2013-09-18, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assaults
Löjligt att folk kallar Ronaldos insats för något annat än världsklass. Även om Galatasaray hängde med huvudet så tar det inte i från honom att han gjorde hattrick och en assist.

Tror nog att om inte Messi hade spelat så hade Ronaldo vart uppe i diskussioner om de bästa spelarna genom tiderna. Hans statistik talar ju för sig självt egentligen.

Nu är jag en sådan som föredrar Real Madrid över Barcelona, och Ronaldo före Messi, men att kalla hans insats igår för världsklass är verkligen att ta i. Innan han gjorde sina mål såg han verkligen trög ut, och inte mycket gick hans väg.

Det mesta flöt dock på när Gala verkade ha gett upp.

Hans sista mål var däremot en enorm prestation, riktigt snyggt.
Citera
2013-09-19, 12:20
Medlem
unicaps avatar
Han är en riktigt bra fotbollsspelare kanske den bästa. Men fan vad överdrivet att han tjänar 12-13(?) miljoner i månaden..
Citera
2013-10-07, 22:32
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1383123_614011115318467_1734829472_n.jpg

Är det bara jag som tycker att detta är sant?

Visst, jag är Real supporter, men jag tycker att detta stämmer bra, och Sneijder förtjänar verkligen en av dem.
Senast redigerad av bannaintekalasfilm 2013-10-07 kl. 22:49.
Citera
2013-10-08, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1383123_614011115318467_1734829472_n.jpg

Är det bara jag som tycker att detta är sant?

Visst, jag är Real supporter, men jag tycker att detta stämmer bra, och Sneijder förtjänar verkligen en av dem.
C.Ronaldo har inte varit bättre än Messi någon säsong sedan han gick till Real Madrid.

Enda gången C.Ronaldo har vunnit större titlar var 2011/2012-säsongen(La Liga-titel), men då överträffade Messis målproduktion C.Ronaldos så pass enormt(+att han vann Copa del Rey) att det inte fanns på kartan att han inte skulle vinna Ballon d'or.

Sedan C.Ronaldo gick till Real Madrid har han vunnit 2 stora titlar. Samtidigt har Messi om jag räknar rätt vunnit tre gånger fler och varit statistiskt bättre varenda säsong.

C.Ronaldo har alltså inte varit bäst i världen när det kommer till varken titlar eller målproduktion någon säsong sedan han gick till Real Madrid. Är man värd Ballon d'or då tycker du?
Citera
2013-10-08, 01:22
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unicap
Han är en riktigt bra fotbollsspelare kanske den bästa. Men fan vad överdrivet att han tjänar 12-13(?) miljoner i månaden..
Hur då överdrivet? Om någon vill betala det så är han ju värd det. Eller? Jag är osäker.
Citera
2013-10-08, 01:28
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddeF
C.Ronaldo har inte varit bättre än Messi någon säsong sedan han gick till Real Madrid.

Enda gången C.Ronaldo har vunnit större titlar var 2011/2012-säsongen(La Liga-titel), men då överträffade Messis målproduktion C.Ronaldos så pass enormt(+att han vann Copa del Rey) att det inte fanns på kartan att han inte skulle vinna Ballon d'or.

Sedan C.Ronaldo gick till Real Madrid har han vunnit 2 stora titlar. Samtidigt har Messi om jag räknar rätt vunnit tre gånger fler och varit statistiskt bättre varenda säsong.

C.Ronaldo har alltså inte varit bäst i världen när det kommer till varken titlar eller målproduktion någon säsong sedan han gick till Real Madrid. Är man värd Ballon d'or då tycker du?

Hur menar du nu? Ronaldo slog Messi i skytteligan i CL senast och när Ronaldo slog rekord i antal mål i La Liga, spelade inte Ronaldo i Real Madrid då? Eller gjorde Messi fler mål än Ronaldo fast han kom etta i skytteligan och slog rekord?

Ja, efteråt har Messi slagit det, skriver det för du hade försökt kontrat med "Messi har ju rekordet, IDIOT".
Citera
2013-10-08, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Hur menar du nu? Ronaldo slog Messi i skytteligan i CL senast och när Ronaldo slog rekord i antal mål i La Liga, spelade inte Ronaldo i Real Madrid då? Eller gjorde Messi fler mål än Ronaldo fast han kom etta i skytteligan och slog rekord?

Ja, efteråt har Messi slagit det, skriver det för du hade försökt kontrat med "Messi har ju rekordet, IDIOT".
C.Ronaldo har inte gjort fler mål än Messi över alla turneringar någon säsong sedan han gick till Real Madrid. Förstod du nu eller tänker du missförstå vad jag skriver med flit igen?
Citera
2013-10-08, 02:01
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddeF
C.Ronaldo har inte gjort fler mål än Messi över alla turneringar någon säsong sedan han gick till Real Madrid. Förstod du nu eller tänker du missförstå vad jag skriver med flit igen?

Men du skriver ju att Messi har varit bäst med målproduktionen varje säsong. Så när Ronaldo vann skytteligan i La Liga så var han bäst på att producera mål i ligan. När Ronaldo vann skytteligan i CL så var han bäst på att producera mål i CL.

Krångligare än så är de inte, Ronaldo har gjort fler mål än Messi i olika sammanhang.
Citera
2013-10-08, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Men du skriver ju att Messi har varit bäst med målproduktionen varje säsong. Så när Ronaldo vann skytteligan i La Liga så var han bäst på att producera mål i ligan. När Ronaldo vann skytteligan i CL så var han bäst på att producera mål i CL.

Krångligare än så är de inte, Ronaldo har gjort fler mål än Messi i olika sammanhang.
Vart vill du komma egentligen?

Jag skriver ren fakta. Messi har gjort fler mål än C.Ronaldo över alla officiella turneringar varenda säsong(sedan CR gick till RM) förutom en då båda gjorde lika många och den säsongen vann Messi både CL och La Liga.
Citera
2013-10-08, 21:21
Medlem
soffsitss avatar
Ny ITV dokumentär om Ronaldo.
http://youtu.be/KqaOZaU-ZWI
Citera
2013-10-08, 23:14
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soffsits
Ny ITV dokumentär om Ronaldo.
http://youtu.be/KqaOZaU-ZWI
En fantastisk dokumentär om en fantastisk fotbollsspelare och person!
Citera
2013-10-08, 23:18
Bannlyst
Hade en CR tröja med tiden från Utd men den skänkte jag bort till min nya vän som tackade och tog emot. Han gillar fotboll mest av sporter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in