2013-10-08, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strikeinc8
http://www.bilddump.se/bilder/20131008155636-2.65.115.60.jpg

http://www.bilddump.se/bilder/20131008155723-2.65.115.60.jpg

Fick bara ut dessa dokument , resten behåller de nog tills båda är inlåsta igen .

Lite i väg svände nu men häng kvar.....
H har c/o hos sin syster där en kompis till henne figurerar, kompisens bror har suttit för bland annat
försök till mordbrand. Så gott med folk omkring H verkar det finns som faktiskt kan genomföra hot till
verklighet. Tragiskt att konstatera när man tittar igenom tråden vilka människor som figurerar kring
både bo och gm.....
Citera
2013-10-08, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fifa97
Lite i väg svände nu men häng kvar.....
H har c/o hos sin syster där en kompis till henne figurerar, kompisens bror har suttit för bland annat
försök till mordbrand. Så gott med folk omkring H verkar det finns som faktiskt kan genomföra hot till
verklighet. Tragiskt att konstatera när man tittar igenom tråden vilka människor som figurerar kring
både bo och gm.....

De e h's morsa inte syrra
Citera
2013-10-08, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebellion79
Precis, han befinner sig på tryggaste stället just nu.

Förrut talades det om en hotbild gentemot Fr*nsson, nu talas det om att omskriven person kan röja undan bevis, och försvåra utredning.

Hmm
Ett uppenbart försvårande skulle väl vara om man inte lever längre
Citera
2013-10-08, 21:44
Medlem
Rebellion79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pneumatics
Ett uppenbart försvårande skulle väl vara om man inte lever längre

Mjo.
Men då har de två mord och stå efter, tror du de skulle gå så långt?
Men det är som sagt tryggast och hålla kvar Fr*nsson tror jag ändå.
Man kan ju bli skrämd till tystnad med.
Det hoppas jag inte han blir.

Angående straff tid som någon annan skrev i tidigare inlägg; undrar jag med över det.
Men det beror ju på hur BO bragts om livet.
Diskuterades tidigare, lindrigare dom, lindrigare mord? alltså om mordet är planerat, eller vållande till annans död, finns lite olika kombinationer...

http://www.polisen.se/Lagar-och-regler/Om-olika-brott/Valdsbrott/Dodligt-vald/

Lägst tio och högst arton år kanske? Livstid ges för sällan.
Citera
2013-10-08, 21:55
Medlem
Citat:
Mjo.
Men då har de två mord och stå efter, tror du de skulle gå så långt?
Men det är som sagt tryggast och hålla kvar Fr*nsson tror jag ändå.
Man kan ju bli skrämd till tystnad med.
Det hoppas jag inte han blir.

Angående straff tid som någon annan skrev i tidigare inlägg; undrar jag med över det.
Men det beror ju på hur BO bragts om livet.
Diskuterades tidigare, lindrigare dom, lindrigare mord? alltså om mordet är planerat, eller vållande till annans död, finns lite olika kombinationer...

http://www.polisen.se/Lagar-och-regler/Om-olika-brott/Valdsbrott/Dodligt-vald/

Lägst tio och högst arton år kanske? Livstid ges för sällan.

Eftersom ingen vet utom GM hur det gick till när BO mördades, blir det svårt för rätten att avgöra hur grovt våld som använts, förhoppningsvis kan man dra slutsatser beroende på skador på BO.

Men för en utomstående och okunnig kan domstolarnas beslut te sig godtyckliga ibland.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/14-ars-fangelse-for-mord_8580100.svd

Här tog man ju i ordentligt. Men det är ju "bara" tingsrättens dom. Man har ju sett hur olika slutsatser tingsrätt och hovrätt kan komma fram till, och det här ska väl överklagas i vanlig ordning.
Citera
2013-10-08, 21:59
Medlem
Vad jag hänger upp mig på i TBA-fallet är en kommentar : "...offret hade begränsade möjligheter att freda sig" som togs upp som försvårande för denne dömde GM.

