2013-10-06, 20:50
Medlem
Out-of-Steps avatar
Sålde Super Pershingen efter att jag fixat klart skills till 100%. Köpte SU-122-44, fy f*n vad rolig tank.
Känns helt okej med 2100 average damage i de 20 första matcherna.
Bästa av allt är att jag har hälften av guldet kvar

Fick en kul avslutning i M41 igår, ensam kvar mot en hetzer (5 kills) som ville åt mig för att få top gun.
Min sista lagkamrat lyckades spotta honom innan han dog, efter att han försvann igen tänkte jag "han kommer att köra ungefär här om 15 sekunder.". Sagt och gjort sköt efter 15 sekunder och lyckades one hitta honom .

Tänkte om någon har någon rolig replay från wot-replays så får ni gärna länka
Citera
2013-10-06, 20:53
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Kort fråga. Har just skaffat SU-152. Kör/körde ni 152 (tier VI) eller bästa 122 kanonen (tier VIII) på den? 152:an låter ju onekligen bra när man skjuter (och det är inte mycket som står kvar efter man träffat) men mer skärpa och bättre rof brukar ju betala sig i längden. Eller?

Vad jag förstått kör folk med bägge.
Med 122 har du den högsta DPMen i spelet, men en pen på 175 som inte är tillräckligt för högre tier vilket gör den till en sämre version av SU-122-44.
Med 152 brukar folk köra HEAT med 250 i pen och spränga skiten ur andra tanks med HE som backup. Skaffade mig just den och hade tänkt köra 152an eftersom jag hade väldigt kul med den på min KV-2a. Ryska 122an är jag väldigt van vid och kan dess svagheter (acc och pen), så jag vill prova något annat. Särskilt som SU-152 är lite för långsam för att vara en flankare.
Citera
2013-10-06, 20:54
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Vad jag förstått kör folk med bägge.
Med 122 har du den högsta DPMen i spelet, men en pen på 175 som inte är tillräckligt för högre tier vilket gör den till en sämre version av SU-122-44.
Med 152 brukar folk köra HEAT med 250 i pen och spränga skiten ur andra tanks med HE som backup. Skaffade mig just den och hade tänkt köra 152an eftersom jag hade väldigt kul med den på min KV-2a. Ryska 122an är jag väldigt van vid och kan dess svagheter (acc och pen), så jag vill prova något annat. Särskilt som SU-152 är lite för långsam för att vara en flankare.

Ok tack, HE är svaret alltså för 152:an. Vanlig AP sög ju hästballe...
Citera
2013-10-06, 20:58
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Kort fråga. Har just skaffat SU-152. Kör/körde ni 152 (tier VI) eller bästa 122 kanonen (tier VIII) på den? 152:an låter ju onekligen bra när man skjuter (och det lär inte vara mycket som står kvar efter man träffat) men mer skärpa och bättre rof brukar ju betala sig i längden. Eller?
Jag provade båda och även om 152mm är riktigt roligt så spelade jag bättre/fick bättre resultat med 122mm.

Citat:
Edit: Update. Har nu kört 2 matcher med 152:an. Skjutit 8 skott. Alla med siktet på en IS resp en KV-4. 0 damage. wtf!!?? Det låter ju bra men man skjuter ju för fan bara luft? Eller ska man panga HE med den? (Heat är för dyrt).
Självklart ska man köra HE/HEAT med 152mm. Har du aldrig använt "derp"kanoner förut? HEAT är dyrt men om man vinner en match med hjälp av det så kommer du mer än väl få tillbaka kostnaden med HEAT. Tipsar om att ha lite HEAT för nödsituationer.
Citera
2013-10-06, 21:01
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Körde precis ett par matcher efter några veckors uppehåll och tänkte dra ut E-75:an på en tur. Matchen fortgår och jag märker att den är segare än vanligt. Drar iväg ett par skott och märker att jag har riktigt låga damage-rolls. Vi förlorar matchen stort och sen i garaget efteråt så ser jag att alla moduler på E-75:an är stock och det är inte något jag gjort. Vaffan liksom?!

Någon annan som har stött på det här?

