Citat:
Ursprungligen postat av
GoPalt
Nu gör du mig ju orolig

Vad var det som var knepigt med psykologen? Var det att du fick svåra frågor (ge gärna exempel) eller att psykologen inte trodde på det du sa, eller något annat?
Försök inte förbereda dig för mycket inför psykologen, om du rabblar upp svar som du tänkt ut på förhand som du tror låter bra kan mycket väl allt raseras av en följdfråga eller en tvist som du inte tänkt på och du blir helt ställd. De är duktiga på att vrida på saker och ställa frågor som man aldrig reflekterat över. Det enda jag skulle säga att du kan lägga lite tanke åt i förväg är vad du har för svagheter och styrkor, några personlighetsdrag samt hur du tror andra uppfattar dig (både positivt och negativt).
Jag hade självklart turen att få en bitter tant som var mycket svår att prata med, även innan vi ens nått hennes rum (väldigt kort och gnällig i sitt sätt). Under samtalet kändes det som att hon utgick från att ljög vad jag än sade.
Jag har tidigare erfarenheter av att snacka med psykologer som skall bedöma ens lämplighet och de har inte varit så svåra att kommunicera med och inte heller haft en så suspekt inställning som den hos RM.
Om jag skulle betygsätta psykologen (relativt mina andra erfarenheter) så skulle hon få ganska mycket sämre "betyg" än vad hon gav mig.