2013-09-17, 23:25
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Shit, har du mens eller?

Ronaldo gjorde det han ska göra vilket är mål. Jäkligt bra av honom även om Gala spelade som zombies, han gör sitt jobb.

Nu får du ta och tagga ner lite, du har en jäkligt pissig attityd.

Jag kan ärligt säga att jag tycker du är den största idioten på forumet. Såna åsikter behöver man inte hymla med.

Ontopic: Det är alltså att göra sitt jobb när man gör 3 mål och en assist. Då vet jag var ribban ligger på dagens fotbollsspelare. Mer behöver liksom inte sägas.
Citera
2013-09-17, 23:32
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag kan ärligt säga att jag tycker du är den största idioten på forumet. Såna åsikter behöver man inte hymla med.

Ontopic: Det är alltså att göra sitt jobb när man gör 3 mål och en assist. Då vet jag var ribban ligger på dagens fotbollsspelare. Mer behöver liksom inte sägas.

Tackar så mycket för dina varma ord.

Ja, Ronaldo gör sitt jobb ikväll. Han levererar mot ett mediokert lag som slutade spela långt innan matchen var slut. Det är professionellt av Ronaldo att fortsätta kämpa och vilja göra mål, han gör sitt jobb. Frågor på det?
Citera
2013-09-17, 23:36
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Tackar så mycket för dina varma ord.

Ja, Ronaldo gör sitt jobb ikväll. Han levererar mot ett mediokert lag som slutade spela långt innan matchen var slut. Det är professionellt av Ronaldo att fortsätta kämpa och vilja göra mål, han gör sitt jobb. Frågor på det?

Att du indirekt verkar tro att Ronaldos jobba är att göra fyra poäng per match mot okej motstånd låter lite underligt. Annars var det väl inget.
Citera
2013-09-17, 23:40
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Att du indirekt verkar tro att Ronaldos jobba är att göra fyra poäng per match mot okej motstånd låter lite underligt. Annars var det väl inget.

Det handlar inte om hans fyra poäng, det handlar om att killen är professionell till det yttersta. Många spelare skulle lägga ner när de inser att motståndaren inte har en chans, Ronaldo trummar på. Utdelningen är ett resultat av att han gör sitt jobb, vilket i hans fall är att kämpa hela tiden.

Sedan så kan inte Gala räknas som ok motstånd ikväll, snarare patetiska.
Citera
2013-09-17, 23:40
Medlem
elitzs avatar
Sista målet av Ronaldo va helt fantastiskt vackert. Kommentatorerna på 6an agerade i underkant.
Men roligt nog var detta inte ens en av de 50 bästa matcher ronaldo gjort för sitt Real.
Citera
2013-09-17, 23:44
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Det handlar inte om hans fyra poäng, det handlar om att killen är professionell till det yttersta. Många spelare skulle lägga ner när de inser att motståndaren inte har en chans, Ronaldo trummar på. Utdelningen är ett resultat av att han gör sitt jobb, vilket i hans fall är att kämpa hela tiden.

Sedan så kan inte Gala räknas som ok motstånd ikväll, snarare patetiska.

Hans verk är ju verkligen inte ett resultat, enbart, för att han är professionell och gör sitt jobb. Snarare tack vare kvalitet i just de lägena, vilket inte ska ses som något Ronaldo hade gjort i alla typer av såna här matcher bara han är professionell. Det här var sista inlägget i den här soppan för mig.
Citera
2013-09-17, 23:48
Medlem
views avatar
Tröttsamt att se att samma patrask som kritiserar Ronaldo nu hyllade messi efter 7-0? slakten av leverkusen.. En match där man trodde att motståndaren hade fått i sig en karta benso var.
Citera
2013-09-17, 23:51
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Hans verk är ju verkligen inte ett resultat, enbart, för att han är professionell och gör sitt jobb. Snarare tack vare kvalitet i just de lägena, vilket inte ska ses som något Ronaldo hade gjort i alla typer av såna här matcher bara han är professionell. Det här var sista inlägget i den här soppan för mig.