Edit: Såg att det var samma med min Jagdtiger också. Allt var stock på den också och alla moduler var avmonterade.
Ja, de ska vara resetade efter 8.8.
Citera
2013-10-06, 21:12
Medlem
Ace Venturas avatar
Muahhhahahahaha!!! Lite skillnad!
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Självklart ska man köra HE/HEAT med 152mm. Har du aldrig använt "derp"kanoner förut? HEAT är dyrt men om man vinner en match med hjälp av det så kommer du mer än väl få tillbaka kostnaden med HEAT. Tipsar om att ha lite HEAT för nödsituationer.
Inte sedan M4 tror jag faktiskt? (Känns som evigheter sedan) Brukar välja bort derp. Har inte sedan dess riktigt sett tjusningen i det när man kan vara så mycket mer effektiv med ett vassare rör (impo). Men nu kör vi på lite igen.
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-10-06 kl. 21:17.
Citera
2013-10-06, 22:11
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Kort fråga. Har just skaffat SU-152. Kör/körde ni 152 (tier VI) eller bästa 122 kanonen (tier VIII) på den? 152:an låter ju onekligen bra när man skjuter (och det lär inte vara mycket som står kvar efter man träffat) men mer skärpa och bättre rof brukar ju betala sig i längden. Eller?
152mm och HE elita jag vagnen med, gillade inte 122mm kanonerna.
Visst den laddar långsamt och träffsäkerheten lämnar en del att önska men ALLA vagnar jag mötte fick vääääldigt ont när jag träffa dom, 2 bra träffar för att slå ut löwe.

50% wr över 283 matcher, skulle va intressant och se hur man lyckades med den idag.

Citat:
Edit: Update. Har nu kört 2 matcher med 152:an. Skjutit 8 skott. Alla med siktet på en IS resp en KV-4. 0 damage. Noll fucking damage!?? wtf!!?? Det låter ju bra men man skjuter ju för fan bara luft? Eller ska man panga HE med den? (Heat är för dyrt).
Ap har "bara" 135mm pen så den kräver att du siktar och träffar rätt.

Citat:
Inte sedan M4 tror jag faktiskt? (Känns som evigheter sedan) Brukar välja bort derp. Har inte sedan dess riktigt sett tjusningen i det när man kan vara så mycket mer effektiv med ett vassare rör (impo). Men nu kör vi på lite igen.
Tjusningen ligger i att du har riktigt bra DPS med 152mm kanonen samtidigt som du har en vagn som inte har mycket till pansar vilket gör det mer värt att ta ett skott i nyllet om man samtidigt får in en träff på fienden.
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-10-06 kl. 22:13.
Citera
2013-10-06, 22:22
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:

En av mina absoluta favvos.

Kör omväxlande. Men mest 152an. HE på avstånd. lotteri vad det blir för skada... men alltid skada.
När man går in i närkamp så växlar jag till heat och derpar skiten ur halvskadade tanks med 700 i damage
Citera
2013-10-06, 22:43
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Körde endast guld och heat på den. Guld på allt från 7 och uppåt, heat på allt annat.
Citera
2013-10-06, 22:57
Medlem
Ace Venturas avatar
Ha ha! Vilken jävla noob man är! Laddade bara med Heat och HE och började köra. Tror jag klarade av 3 eller 4 matcher (där jag bara satt och hoppade i stolen för det var så satans skoj) innan jag insåg att jag sköt Heat default, inte HE....

Ja ja, skit samma. Vinst och några kills/massa damage och man går på plus ändå.
Citera
2013-10-06, 23:09
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Körde precis ett par matcher efter några veckors uppehåll och tänkte dra ut E-75:an på en tur. Matchen fortgår och jag märker att den är segare än vanligt. Drar iväg ett par skott och märker att jag har riktigt låga damage-rolls. Vi förlorar matchen stort och sen i garaget efteråt så ser jag att alla moduler på E-75:an är stock och det är inte något jag gjort. Vaffan liksom?!

Någon annan som har stött på det här?

Edit: Såg att det var samma med min Jagdtiger också. Allt var stock på den också och alla moduler var avmonterade.
typ ALLA tyska tanks blev mobbade

hoppade in i min e100 och sköt lite, gjorde bara 500 i skada, wtf
tittade på pipan och såg det inte var 150 pipan wtf igen !
efter matchen fick jag sätta tillbaka allting

saknar kanske 5-6 tanks från tyskarna, så har rätt många av dom, det tog lite tid att sätta tillbaka allt igen!!

störande som fan

Citat:
Ok tack, HE är svaret alltså för 152:an. Vanlig AP sög ju hästballe...

det sade vi till dig när du frågade för en vecka sedan(eller när det var lol), jag har kasst minne ibland, men va fan ?
vi sade till dig använd HE i su-152 med 152 pipan

AP är bara där för prydnad, man använder HE, men om man kan sikta bra så kan man ladda någon heat, men dom är sämre nu efter heat nerfen, mina 450 i penetration på obj 268 bouncar rätt ofta

DERP IS DERP
använd HE med derp
DERP IS DERP
alltid HE om inte premium har väldigt hög pen
DERP IS DERP

Citera
2013-10-06, 23:42
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Körde endast guld och heat på den. Guld på allt från 7 och uppåt, heat på allt annat.

whu??

du menar heat och HE ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in