Visade BO (GH) spår på att ha varit bunden? Troligen inte nödvändigt om BO redan bragts om livet och skulle då i så fall vara en försvårande omständigt för den som döms för mordet?
Citera
2013-10-08, 22:32
Medlem
Rebellion79s avatar
Citat:
Vad jag hänger upp mig på i TBA-fallet är en kommentar : "...offret hade begränsade möjligheter att freda sig" som togs upp som försvårande för denne dömde GM.

Visade BO (GH) spår på att ha varit bunden? Troligen inte nödvändigt om BO redan bragts om livet och skulle då i så fall vara en försvårande omständigt för den som döms för mordet?

Mm, tänkvärd frågeställning.

Vad blir det då? Kan ju inte längre räknas som vållande till annans död eller liknande, eftersom GM har vidtagit vad ska man kalla det? åtgärder, och bundit BO....

oavsett övrigt händelseförlopp, om BO har varit bunden, så har denne också haft "begränsade möjligheter eller inga möjligheter att freda sig" kan jag i alla fall tycka
Och då borde straff påföljden bli strängare...
Oavsett om GM haft som avsikt att döda, eller pressa/hota etc....
Citera
2013-10-08, 22:54
Medlem
Citat:
Mm, tänkvärd frågeställning.

Vad blir det då? Kan ju inte längre räknas som vållande till annans död eller liknande, eftersom GM har vidtagit vad ska man kalla det? åtgärder, och bundit BO....

oavsett övrigt händelseförlopp, om BO har varit bunden, så har denne också haft "begränsade möjligheter eller inga möjligheter att freda sig" kan jag i alla fall tycka
Och då borde straff påföljden bli strängare...
Oavsett om GM haft som avsikt att döda, eller pressa/hota etc....
Överlag är det väl lite "hoppsan-sa - inte trodde jag att någon skulle dö bara för jag stack en kniv i/slog i huvudet med basebollträ/tog stryptag på den....?"
Att saker händer i stridens hetta, att man försvarar sig själv eller någon annan mot någon som attackerar - okay, det kan man väl köpa.
Men "normalt" finns det väl en spärr mot att slå ihjäl någon? Man får vara jävligt kall annars. Eller så påtänd att man inte bryr sig.
Citera
2013-10-08, 23:07
Medlem
Rebellion79s avatar
Citat:
Överlag är det väl lite "hoppsan-sa - inte trodde jag att någon skulle dö bara för jag stack en kniv i/slog i huvudet med basebollträ/tog stryptag på den....?"
Att saker händer i stridens hetta, att man försvarar sig själv eller någon annan mot någon som attackerar - okay, det kan man väl köpa.
Men "normalt" finns det väl en spärr mot att slå ihjäl någon? Man får vara jävligt kall annars. Eller så påtänd att man inte bryr sig.

Mänskligheten har överträffat sig själv i att ständigt bevisa att det inte finns en spärr tycker jag.
Det finns dock de som har förnuft nog att inte binda någon, eller ha ihjäl någon.
Trots att de pundar, eller lever lite ut över lagen, och så där...mm men nu för tiden dödar ju folk varandra över de mest små saker.

Om GM sitter i rätten sen och säger "Trodde inte han skulle dö när jag höll stryp tag i 10 minuter" Gm kan ju ha rätt det han säger ändå, menar det kanske svartnade för ögonen....men det borde ju inte vara en förmildrad omständighet?

En frisk människa utan något psykiskt direkt handikapp, borde ju veta var gränsen går, den där spärren du skrev om så att säga...
Vad man kan skylla på?
Brist på empati, droger, personlighets störning/aggressions problematik...det kan ju vara en blandning av olika saker med.

Hoppas på att de inte tycker synd om, och daltar med gm i rätten
Citera
2013-10-08, 23:15
Medlem
Vet inte om de får dra GM:s "meritlista" i rätten...
Citera
2013-10-08, 23:31
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Det brukar faktiskt vara så att de dra upp den åtalades brottslista och i hur många kapitel /sidor denne förekommer i ! vem vet om han under denna tid när G*br*'l blev mördad hade skyddstillsyn !
Citera
2013-10-08, 23:34
Medlem
Rebellion79s avatar
Citat:

Osäker med på det.
Men de kommer om det inte nämns förhoppningsvis ha det i åtanken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in