2012-06-23, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
assault? encounter? jag trycker battle bara

någin som testat 400 kronors jagd tigern och kan svara om den alltid är top teir, tvs möter man bara teir 7 och ner eller möter man även andra teir 8 med sin teir.7 kanon?

Random battle är uppdelat numera. I assult ska du försvara eller anfalla. Enoucnter är en bas på kartan och två startpositioner.
Citera
2012-06-23, 21:01
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Random battle är uppdelat numera. I assult ska du försvara eller anfalla. "Enoucnter" är en bas på kartan och två startpositioner.

Egentligen kallat king of the hill, men WoT måste ju fjörska till det.
Citera
2012-06-23, 22:37
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Encounter lämnar verkligen inget utrymme för avancerad taktik. Där blir det rusa mot flaggan med snabbaste vagnarna och alla andra kommer efter.

Sen är vissa banor inte bra för assult.Prokhorovka är ett sådant exempel där försvararna har flaggan precis bakom järnvägsspåret. Om Försvararna då placerar en vagn vid varje övergång och sedan placerar pansarskytte på höjden och arty nära husen plus lite tunga vagnar vid varje övergång kan de försvara sig ganska enkelt.

Så är det till viss del. Men det är för att random battles inte kan köra rejälv teamwork.
Men det går utan problem att pusha till vinst där, men det är ytterst sällan och regeln är precis som du säger.
Citera
2012-06-23, 22:50
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vroom
Jajemen
Du och någon till åkte M4 och jag lirade Patton i samma lag? Fan, måste skärpa mig och lira pluton med er. En annan gång körde jag min Patton medan en annan härifrån hade en Maus. Ganska effektivt par om det flyter på.

Precis. Lakeside eller vad skiten nu heter. Men 5+ pers i kanalen och inget vill köra Plutoon.

Failade en del den matchen. Men dock förståeligt då jag mötte tier 9+ med 105 HE .

Mod får gärna klaffa ihop posterna om så vill. 3 poster i rad var ej meningen.
Citera
2012-06-24, 05:06
Medlem
fuskas avatar
Fack ju hockey!!!!! Jag vill spela. Fast i kväll. Har jobbat massor vilket inte! Är bra när det är x3
Citera
2012-06-24, 09:52
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Random battle är uppdelat numera. I assult ska du försvara eller anfalla. Enoucnter är en bas på kartan och två startpositioner.
trodde det var som practice, dvs man fick välja det först

sicken våldtäkt att tvinga oss till sådan skit.

jag märkte att motståndarna cappa 5-10 sekunder efter matchen börjat men trodde det var pga idiotiskt utsatta flaggbaser

finns det vanliga lägret inte kvar alls längre?

FUSKA, Vadå ? x3 nu????. va fan jobbar tre dagar till innan jag kan spela.....
Citera
2012-06-24, 10:26
Medlem
Citat:
trodde det var som practice, dvs man fick välja det först

sicken våldtäkt att tvinga oss till sådan skit.

jag märkte att motståndarna cappa 5-10 sekunder efter matchen börjat men trodde det var pga idiotiskt utsatta flaggbaser

finns det vanliga lägret inte kvar alls längre?

FUSKA, Vadå ? x3 nu????. va fan jobbar tre dagar till innan jag kan spela.....

Jo, det vanliga läget finns kvar. Men du får hålla ögonen öppna på startpositioner och vad introskärmen säger innan matcherna.
Citera
2012-06-24, 10:42
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Jo, det vanliga läget finns kvar. Men du får hålla ögonen öppna på startpositioner och vad introskärmen säger innan matcherna.
lol den där.minuten som tickar ner, då har man antingen alt tabbat och kör annat spel under tiden eller surfar man på datorn sidan om

men skall försöka ha koll.........kul att rusha med en isu 152.som alla kan penna
Citera
2012-06-24, 12:39
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Vilken höjdare med x3 och den nya sortens match där det finns en tredje bas som båda lagen ska slåss om. Mitt lag körde bara iväg och tog basen direkt medan motståndarna anföll vår startposition . Jag hann bara avfyra 3-4 skott innan matchen var över.
Citera
2012-06-24, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Vilken höjdare med x3 och den nya sortens match där det finns en tredje bas som båda lagen ska slåss om. Mitt lag körde bara iväg och tog basen direkt medan motståndarna anföll vår startposition . Jag hann bara avfyra 3-4 skott innan matchen var över.

Jag var med om en liknande match på Savannah. Var pansarskytte och startade nedifrån på kartan. Jag och resten av mitt gäng var ganska off i positionen till en början och motståndarna gick direkt på målet. På denna karta ligger en countermålet i ravinen och att då ställa sig där med 6 vagnar är inte så smart. Det blev vinst för oss och 4 utslagna för egen del. Jag körde ganska nära kanten med min pansarskytte och sköt sönder vagnarna där nere utan att de kunde rubba mig. Mitt gäng omringade i praktiken motståndarna och vann på det sättet.

Encounter i El Halluf har målet på botten av ravinen och gömd bakom en stenhög. I Savannah och El Halluf är det bästa alltså inte att slå sig ner vid målet med halva laget på en gång, för då får andra laget lilla julafton då de kan skjuta från en högre position
Citera
2012-06-24, 14:36
Medlem
Citat:
lol den där.minuten som tickar ner, då har man antingen alt tabbat och kör annat spel under tiden eller surfar man på datorn sidan om

men skall försöka ha koll.........kul att rusha med en isu 152.som alla kan penna

Då är det dig det är fel på när du inte tar och använder tiden för att se följande:
Startpostioner
Målet
Bästa attackvägen
Bästa försvarspositionen
Vilka vagnar du spelar mot
Vilka vagnar medspelarna har
Om du har en ISU ska du hålla dig i bakgrunden och inte rusa.
Citera
2012-06-24, 15:15
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Då är det dig det är fel på när du inte tar och använder tiden för att se följande:
Startpostioner
Målet
Bästa attackvägen
Bästa försvarspositionen
Vilka vagnar du spelar mot
Vilka vagnar medspelarna har
Om du har en ISU ska du hålla dig i bakgrunden och inte rusa.

Fast innan 7.4 var allt du behövde kolla vem har mest mediums och vem som fick mest prem tanks. Sen alt+tab surfa youtube tills det är 5 sek kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in