2013-10-04, 23:09
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Om du inte gör det kommer han nog avfärda dig som fascist

Att "ansluta" sig eller "connecta" är dock ett djupt fascistiskt ställningstagande med rötter i 20-talets Italien och vi får aldrig glömma att fascism kommer ur ordet fasces som betyder spöknippe (av en typ som användes ceremoniellt i det antika Rom), dvs dessa spön var ihopbundna - anslutna med varandra om man så vill. Att connecta på Linkedin ekar således av stöveltramp och är en fortsättning på en obuten linje sedan jura och perm...
Citera
2013-10-04, 23:24
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Jag tycker att nu när vi närmar oss 1 års jubileum av Fria Tiders avslöjande, så är den historien värd att påminnas om!
Jag hade inte läst den sammanfattningen tidigare så jag fick lite kalla kårar efter ryggen.
Alltihop dryper av obehagligheter; Anonyma förtalssajter, vägran att låta en attackerad
person gå i svaromål och svepande beskyllningar. Det för tankarna till scientologikyrkan
eller någon politisk sekt.

Frågan som jag ställer mig är: Är Henrik Arnstad en psykopat?
Hoppas att framtiden ger svar på det samtidigt som han på ena eller andra sättet
gör bort sig så mycket att hans förmåga att skada och förtala minskar.
Citera
2013-10-05, 00:11
Medlem
Baisers avatar
Arnstads förtal sida av kungahuset:

https://www.facebook.com/pages/Knugahuset/229831780415187

Jag har tidigare i tråden skrivit vad som bevisar att Arnstad ligger bakom, men här är ytterligare ett bevis:

Citat:
Kronprinsessparet anländer till Åbo med briggen Tre Kronor. Åren 1941-1944 besökte även kungens pappa Finland.

Vilken svensk mer än Dr-Arnstad bryr sig (eller förden delen upprörs)allvarligt talat om idag att Arvprins Gustaf Adolf besökte Finland under 1941-1944? (Dvs under fortsättningskriget)

Och bild matrial från siten som Arnstad personligen länkade på sitt Twitter konto innan det här FB-kontot skapades:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=229925747072457&set=a.2299257437391 24.55864.229831780415187&type=1&theater

Dessutom finns det 7 olika nazi-referenser i de olika inläggen.

Ok om man inte gillar monarkin, men debattera då med sakliga argument och inte med svartmålning.
Det är rent löjligt att beskylla dagens kungafamilj för att hysa nazi sympatier.
Senast redigerad av Baiser 2013-10-05 kl. 00:48.
Citera
2013-10-05, 00:14
Medlem
Superlistigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Att "ansluta" sig eller "connecta" är dock ett djupt fascistiskt ställningstagande med rötter i 20-talets Italien och vi får aldrig glömma att fascism kommer ur ordet fasces som betyder spöknippe (av en typ som användes ceremoniellt i det antika Rom), dvs dessa spön var ihopbundna - anslutna med varandra om man så vill. Att connecta på Linkedin ekar således av stöveltramp och är en fortsättning på en obuten linje sedan jura och perm...
Jag njuter (nästan sexuellt) av din facistoida ironi.
Citera
2013-10-05, 00:24
Medlem
Superlistigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Arnstads förtal sida av kungahuset:

https://www.facebook.com/pages/Knugahuset/229831780415187

Jag har tidigare i tråden skrivit vad som bevisar att Arnstad ligger bakom, men här är ytterligare ett bevis:

Vilken svensk mer än Dr-Arnstad bryr sig (eller förden delen upprörs)allvarligt talat om idag att Arvprins Gustaf Adolf besökte Finland under 1941-1944? (Dvs under fortsättningskriget)
Bra poäng. Noterat.
Citera
2013-10-07, 13:21
Medlem
buttnutters avatar
Var det någon som råkade se Postkodlingo på TV4 idag? Henrik Arnstad var av någon anledning med och tävlade. Jag kan efter att ha sett programmet berätta att han är totalt ordblind, så det förvånar mig inte att han saknar utbildning.
Citera
2013-10-07, 14:09
Medlem
Ludermassignegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buttnutter
Var det någon som råkade se Postkodlingo på TV4 idag? Henrik Arnstad var av någon anledning med och tävlade. Jag kan efter att ha sett programmet berätta att han är totalt ordblind, så det förvånar mig inte att han saknar utbildning.

