmet tillbaka och man ser hur apparna börjar falla på plats igen.

Wosp
Citera
2013-10-05, 20:04
Medlem
korps avatar
Det verkar ganska troligt att det kommer en lite tunnare och smalare iPad5, möjligen även en iPad mini med retina.

Jag tror helt säkert att en iPad5 kommer detta år, men frågan är om det kommer bli brist på den så man inte får tag på någon innan början av nästa år
Citera
2013-10-05, 20:33
Medlem
techno_the_kings avatar
Hoppas att den blir lika stor som 3an och 4an samt att den kommer med blixt samt att det finns möjlighet att köpa till både macrolins samt zoom då Ipaden tar riktigt bra bilder.

Gillar storleken på 3/4an och kan inte tänka mig en mindre, den är dessutom snygg som fotoram (svart version).
Citera
2013-10-05, 20:45
Medlem
korps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
Hoppas att den blir lika stor som 3an och 4an samt att den kommer med blixt samt att det finns möjlighet att köpa till både macrolins samt zoom då Ipaden tar riktigt bra bilder.

Gillar storleken på 3/4an och kan inte tänka mig en mindre, den är dessutom snygg som fotoram (svart version).

Troligen blir den tunnare och lättare med samma format som iPad mini, alltså mindre bezel på sidorna. Jag tycker det är helt ok, jag har väntat på lite nytt format och främst mindre vikt, innan jag velat uppdatera från min iPad 2.
Citera
2013-10-05, 23:12
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korp
Det verkar ganska troligt att det kommer en lite tunnare och smalare iPad5, möjligen även en iPad mini med retina.

Jag tror helt säkert att en iPad5 kommer detta år, men frågan är om det kommer bli brist på den så man inte får tag på någon innan början av nästa år

Vad menar du med "med retina"?
Citera
2013-10-06, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Vad menar du med "med retina"?

http://en.wikipedia.org/wiki/Retina_Display
Citera
2013-10-06, 11:07
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
http://en.wikipedia.org/wiki/Retina_Display

Retina Display is a brand name used by Apple for liquid crystal displays.

Apple kör med LCDskärmar på sina produkter men det låter såklart häftigare om man kallar det för något helt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in