2013-10-08, 08:10
Medlem
Och hon fortsätter https://twitter.com/sinoes/status/387317539228762113
En ledtråd, Fanny, om namnen Popper, Feyerabend och Kuhn får dig att se ut som ett frågetecken, då ska du nog inte uttala dig om att andra inte kan sin vetenskapsteori heller.

Fanny försöker sig på lite orwellskt nyspråk
https://twitter.com/sinoes/status/387318800510504960 det är så för att Fanny känner att det är så.

https://twitter.com/sinoes/status/387318980194476032
Du menar som när "den judiska fysiken" inte föll i god jord i tredje riket?

https://twitter.com/sinoes/status/387317418688655360
Nej, det tycker vi inte, vi är fullt nöjda med "vetenskap" som gör utsagor som faktiskt går att testa och som faktiskt förhåller sig till motsägande observationer på något annat sätt än att stoppa fingrarna i öronen och skrika "lalalalalala".
Senast redigerad av IngetNick2 2013-10-08 kl. 08:13.
Citera
2013-10-08, 08:42
Medlem
avskrades avatar
Intelligent utbyte på Twitter när det är som bäst:

Citat:
Fanny: Många som kritiserar genusvetenskap verkar till exempel tro att kliniska experiment är det enda sättet att bedriva vetenskap.

Anna: Jag tror att många kritiserar genusvetenskap eftersom den har visat sig hårt bunden till en viss politisk ideologi

Fanny: Precis som alla annan vetenskap då?

Anna: Jag håller inte med, speciellt inte när det gäller hård vetenskap som psykologi, medicin, ingengörsvetenskap m.m

Fanny: Jaha. Väldigt konstig åsikt men kör hårt.

Anna: Skulle du säga att t.ex naturvetenskapämnen som ovan är väldigt politiskt bundna?

Fanny: Ja, absolut.

Ingen här påstår att kliniska experiment är det enda sättet att bedriva vetenskap. Men det är såklart mer lockande att göra ett par twitter-oneliners av det hela istället för att komma hit och bemöta argumenten i sak.
Citera
2013-10-08, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avskrade

Ingen här påstår att kliniska experiment är det enda sättet att bedriva vetenskap. Men det är såklart mer lockande att göra ett par twitter-oneliners av det hela istället för att komma hit och bemöta argumenten i sak.
Det finns kanske en anledning till att Herr Gerson är den enda mannen som Fanny verkar kunna komma överens om?
Citera
2013-10-08, 09:21
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
LD framstår ju som riktigt snygg i jämförelse med Arschlet...

Då är det jävligt illa...

LD är väl hon till vänster? Den mittersta har jag ingen aning om vem det är men jag antar att det är samma skrot och korn.
Hur som helst antar jag att det blir tävlan om vem som kan vara mest feminist när dem sammanstrålar så här. Resultatet blir då Fannys fullkomliga frånvaro utav allting som gör en kvinna feminin och då blir det ju bh'n och smink som ryker.
Citera
2013-10-08, 11:25
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avskrade

Varför skulle hon göra det? Hela hennes existens bygger på att hon uteslutande omger sig med folk som tycker likadant som hon. Vid minsta lilla kritiska granskning faller ju hennes orimligheter i bitar. De är en liten, liten sekt som sitter och näthatar tillsammans. En före detta bloggkändis som Kissie, som knappt twittrar överhuvudtaget, har mer än dubbel så många följare som Fanny.

Men ibland blir det ganska roligt:

Citat:
Fanny Åström ‏@sinoes 2h
Alla som ba "guuud vad mys de har varit tillsammans hela livet" om gamla par. Jag ser bara; förtryck förtryck förtryck.

Citera
2013-10-08, 12:51
Medlem
FJLGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Varför skulle hon göra det? Hela hennes existens bygger på att hon uteslutande omger sig med folk som tycker likadant som hon. Vid minsta lilla kritiska granskning faller ju hennes orimligheter i bitar. De är en liten, liten sekt som sitter och näthatar tillsammans. En före detta bloggkändis som Kissie, som knappt twittrar överhuvudtaget, har mer än dubbel så många följare som Fanny.

Men ibland blir det ganska roligt:

Hon skrev ju en gång att hennes bästa relationstips var att inte ingå monogama heterorelationer..
Citera
2013-10-08, 13:13
Medlem
Varför umgås Fanny med folk som är nästan 20 år äldre än vad hon är? Min gissning, både Fanny och Lady Dhamer befinner sig på en 14årings mentala nivå.
Citera
2013-10-08, 13:35
Medlem
drfreudsteins avatar
"All vetenskap är ideologisk. Den mesta står dock på den rådande ideologins sida."

Fanny är i sanning en outsinlig källa till garv. För varje dag älskar jag henne mer och mer.
Citera
2013-10-08, 13:43
Medlem
OedipusRexs avatar
Hon är dessutom nykterist:

http://www.metro.se/nyheter/iogt-nto...UlJYcn9wNtUuE/

Citat:
– De vill kritisera alkoholnormen. Det tycker jag är bra, jag är själv nykterist. Men de reproducerar också ett gäng andra normer, säger hon.
– Det handlar framförallt om kvinnliga könsroller. Många av stripparna går ut på att kvinnan har en sexualitet som inte anses vara okej.

Skulle inte bli förvånad om tror på gud med. Kvinnor som Fanny byter ofta ideologier med åren, det viktiga är att de har något som de kan tro på. Fanny med Burka skulle dock bli en förbättring.
Citera
2013-10-08, 17:30
Medlem
Radikalfeminister är ju en källa till komik och brukar inte provocera mig så mycket men det blir värre när deras nonsens tas på allvar och letar sig in på våra universitet och andra lärosäten i form av "queertheory" och annat trams. När jag läste på universitetet var varje kurs nedlusad av mindre genuskurser trots att de inte hade något att göra med det man läste på universitetet.

Fanny sticker ju onekligen ut hakan en bra bit och borde inte bli förvånad över att hon föräras med en egen spottloska till tråd på flashback där hon görs till åtlöje och faktiskt får svar på tal. Hon verkar av sina twitterinlägg inte vara helt nöjd med detta.

Till dig som kallar dig laxsill har jag några frågor. Varför kallar du dig för laxsill? Det låter som ett öknamn man ger till någon man inte tycker om. Jag har också förstått att du är tillsammans eller på något sätt står Fanny nära så hur kompenserar du för att du dagligen förtrycker henne (vilket jag förstått är något vi män gör omedvetet som medvetet).
Citera
2013-10-08, 18:19
Medlem
Phillemans avatar
Extremism är den svages tröst.
Citera
2013-10-08, 18:28
Medlem
Zikniks avatar
Fannys uttalanden är en outsinlig källa till lyteskomik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in