2013-10-09, 11:02
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Nä livet som husdjur är hårt för djuren.

Ska vi börja diskutera vad som verkligen ligger i de olika arterna INTRESSE så kan vi släppa ut dem, allesammans.

Det håller jag inte med om.

Många av våra husdjur är för tama och humaniserade för att klara sig på egen hand. Många har avlats fram för våra intressen och trivs och frodas även i det tillståndet.

En katt som man håller inomhus i hela sitt liv för att man exempelvis bor i lägenhet och sådant har jag inga problem med, dock här ute på landet (som jag återigen redan har beskrivit) tycker jag personligen att jag inte vill göra det.

Gör dig inte dummare än vad du är nu.
Citera
2013-10-09, 11:05
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Men det är ok när människor barn klottra och ställer till fanskap? Spruta vatten på katten, så lär den sej att låta bli.. Tro mig, det kan bli riktigt obehagligt om det kommer ut att du misshandlar katter, då är ditt liv inte värt många ören.

Var har jag påstått att det är OK, din imbecill? Och var skriver jag att jag misshandlar katter? Gör dig inte dummare än vad du är.
Citera
2013-10-09, 11:06
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Vem i helvete har påstått att det är OK, din imbecill? Gör dig inte dummare än vad du är.

Så var det då dags för personangreppen. Du kan ju uppenbarligen inte argumentera för din åsikt.
Citera
2013-10-09, 11:08
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Så var det då dags för personangreppen. Du kan ju uppenbarligen inte argumentera för din åsikt.

Haha, va? Personen antydde att jag misshandlar katter och tycker det är OK att barn klottrar. Vilken åsikt är det meningen att jag ska argumentera för där?
Citera
2013-10-09, 11:11
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrpotat
Ge dig, katter är djur. Vad är det för sorglig stackare som känner ett behov att skada en annan människa över en katt? Väx upp för fan, ni kattälskare är bra patetiska.

Ja om vi ska börja diskutera det så är en av kriterierna, eller bakgrunderna hos framtida mördare att de bland annat har plågat djur tidigare.

http://www.mediapeta.com/peta/pdf/animalabusehumanabuse.pdf

Citat:
Ursprungligen postat av Herrpotat
''Sedan klättrar hon inte på bilar'' Jo, precis. Hur kan du vara säker på det? Är du synsk eller?

Nej men däremot så vet jag att min katt är rädd för bilar och inte kommer i närheten av dem, inte ens under dem. Och dessförutom så ser jag hans bil från mitt sovrumsfönster och kan väl lägga ihop både 1+1 och 2+2 det vill säga att jag aldrig sett henne eller någon katt på hans bil plus summan av kontentan att hon håller sig borta från dem.

Om det fortfarande är svårt att begripa så kan jag som ett exempel ta att "min hund skulle aldrig hoppa upp och sätta rumpan på spisen direkt efter att jag har lagat mat. Jag har aldrig sett den göra det och den skulle helt enkelt inte göra det av outgrundliga anledningar."
Senast redigerad av Marimu 2013-10-09 kl. 11:23.
Citera
2013-10-09, 11:12
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Haha, va? Personen antydde att jag misshandlar katter och tycker det är OK att barn klottrar. Vilken åsikt är det meningen att jag ska argumentera för där?

Nu använde personen i fråga inte ordet "du" som du personligen utan i kontext med "du som plågar katter"
Citat:
En människa ska aldrig behöva acceptera att det springer katter hos en och pissar. Vad är det som är så jävla svårt att förstå? Och då spelar det ingen roll att 30 andra i ditt område är efterblivna. 30 fel gör inte ett rätt. Självklart ska man säga till kräket först, men hjälper inte det kan det vara värt att ge aset en ordentlig spark så att det skräms bort.

Självklart skulle din granne inte ha låtit sin hund pissa på din uppfart. Tror du verkligen att många tycker att det är OK?

