Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-09-26, 17:34
Medlem
Jag söker ett spel som jag har för mig liknar pacman, men körde olika banor. Tror detta var 11 år sedan jag spelade sist. det var ett väldigt simpelt spel. jag drömde om spelet det var så jag kom och tänka på det.

EDIT: jag tror det var typ frukter eller några körsbär man skulle plocka för att komma vidare till nästa lvl.
Citera
2013-09-27, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noworriesdude
Jag söker ett spel som jag har för mig liknar pacman, men körde olika banor. Tror detta var 11 år sedan jag spelade sist. det var ett väldigt simpelt spel. jag drömde om spelet det var så jag kom och tänka på det.

EDIT: jag tror det var typ frukter eller några körsbär man skulle plocka för att komma vidare till nästa lvl.

Inte helt lätt finns flera hundra varianter av Pacman. Var det på PC eller konsol du spela spelet? Är banorna uppbyggda som en labyrint på samma sätt som Pacman? Gick det spela två spelare samtidigt? Något mer du kan säga om spelet?

EDIT: Kanske det är Bubble bubble du tänker på. Väldigt enkelt spel. Samt att man samlar frukt i slut banorna innan man åker i bubbla till nästa banan.
Senast redigerad av Awdrew 2013-09-27 kl. 08:33.
Citera
2013-09-27, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awdrew
Inte helt lätt finns flera hundra varianter av Pacman. Var det på PC eller konsol du spela spelet? Är banorna uppbyggda som en labyrint på samma sätt som Pacman? Gick det spela två spelare samtidigt? Något mer du kan säga om spelet?

EDIT: Kanske det är Bubble bubble du tänker på. Väldigt enkelt spel. Samt att man samlar frukt i slut banorna innan man åker i bubbla till nästa banan.
Ja det var uppbyggt på samma sätt som pacman med en labyrint. Minnet är väldigt svagt som sagt kommer bara ihåg framgment ur drömmen jag hade haha Jag tror att det bara gick att spela 1 spelare eftersom man skulle klara banor. tror du att det är något pacman spel? ska kolla igen dom kändaste. Jag vet att det inte var spöken som jagade en iallafall. Men jag kommer inte ihåg vad det var som gjorde att man kunde "dö" eller förlora.
Citera
2013-09-28, 08:50
Medlem
NuSkaViVaraGladas avatar
söker ett spel från runt 1980.
Spelet gick ut på att köra en form av raket i ett grottsystem. gasa ibland - bromsa ibland upp och ner. Fyrkantig grafik (som på den tiden) och vad jag minns så var det vitt / rosa som IBMs färgskema.

Nån som har en aning?
Citera
2013-09-28, 18:57
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuSkaViVaraGlada
söker ett spel från runt 1980.
Spelet gick ut på att köra en form av raket i ett grottsystem. gasa ibland - bromsa ibland upp och ner. Fyrkantig grafik (som på den tiden) och vad jag minns så var det vitt / rosa som IBMs färgskema.

Nån som har en aning?
Någon version av Scramble?
http://www.youtube.com/watch?v=adynqfYsDus
Citera
2013-09-29, 10:05
Medlem
NuSkaViVaraGladas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph Wiggum
Någon version av Scramble?
http://www.youtube.com/watch?v=adynqfYsDus

Visst fan är det Scramble!! Bra jobbat!
Jag hade glömt hela starten där man sköt på raketer och samlade "fuel". Kom bara ihåg labyrinten en bit in i spelet.
Citera
2013-09-30, 17:07
Medlem
majorapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noworriesdude

Supaplex?
Citera
2013-10-08, 16:08
Medlem
Geomeisters avatar
Jag söker ett krokodilspel till Gameboy. Jag spelade det på något "101 Games in 1"-liknande. Det var ett välgjort spel där man slogs med svansen. Inte helt olikt Mega Man till utformningen. Det var olika små världar med "stora" bossar till slut. Via powerups kunde man "skjuta" med svansen också. Lagom svårighetsgrad. Långtifrån enkelt, men kanske 6-7 / 10 på en skala där 10 är ett sådant väldigt få överhuvudtaget klarar.
Citera
2013-10-08, 23:07
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Jag söker ett krokodilspel till Gameboy. Jag spelade det på något "101 Games in 1"-liknande. Det var ett välgjort spel där man slogs med svansen. Inte helt olikt Mega Man till utformningen. Det var olika små världar med "stora" bossar till slut. Via powerups kunde man "skjuta" med svansen också. Lagom svårighetsgrad. Långtifrån enkelt, men kanske 6-7 / 10 på en skala där 10 är ett sådant väldigt få överhuvudtaget klarar.

Croc?
https://www.youtube.com/watch?v=i3ByOrzC8r0
Citera
2013-10-10, 23:53
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Croc?
https://www.youtube.com/watch?v=i3ByOrzC8r0

Det skulle verkligen kunnat varit detta, men det är ett annat spel. Jag har för mig att man konstant är under vatten i spelet också. Dock ej helt säker!
Citera
2013-10-15, 04:18
Medlem
Jag söker ett spel som jag spelade i lågstadiet för ca 10 år seadan. Man var antingen en blond kille eller svarthårig tjej och så skulle man hoppa och "klicka" på lådor i luften. Hoppade man t.ex. på en låda kunde det stå "blå" och då skulle man hitta en ny låda på den banan som hade färgen blå och när man samlat alla matchande ord och bilder kom man till nästa bana. Någon som kan hjälpa mig?
Citera
2013-10-17, 18:18
Medlem
swagyolo420s avatar
Jag söker ett spel som var typ hack n' slash liknande, linjärt 2d där man bara gick frammåt eller upp för att nå målet. Kan inte minnas om det var på Snes eller Playstation 1 men kommer ihåg att sista bossfighten bestod av att man föll neråt på en stenplattform och slogs mot bossen, detta var säkert 10 år sedan minst men om någon hade kunnat hjälpa mig hitta detta fantastiska spel så hade jag uppskattat det otroligt mycket! Co-op fanns också för övrigt. Kan ej minnas hur huvudkaraktärerna såg ut eller random monster man slogs mot, enda minnet är sista bossfighten

Peace.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in