2013-10-05, 22:52
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superhemlizzz
Har grytbitar av kalv, nån som har tips på det? Gryta blir det definitivt, jag har ca 5 portionen boeuf bourginon i frysen så helst inget i den stilen.

Köttsoppa, det finns inget som är så enkelt men ändå så komplicerat som att göra köttsoppa. Det finns massor av recept men inget är "rätt"... Det är en maträtt som kan varieras i oändlighet.

http://www.svensksmak.se/index.php?action=bloggar_info&id=30
Citera
2013-10-06, 09:16
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Har grytbitar av kalv, nån som har tips på det? Gryta blir det definitivt, jag har ca 5 portionen boeuf bourginon i frysen så helst inget i den stilen.
Varför inte välja mellan två svenska klassiker, dvs pepparrotskött och dillkött?

~Paul~
Citera
2013-10-06, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Köttsoppa, det finns inget som är så enkelt men ändå så komplicerat som att göra köttsoppa. Det finns massor av recept men inget är "rätt"... Det är en maträtt som kan varieras i oändlighet.

http://www.svensksmak.se/index.php?action=bloggar_info&id=30

Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Varför inte välja mellan två svenska klassiker, dvs pepparrotskött och dillkött?

~Paul~

Det blev faktiskt både en köttsoppa och pepparrotskött, båda barndomsfavoriter som jag totalt glömt bort att jag gillar. Mycket uppskattat av mitt sällskap! Dillkött avstod jag pga dill är djävulens krydda.
Citera
2013-10-07, 02:04
Medlem
christerys avatar
Citat:
Det blev faktiskt både en köttsoppa och pepparrotskött, båda barndomsfavoriter som jag totalt glömt bort att jag gillar. Mycket uppskattat av mitt sällskap! Dillkött avstod jag pga dill är djävulens krydda.

Sedär, köttsoppa är så bortglömd. Dillkött har jag blivit erbjuden gratis på jobbet för nåt år sen av en som köpte fel i automaten och inte gillade det. Jag ratade dock erbjudandet, är inte heller vidare förtjust i just den kombinationen.

Pepparrot (sås) har jag till gädda, men det är nog mer för att dölja smaken av gäddan
Citera
2013-10-07, 22:37
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul

~Paul~
O ja!! Kalvfrikassé med dillsås!
En av det svenska kökets toppnummer!
Citera
2013-10-08, 07:41
Medlem
lendrygghs avatar
Jag har fått cirka tjugo äggulor på halsen och jag är rådvill. Vad kan jag göra med dem?
Citera
2013-10-08, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Jag har fått cirka tjugo äggulor på halsen och jag är rådvill. Vad kan jag göra med dem?

Carbonara eller bea-sås?
Citera
2013-10-08, 09:02
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
O ja!! Kalvfrikassé med dillsås!
En av det svenska kökets toppnummer!
Ja, det tycker jag också. Men dill är tydligen en ört som delar folk i två läger .

~Paul~
Citera
2013-10-08, 10:13
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweElastic
Carbonara eller bea-sås?
Det bleve ju en grotesk mängd sås oavsett, men det är kanske enda utvägen. Slänga dem vill jag inte.
Citera
2013-10-08, 10:42
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Chokladmousse
Citera
2013-10-08, 11:40
Medlem
christerys avatar
Citat:

Glass... http://www.glassrecept.se/index.php/recept/glassrecept/167-nigellas-jordgubbsglass

Varning för den sprängande huvudvärken som kommer som ett brev på posten om man käkar för mycket dock.
Citera
2013-10-08, 15:38
Medlem
Jag har tänkt göra någon rätt med fläskfilé och nudlar men vet inte riktigt vad för något jag ska göra. Är det någon som har ett gott recept till det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in