Vidare är det högst personligt vad man anser räknas som en kattplågare. Och vad du anser är en "ordentlig spark".
Senast redigerad av Marimu 2013-10-09 kl. 11:16.
Citera
2013-10-09, 11:39
Medlem
Waldschrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Ja nu är det faktiskt så att jag inte har min katt lika dresserad som din hund möjligtvis. Jag får väl köra ut katter från min tomt också ibland, det behövs då ingen spark till det.

Sedan klättrar hon inte på bilar.

Jag tycker det är avskyvärt om det nu är så att du skulle tilldela en fet spark på en katt. Punktera något vitalt organ, bryta deras rygg eller bryta deras revben. Det är någon väldigt kärt.

Visa mig en katt som inte klättrar på bilar. Hur vet du att just din kattjävel inte gör det?
Citera
2013-10-09, 11:40
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldschrat
Visa mig en katt som inte klättrar på bilar. Hur vet du att just din kattjävel inte gör det?

Se inlägg #58

Mod får flytta den här tråden nu, det var inte sånt här trams och gnäll jag tänkte mig utstå direkt.
Citera
2013-10-09, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waldschrat
Vad i h_vete gör det om en katt sitter på en bilhuv?! Det blir på sin höjd några tassavtryck och mest om bilen redan är skitig. Katter har inte sina klor utfällda hela tiden som hundar har. Det är därför de klarar av att gå på blanka ytor. Prova lyfta upp en hund på bilen och se vad som händer.
Citera
2013-10-09, 11:48
Medlem
santos_devilles avatar
Grannen köpte en tomt och ett hus. I det ingick inte din jävla katt.
Våra grannar klagade på att vår katt sket i deras rabatt, men att det var ok om den strövade på deras tomt. Då använde jag internet för att hitta något man kunde få katten att sluta pissa och skita i deras trädgård och det funka. Det ska tilläggas att jag sätt andras katter på deras tomt. Men jag bor närmast så jag tog det på mig..

Din granne hans tomt, Din katt ditt ansvar.

Du vet att ute i stora världen finns bilar, kattmördare, hårdhänta barn, motorcyklar osv osv ändå släpper du ut katten. Men att katten skiter och beträder icke kattgillande personers tomter är inte ditt ansvar?

Du min kvinna är en idiot.

kom på ett sätt så att katten inte kommer in på grannens tomt. Det är ditt ansvar. Inte katten eller grannens.. Tänk om grannen råkar backa över katten, eller tappar något tung under renoveringen på den.. Det är ju lixom inte grannens fel, utan ditt som släppte ut katten..
Citera
2013-10-09, 11:51
Medlem
Waldschrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Vad i h_vete gör det om en katt sitter på en bilhuv?! Det blir på sin höjd några tassavtryck och mest om bilen redan är skitig. Katter har inte sina klor utfällda hela tiden som hundar har. Det är därför de klarar av att gå på blanka ytor. Prova lyfta upp en hund på bilen och se vad som händer.

När du kommer ut på morgonen och alltid har en massa tassar på bilen blir du inte road i längden, då tar man fram vattenslangen och kör en omgång med kallt vatten, sen är det lugnt.
Citera
2013-10-09, 11:53
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima

Vad spelar det för roll, varför ska jag behöva ta att DIN katt sitter på MIN bil?
Hade det vart okej om jag lät min 1 åring ranta runt på din bil ? Du kan ju inte bli arg på barnet och jag som vuxen kan inte skilja på mitt och ditt..

Eller om min tonåring springer in på er tomt och sprayar lite cool graffiti på er vägg. Det är ju bara färg vad fan.. Ska vi verkligen ta bort kidsens kreativa utlopp?

Jag är kattvän men jag vet skillnad på ditt och mitt.
visar det sig att en ny granne kommer som jag är rädd ska skada min katt om den kommer in på dennes tomt så hade jag hållt katten inne. För katten förstår ju inte, där får jag som ansvarig vara den tänkande individen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in