Citat:
Ursprungligen postat av
Pneumatics
Överlag är det väl lite "hoppsan-sa - inte trodde jag att någon skulle dö bara för jag stack en kniv i/slog i huvudet med basebollträ/tog stryptag på den....?"
Att saker händer i stridens hetta, att man försvarar sig själv eller någon annan mot någon som attackerar - okay, det kan man väl köpa.
Men "normalt" finns det väl en spärr mot att slå ihjäl någon? Man får vara jävligt kall annars. Eller så påtänd att man inte bryr sig.
Mänskligheten har överträffat sig själv i att ständigt bevisa att det inte finns en spärr tycker jag.
Det finns dock de som har förnuft nog att inte binda någon, eller ha ihjäl någon.
Trots att de pundar, eller lever lite ut över lagen, och så där...mm men nu för tiden dödar ju folk varandra över de mest små saker.
Om GM sitter i rätten sen och säger "Trodde inte han skulle dö när jag höll stryp tag i 10 minuter" Gm kan ju ha rätt det han säger ändå, menar det kanske svartnade för ögonen....men det borde ju inte vara en förmildrad omständighet?
En frisk människa utan något psykiskt direkt handikapp, borde ju veta var gränsen går, den där spärren du skrev om så att säga...
Vad man kan skylla på?
Brist på empati, droger, personlighets störning/aggressions problematik...det kan ju vara en blandning av olika saker med.
Hoppas på att de inte tycker synd om, och daltar med gm i rätten