Citat:
Ursprungligen postat av
fiffilol
Hejsan.
Jag har fått en uppgift där jag ska beskriva hinduister, buddhister och humanisters syn på.
Människan
hälsa och ohälsa
Funktionsnedsättning
Livskvalité
Behandling
Vård och omsorg
Liv och död
Jag har hittat väldigt lite info om detta när jag googlat.
Någon där ute som sitter på info?
All info är intressant.
Bra info får du via FN:s mänskliga deklaration, här kopierar jag lite till dig, något man gör inom 1 minut, om så att man går på högstadie elelr gymnasium eller för annat ändamål : således detta gäller övergripande ang. etik och moral, folkrätt samt individens rätt, men anpassas givetvis utefter omständigheter och interna lagar och förodrdningar också. T,.ex vilken slags religionsfrihet som råder utefter politiska mandat och VILJOR.
*FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna antogs av i , . Texten till deklarationen om de mänskliga rättigheterna skrevs av FN:s kommission för de mänskliga rättigheterna, med som ordförande. Enligt Guinness rekordbok är dokumentet det enskilt mest översatta dokumentet i världen.Det består av 30 artiklar med generalförsamlingens syn på . Deklarationen är en del av "The International Bill of Human Rights" vilket är en ofullständig samling dokument där gällande kodifieras, som tillkom 1976. /
Både buddhister hinduer svenskar finnar ateister panteister randiga och rutiga, har universella humanistiska konventioner, eller gemensamma nämnare, i egenskap av att vara just människor med behov. En hindu är fortfarande människa, tron sitter i det "inre livets föreställning: föreställningsvärlden som är
abstrakt : medan rättigheterna är KONKRETA och igenkännbara, varför de också upprättats.
Guda- eller andevärlden, kan varieras i parti och minut dag för dag utefter tycke och smak och vilja till makt.. inte rättigheterna, de främjar nämligen utveckling, medan tro syftar till att bevara makt och försök att ta makt över sådant man saknar vetskap om.