Att han har kvalité är underförstått självklart, att han kämpar vidare är det professionella. Elementärt.
Citera
2013-09-18, 01:22
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Det är alltså att göra sitt jobb när man gör 3 mål och en assist. Då vet jag var ribban ligger på dagens fotbollsspelare. Mer behöver liksom inte sägas.

Nej han gjorde knappt sitt jobb, han var kass, alltså sämst på planen, satte två öppna mål i målområdet när Galatasaray börjat ge upp och sen gjorde han ett snyggt mål och spelade halvsnyggt fram till ytterligare ett mål när Galatasaray redan var i omklädningsrummet.

Du fattar verkligen inte att du förvränger bilden av hans prestation genom att vinkla det som "fyra poäng mot ett okej lag"? Ett karbonexempel på hur "poäng" inte säger så jävla mycket.
Citera
2013-09-18, 01:32
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Nej han gjorde knappt sitt jobb, han var kass, alltså sämst på planen, satte två öppna mål i målområdet när Galatasaray börjat ge upp och sen gjorde han ett snyggt mål och spelade halvsnyggt fram till ytterligare ett mål när Galatasaray redan var i omklädningsrummet.

Du fattar verkligen inte att du förvränger bilden av hans prestation genom att vinkla det som "fyra poäng mot ett okej lag"? Ett karbonexempel på hur "poäng" inte säger så jävla mycket.

Löjligt. Sen när blev tap-in mål mindre värda? Jag har redan skrivit allt. Han visade prov på sin kvalitet, att det i sig inte var avgörande kan inte han rå för. Ni drar ju den fullkomligt extrema slutsatsen att han enbart gjorde mål för att Gala slutade spela. Varför gjorde inte alla andra offensiva spelare sitt jobb dvs flera(!) mål? Men hädanefter så ska ALDRIG mål berömmas såvida de inte är matchavgörande. Då vet vi det. För det är exakt det ni förmedlar.

Att du sedan förringar tre mål och en assist, i sig som en prestation, är kanske ännu mer osmakligt.

Varför säger folk att Messi slog målrekordet över ett år, när majoriteten av målen inte är en prestation då de inte räknas?
Citera
2013-09-18, 01:58
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Löjligt. Sen när blev tap-in mål mindre värda? Jag har redan skrivit allt. Han visade prov på sin kvalitet, att det i sig inte var avgörande kan inte han rå för. Ni drar ju den fullkomligt extrema slutsatsen att han enbart gjorde mål för att Gala slutade spela. Varför gjorde inte alla andra offensiva spelare sitt jobb dvs flera(!) mål? Men hädanefter så ska ALDRIG mål berömmas såvida de inte är matchavgörande. Då vet vi det. För det är exakt det ni förmedlar.

Att du sedan förringar tre mål och en assist, i sig som en prestation, är kanske ännu mer osmakligt.

Varför säger folk att Messi slog målrekordet över ett år, när majoriteten av målen inte är en prestation då de inte räknas?

Av vad jag minns på rak arm kunde Benzema gjort åtminstone ett till om Ronaldo passat men han sköt själv från kortlinjen istället. Utöver det förstörde Ronaldo anfall efter anfall i första halvlek och då är det svårare för "andra offensiva spelare att göra sitt jobb". Och - to state the obvious - görs det ett mål på en sidledspass i målområdet är det sällan han som petar in den som är den största orsaken till målet.

Du bygger halmgubbar som jag inte orkar bemöta nu.
Citera
2013-09-18, 03:35
Medlem
Assaultss avatar
Löjligt att folk kallar Ronaldos insats för något annat än världsklass. Även om Galatasaray hängde med huvudet så tar det inte i från honom att han gjorde hattrick och en assist.

Tror nog att om inte Messi hade spelat så hade Ronaldo vart uppe i diskussioner om de bästa spelarna genom tiderna. Hans statistik talar ju för sig självt egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in