Har du möjligtvis en länk så vi andra kan få njuta av spektaklet? Lite gubben i lådan över Arnstad som verkar dyka upp som expert överallt nuförtiden.

Misslyckas han i tävlingen så är programledarna/produktionen fascister - och skulle han (mot förmodan) lyckas så beror det på hans överlägsna intellekt som enkelt genomskådar det fascistiska lingot.
Citera
2013-10-07, 15:02
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buttnutter

Citat:
Ursprungligen postat av Ludermassigneger
Har du möjligtvis en länk så vi andra kan få njuta av spektaklet? Lite gubben i lådan över Arnstad som verkar dyka upp som expert överallt nuförtiden.

Misslyckas han i tävlingen så är programledarna/produktionen fascister - och skulle han (mot förmodan) lyckas så beror det på hans överlägsna intellekt som enkelt genomskådar det fascistiska lingot.
Sannolikt är det ingen slump att han valts ut att delta i ett TV4program.

Mediabossarna på bl.a. Bonniers bygger systematiskt upp en image av Arnstad som
en kändis med ett viktigt budskap. Folk ska helt enkelt få vänja sig vid att se hans
paranoida ansiktsuttryck i media. Han kan bli ett mycket användbart verktyg för de
som står bakom TV4 och många andra medier.

Kanske blir han till slut som en slags överstepräst i antinazismsvängen; Alltid inkallad
för att förklara för de dumma svenskarna vad som är fascism, och för att hålla SD
borta från debatten.
Citera
2013-10-07, 15:44
Medlem
buttnutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludermassigneger

Tyvärr kan jag inte hitta avsnittet på TV4 play, men om någon annan lyckas med det så vore det ju bra. Men jag lovar, han var helt hopplös.

För er som inte vet vad Postkodlingo är (ett värdelöst tävlingsprogram) så går det ut på att gissa det rätta ordet utifrån första givna bokstaven och fyra som saknas. När han fick "Ö" sa han till exempel "Öland", ett namn, inkorrekt alltså.

Nu kommer jag inte ihåg exakt vad mer det var, men en gång hade han fyra bokstäver att utgå från som såg ut så här:

RA _ KA

Den självutnämnde akademikerns partner hade sekunder tidigare i sin tur provat RASKA, vilket var fel. När han sedan själv fick gissa ungefär två gånger senare så viskade hans väninna "ranka, ranka, ranka!" i hans öra, varpå Henrik svarar "Ööh... öh... Raska!"

Det är klart att man inte fullt ut kan mäta en historikers intelligenskvot i en ordlek (trots att det ändå handlade om riktiga pengar), men man kan väl säga att han inte verkade allt för klyftig.
Citera
2013-10-07, 17:47
Medlem
krautbrains avatar
Arnstad uppmanar till strejk bland journalister på sin Twitter. Vore ju underbart komiskt om det blev så

https://twitter.com/arnstad/status/387156380685467648

Edit: Citat

"Jag tycker det är dags för oss journalister att ta strid. Strejk! För vår rätt att kunna leva på vårt arbete."
Citera
2013-10-07, 17:57
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Arnstad uppmanar till strejk bland journalister på sin Twitter. Vore ju underbart komiskt om det blev så

https://twitter.com/arnstad/status/387156380685467648

Edit: Citat

"Jag tycker det är dags för oss journalister att ta strid. Strejk! För vår rätt att kunna leva på vårt arbete."
Skitbra. Lyss till Arnstad, journalister! Hoppas ni strejkar sönder resten av MSM.
Citera
2013-10-07, 18:28
Medlem
buffalos avatar
Tycker det vore utmärkt om de strejkade allihop. Arnstad får gärna börja. Vore bara bra om vi blev av med lite skräpjournalistik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in