2013-10-03, 17:45
Medlem
svampfots avatar
Jag söker namnet på en film som jag tror att Fred Ward hade huvudrollen i, men jag har inte hittat något på IMDB, så det kan vara helt fel. Den handlar om knivslagsmål och jag har en svag minnesbild av hur Fred Ward står framför en spegel, på vilken han har tejpat något slags kryss. Han står då och tränar genom att snitta med sin kniv enligt de här tejpade linjerna. Handlingen var antagligen något i stil med att han skall hämnas någon annan, och måste träna upp sig för att slåss med kniv mot vem det nu än var som tog livet av den han vill hämnas. Nått sånt. Är det någon som har en aning om vilken film det kan vara jag såg en snutt av?
Citera
2013-10-03, 17:46
Medlem
BoundForGlorys avatar
Letar efter en ganska gammal sven film/serie.
Kommer inte ihåg mycket men det jag kommer ihåg är att det är några ungdomar som anordnar hundfighter typ.
Citera
2013-10-03, 22:35
Medlem
tjena undrar om ni känner igen en film om ett par ungdomar i 18-21 års årldern som dealar weed och sen tillslut kokain och huvudpersonen kör runt i en bmw , tror den kommer fråb england eller austarieln men inte hundra . lite dåligt med info kanske men hoppas någon vet vilken jag menar .

MVH
Citera
2013-10-03, 23:53
Medlem
Den film jag letar efter kom antingen på bio antingen förra året eller i år, 2013, och den handlar om en snubbe som tydligen ska vara expert på att anordna säkerhetssystem. En dag så får han till uppgift (såg reklamen en snabbis på tv så vet inte riktigt vilka det var som gav honom uppgiften) att komma på ett system som ska vara oigenomträngligt. Men, kort därefter så sätts han som i fånge i sitt eget system - det där som ska vara omöjligt att komma ur. Någon som vet vilken film jag snackar om?
Citera
2013-10-04, 11:51
Medlem
Söker en film från förmodat sent 90 tal om ett gäng brandmän i USA som bekämpar en galen skogsbrand. Det jag minns från filmen är en scen när dem kutar i skogen och jagas av elden, och dem lägger sig under brandfiltar för att överleva.
Citera
2013-10-04, 12:53
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delad
Söker en film från förmodat sent 90 tal om ett gäng brandmän i USA som bekämpar en galen skogsbrand. Det jag minns från filmen är en scen när dem kutar i skogen och jagas av elden, och dem lägger sig under brandfiltar för att överleva.

Firestorm?
http://www.imdb.com/title/tt0120670/?ref_=sr_2
Citera
2013-10-04, 19:31
Medlem
mhns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunnesmal
Den film jag letar efter kom antingen på bio antingen förra året eller i år, 2013, och den handlar om en snubbe som tydligen ska vara expert på att anordna säkerhetssystem. En dag så får han till uppgift (såg reklamen en snabbis på tv så vet inte riktigt vilka det var som gav honom uppgiften) att komma på ett system som ska vara oigenomträngligt. Men, kort därefter så sätts han som i fånge i sitt eget system - det där som ska vara omöjligt att komma ur. Någon som vet vilken film jag snackar om?

Escape Plan?
Citera
2013-10-04, 19:33
Medlem
mhns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampfot
Jag söker namnet på en film som jag tror att Fred Ward hade huvudrollen i, men jag har inte hittat något på IMDB, så det kan vara helt fel. Den handlar om knivslagsmål och jag har en svag minnesbild av hur Fred Ward står framför en spegel, på vilken han har tejpat något slags kryss. Han står då och tränar genom att snitta med sin kniv enligt de här tejpade linjerna. Handlingen var antagligen något i stil med att han skall hämnas någon annan, och måste träna upp sig för att slåss med kniv mot vem det nu än var som tog livet av den han vill hämnas. Nått sånt. Är det någon som har en aning om vilken film det kan vara jag såg en snutt av?

Remo?
Citera
2013-10-04, 20:46
Bannlyst
Film som handlar om abuse i hemmet. Det är en kille vars hund blir avlivad och en tjej som bränner upp sin moped. Mvh, lantern
Citera
2013-10-05, 12:08
Medlem
jonte-malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arboratorus
Såg för ett tag sedan en bit av en film och skulle vilja se hela, men vad var det för film? Den verkade handla om två brittiska tjejer, varav den ena var duktig graffitimålare och sörjde över en nyss genomgången abort och den andra åkte till Amerika för att träffa en nätromans som visade sig vara en stor idiot. Ett paket med diamanter som söktes av skurkar var också på något oklart sätt inblandade. Någon som vet?

4321
Citera
2013-10-05, 12:23
Medlem
Hej!
Jag letar efter en film där en en massa skådespelare flyttar in i ett hur som en familj för att typ göra reklam för massa nya saker i ett rikt område.
De har alla de senaste modellerna och så vill grannarna också köpa.
Citera
2013-10-05, 13:27
Medlem
arboratoruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte-malmo
4321
Tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto