2013-10-05, 13:34
Medlem
Klafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaftw
Hej!
Jag letar efter en film där en en massa skådespelare flyttar in i ett hur som en familj för att typ göra reklam för massa nya saker i ett rikt område.
De har alla de senaste modellerna och så vill grannarna också köpa
The Joneses
Citera
2013-10-05, 16:42
Medlem
Såg någon trailer för ca 6 månader sen, som handlade om internet. Filmen verkade vara en slags action/thriller/drama om något man gör på internet alltid är kvar på internet och man inte kan fly, något i den stilen. Hoppas någon kan veta vad jag menar trots den dåliga beskrivningen.
Citera
2013-10-05, 18:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svampfot
Jag söker namnet på en film som jag tror att Fred Ward hade huvudrollen i, men jag har inte hittat något på IMDB, så det kan vara helt fel. Den handlar om knivslagsmål och jag har en svag minnesbild av hur Fred Ward står framför en spegel, på vilken han har tejpat något slags kryss. Han står då och tränar genom att snitta med sin kniv enligt de här tejpade linjerna. Handlingen var antagligen något i stil med att han skall hämnas någon annan, och måste träna upp sig för att slåss med kniv mot vem det nu än var som tog livet av den han vill hämnas. Nått sånt. Är det någon som har en aning om vilken film det kan vara jag såg en snutt av?
Kanske är Remo som det redan tipsats om? Filmen finns på YT, så du kan kolla om du känner igen filmen.
http://www.youtube.com/watch?v=BCUmMR4groE
Citera
2013-10-05, 21:50
Medlem
Cinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bauws
Såg någon trailer för ca 6 månader sen, som handlade om internet. Filmen verkade vara en slags action/thriller/drama om något man gör på internet alltid är kvar på internet och man inte kan fly, något i den stilen. Hoppas någon kan veta vad jag menar trots den dåliga beskrivningen.

Disconnect?
Citera
2013-10-05, 21:53
Medlem
jamesdeans avatar
Söker en barnfilm jag såg flera gånger när jag var liten. Den handlar om en grupp barn som hittar någon slags sandtroll nere vid stranden, som har förmågan att uppfylla en önskning till varsin unge. Någon av ungarna önskar sig en massa guld, har för mig någon annan unge önskar sig kunna flyga. Som alltid i filmer om magiska figurer som kan uppfylla önskningar så går saker inte riktigt som de hade tänkt sig, men jag minns inte riktigt detaljerna annat än att den ungen som kan flyga räddar någon av de andra ungarna från tornet av ett slott eller något? Jag vill ha för mig att filmen var brittisk eller australisk, men är inte säker.

*edit* eftersom jag såg filmen någon gång på mitten av 90-talet är den minst så gammal.
Citera
2013-10-05, 23:28
Medlem
Adelaides avatar
Söker en gammal goding som jag såg på TV 4 film för flera år sedan. Den handlade om 2 fångare som lyckas rymma från ett fängelse och fly till en stad som ligger precis vid gränsen mellan USA och Kanada. Minns att de även i byn lyckades få jobb som präster bland annat.

Vilken film är detta?
Citera
2013-10-06, 00:10
Medlem
Highnessss avatar
Jag söker en film som är gjord nångång under ca. 85-95?

Det handlar om en kvinna som åker till New York och (jag tror) att det är vid flygplatsen så blir hennes dotter kidnappad. Och hela filmen handlar om att mamman är ensam i New york, och hon kämpar för att finna sin dotter igen. En kvinnlig polis hjälper henne men blir mördad av kidnapparen. Och jag minns att vid slutet så springer dottern mot sin mamma i en koridor. tror att de befinner sig vid flygplatsen.

Tacksam för svar!
Citera
2013-10-06, 00:20
Medlem
Rembrandths avatar
Jag söker namnet på en film som jag såg för en tid sedan, tror den är ganska ny men är inte säker. Minns inte överdrivet mycket om handlingen.

Filmen utspelar sig under första halvan av 1900-talet. I början av filmen är en snubbe ute och flyger med ett flygplan, men kraschar i en sjö av någon anledning. En kvinna hoppar i och räddar honom. Jag tror hon är ganska viktig i handlingen. Därefter möts de båda på någon middag om jag inte minns helt fel... Allt detta händer i början av filmen.

Jag hade tyvärr inte tid att se mer av filmen då, men nu skulle jag gärna vilja se resten då filmen fångade mitt intresse!

Tacksam för all hjälp!
Citera
2013-10-06, 00:30
Medlem
arboratoruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Söker en gammal goding som jag såg på TV 4 film för flera år sedan. Den handlade om 2 fångare som lyckas rymma från ett fängelse och fly till en stad som ligger precis vid gränsen mellan USA och Kanada. Minns att de även i byn lyckades få jobb som präster bland annat.
Änglar på rymmen (1989) med Robert de Niro och Sean Penn.
Citera
2013-10-06, 01:10
Medlem
Jag söker en underlig inception liknande film.

Den utspelar sig på nån hemlig klinik där dom forskar i det undermedvetna/drömmar,
jag tror att man följer huvudpersonen som liten och i en scen skivas en ko upp mellan glasskivor.

jag vet att det inte är mycket att gå på men jag tror att jag såg den på 6an 2007/2008,
om det är till nån hjälp
Citera
2013-10-06, 01:16
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattkaninen
Jag söker en underlig inception liknande film.

Den utspelar sig på nån hemlig klinik där dom forskar i det undermedvetna/drömmar,
jag tror att man följer huvudpersonen som liten och i en scen skivas en ko upp mellan glasskivor.

jag vet att det inte är mycket att gå på men jag tror att jag såg den på 6an 2007/2008,
om det är till nån hjälp

The Cell.
Citera
2013-10-06, 01:31
Medlem
GoPalts avatar
Igår kom jag och tänka på en svensk film som jag såg för många år sedan, gissningsvis 90-tal. Den utspelade ett visst tidsspann från flera olika personers perspektiv som någon gång korsade varandras väg.

De olika handlingarna i filmen:
En person (tror han var invandrare) frågade två nynazister på en restaurang om de kunde misshandla honom så att hans flickvän/ex, som inte hade något intresse av att träffa honom, skulle vara tvungen att besöka honom på sjukhuset så att han fick träffa henne. Han frågade just dessa personer eftersom att han trodde att de var vana med våld och visste därför när det var dags att sluta. De misshandlar honom i en skogsdunge och får sedan panik och försöker ringa efter en ambulans från en telefonkiosk. Under deras jakt på en telefon springer de förbi paret i följande stycke.

Ett medelålders par (mannen var Leif Andrée) pratar om att starta ett medborgargarde efter att något har hänt deras granne. Han pratar även om någon båtresa utomlands där han noga påpekar att han uttalar namnet på stället korrekt jämfört med alla andra som har fått uttalet om bakfoten. De springer sedan på nynazisterna.

En ung pojke och flicka, båda deprimerade, träffas på deras skola och tävlar om vem som har sämst liv. Jag tror att killen var rädd att bli dödad av sin egen far. De pratar också om att bränna ner skolan vilket jag har för mig att de gjorde, men jag är inte säker.

Jag kommer inte ihåg så mycket mer och jag förklarar kanske inte på bästa sättet heller men det vore kul om någon vet vad det är för film jag menar ändå. Det skulle vara kul att se den för gamla minnens skull.
Senast redigerad av GoPalt 2013-10-06 kl. 01:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in