Hejsan...
Jag vet inte vad jag ska väda mig till men berättar historian:
Jag är inneboende med en bekant som äger bostadsrätt, grannen där nere är en kärring på 70bast och klagar konstant på oss trots det är inte vi som har gjort något ljud:
.Hon har fortsatt att anklaga att vi var högljuda trots ingen var i huset närmaste veckorna.
.Hon klagar att vi duschar sent när kl är 23.00-00.00, men vi både jobbar kväll och behöver dusch innan sängdags.
.Hon klagar att vi spolar WC efter 21.00
.Hon påstod att vi hade jävla ravefest i mitt lägenhet, fast vi har inte haft i den här lägenhet närmaste 12mån, då var det middagskväll där vi drack vin och åt god mat.
.Hon klagar att vi har stereo & TV på 24/7, vår TV var trasig under den perioden och vi använder ingen stereo p.g.a. vi kör med laptop med hörlurar.
.Hon klagar att hon hör oavsett vilken tid på dygnen.
.Hon går ut och spionera på oss, antecknar vilken tid vi har haft lampan öppet och om det är köket, vardagsrummet etc.
Detta vad vi självmant försökt åtgärda:
.Duscha kort, max 5min om det är efter 23.00
.Mattor för att dämpa ljud när vi går i lägenhet.
.Hörlurar när vi lyssna musik
.Informerad henne sen de installerade de nya fönster så fixade de även luftpassage som kommer från utsidan och värmer luften, för att spara på el (alla har fått samma installation), nackdelen att man hör mer ljud från utsidan.
.Slutat prata på skype...för hon klagar trots vi har hörlurar och mic och vi är ingen araber som skriker på samtalen (ta ej illa upp, jag har varit hos vänners familjer från MENA, de är högljuda

)
.
SAGT TILL HENNE HON ÄR VÄLKOMMEN ATT KONTAKTA OSS OM HON BLIR STÖRD OCH KAN NÅ OSS 24/7, vi även erbjöd henne komma till oss för att hon kan se vi som inte avger ljud.
Vi frågade även om någon av oss kunde komma ner till henne under tiden jag satt på laptop med hörlurar på, för att hon ska se det är inte vi som avger ljud.
Citat:
Vi vet sanningen att det är våra grannar som festar men det är 3familjer och de bor på andra sidan gården och det enda som festar samma byggnad är en ung grabb, men det är bottenvåning m.a.o. det är nya fönster-installation som gör att man kan höra bättre än någonsin från utsidan, men fortfarande störs jag av inte ljudet
Resultat
. Hon ska anlita firma för att höra vårt dB-nivå
. Hon går runt på gården och snackar skit om oss hela tiden
. Hon hotade med polisanmällning
. Hon snackar bakom vårt rygg hos föreningen.
. Hon leker detektiv och spionera oss, nej jag tar inga hallucinogena droger, hon gör verkligen detta!!!
Hade det varit hyresrätt hade jag tagit kontakt med hyresgästföreningen. Men detta är bostadsrätt och jag vet inte vart jag ska vända mig till, detta är rena trakasseri, specielt mot mig för hon påpekade att jag gör allt oväsen sen jag flyttade in, men jag och min polare är borta hela dagarna för att slita på jobbet och kommer hem för att sova, fanimig även på helgerna har vi extra jobb.
Detta känns som fängelse, vi får inte göra något, m.a.o. vi får inte existera i denna byggnad.
Hon klagar att det är så högt att hon sover med hörselvärn som används på flygplats eller något annat högljud arbete, detta är rent överdriveri från hennes sida.
Hon har fått förslag att köpa sådant apparat som avger havsljud, för det brukar hjälpas om man störs av ljud, hon avböjde.
Jag ber om ursäkt för rörande text men jag vet inte hur jag ska lösa problemet, jag kan inte slå ihjäl henne och jag verkligen hatar att blanda in polisen.
Därför ber jag i förhand för all hjälp, vill påpeka detta är bostadsrätt så jag kan inte få hjälp av hyresgästföreningen....att tvinga flytta iväg henne ute i skogen var det bästa lösningen...men det kommer aldrig att gå....fundera nästan att förgifta henne....det går att ordna.
Det finns gnällspikar men fanimig helvete jag försöker leva ett lugnt liv....vart kan jag vända mig?
PS Jag ska nu till vicevärden och berätta om trakasseri, men om det inte löser sig...vette fan vad jag ska göra =S
mvh