2013-10-02, 17:44
Medlem
Bodjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoPalt
Jag bokade nyss min resa. Lite surt att en buss kom fram 10 minuter för sent och bussen som går tidigare kommer fram 2,5 timmar tidigare än nödvändigt. Blir en hel del extra väntan för 10 ynka minuter.

Vart ska du göra prövningen? Tiden som står på mitt papper är senast man ska vara där. Jag som ska mönstra i Kristianstad ska senast vara där 10:00 kan alltså vara där när det öppnar 07:30.
2013-10-02, 20:18
Medlem
tobbe81s avatar
Var och mönstrade idag och verkar som om samtliga testerna är giltiga i 12 månader (eller så orkade dom inte ta om dom bara) var några dagar tillgodo bara innan det var 12 mån sen jag mönstrade sist.

Står oxå på mitt nya resultat papper att mönstringar under 2014 kommer vara giltiga i 24månader.
2013-10-02, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbe81
Var och mönstrade idag och verkar som om samtliga testerna är giltiga i 12 månader (eller så orkade dom inte ta om dom bara) var några dagar tillgodo bara innan det var 12 mån sen jag mönstrade sist.

Står oxå på mitt nya resultat papper att mönstringar under 2014 kommer vara giltiga i 24månader.
Enligt min yrkesvägledare så gäller psykologen i 12 månader i alla fall, övriga tester kommer jag inte ihåg hurvida länge dessa är gilitga. Men eftersom man kan skriva av sig t ex astma så kan man nästan dra slutsatsen att dessa inte har något bäst före datum..ish

Det är vad jag tror,
2013-10-02, 23:06
Medlem
GoPalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodjo
Vart ska du göra prövningen? Tiden som står på mitt papper är senast man ska vara där. Jag som ska mönstra i Kristianstad ska senast vara där 10:00 kan alltså vara där när det öppnar 07:30.
I Luleå. Det går en minibuss ifrån Luleå busstation ca kl 16:00/16:15 till F 21 där testerna ska utföras. Så det är alltså den bussen som jag kommer antingen 2,5 timmar tidig till eller 10 minuter för sent.
2013-10-02, 23:45
Medlem
yedis avatar
Citat:

Lust att sammanfatta lite vad du gick igenom samt vad som var jobbigast resp. lättast?
2013-10-03, 05:40
Medlem
tobbe81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yedi
Lust att sammanfatta lite vad du gick igenom samt vad som var jobbigast resp. lättast?

Denna gången gjorde jag bara samtal med yrkesvägledaren samt gjorde om syntestet för jag gjort laser operation, så jobbigaste var nog att köra dit (1,5h) för 30min där sen köra hem igen

Men förra gången var det jobbigaste psykologen som var en ragata som ställde skumma frågor och inte trodde på en när man svarade snällt på frågorna samt satt och log :/
2013-10-03, 10:38
Medlem
yedis avatar
Citat:
Denna gången gjorde jag bara samtal med yrkesvägledaren samt gjorde om syntestet för jag gjort laser operation, så jobbigaste var nog att köra dit (1,5h) för 30min där sen köra hem igen

Men förra gången var det jobbigaste psykologen som var en ragata som ställde skumma frågor och inte trodde på en när man svarade snällt på frågorna samt satt och log :/
Okej! Vadå, sa hon "nu tror jag inte på dig".
2013-10-03, 14:05
Medlem
Ringde nyligen till RM eftersom jag inte har fått ett brev eller SMS till mönstring för omgång 1. Damen visste inte alls varför och skulle ta det med en arbetskamrat som nu är på semester. Det verkade vara som om jag inte alls skickat in rekryttestet fastän jag gjort det. Är det någon annan som stött på det här och hur gick det i så fall?
2013-10-03, 15:46
Medlem
GoPalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLavaj
Ringde nyligen till RM eftersom jag inte har fått ett brev eller SMS till mönstring för omgång 1. Damen visste inte alls varför och skulle ta det med en arbetskamrat som nu är på semester. Det verkade vara som om jag inte alls skickat in rekryttestet fastän jag gjort det. Är det någon annan som stött på det här och hur gick det i så fall?
Du kan ju göra som vissa andra har gjort: Logga in på RMs hemsida och kolla i menyn på höger sida om du kan boka resa till antagningsprövningen. Om du kan det så kan du ju anta att du kommit vidare men inte fått något brev. Kan du inte det har du nog inte kommit vidare eller så kanske det blev något fel när du signerade testet. Det enda du kan göra annars som jag ser det är att prata med den där personen som var på semester när hen kommer tillbaka.
2013-10-03, 16:24
Medlem
tobbe81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yedi
Okej! Vadå, sa hon "nu tror jag inte på dig".

Exakt så sa hon :/
Dock hört att fler haft problem med henne.

Citat:
Ursprungligen postat av GoPalt
Du kan ju göra som vissa andra har gjort: Logga in på RMs hemsida och kolla i menyn på höger sida om du kan boka resa till antagningsprövningen. Om du kan det så kan du ju anta att du kommit vidare men inte fått något brev. Kan du inte det har du nog inte kommit vidare eller så kanske det blev något fel när du signerade testet. Det enda du kan göra annars som jag ser det är att prata med den där personen som var på semester när hen kommer tillbaka.

Inte alla som får upp boka resa pga att dom kanske bor för nära test orten, tex inom skåne.
2013-10-04, 12:05
Medlem
Mönstrade nyss och wow säger jag bara...jag kan verkligen förstå den frustration folk har här på psykologen.
Allt gick utmärkt, är lite besviken på cykeln bara men det är ju bara o träna lite till tills nästa gång, fick 5 o man kan ju fortfarande bli skyttesoldat etc på det så var inte det minsta nervös inför yrkesvägledaren. Allt sprack och jag fick den största chock jag någonsin haft när han berättar att jag hade fått en 4a på psykologen och att jag bara kan bli hemvärnssoldat på detta. skrev upp mig för gmu o sen vet jag inte mer. Ville bara sätta mig i ett hörn och gråta
Man kanske kan tro att jag är en bortskämd snorunge som inte kan ta motgångar men så är inte fallet, o jag fattar innerligt inte vad som gick fel, inget skumt med mig, jaja får prova igen nästa år.

Hur blir det under/efter gmu:n? om jag presterar bra osv o högre befäl ser det antar jag att det inte står över psykologens bedömning?, alltså att man får en sorts ny chans eller någon innan nästa sökning?
2013-10-04, 13:57
Medlem
Bodjos avatar
Tror jag sitter lite i skiten nu. Beställde hem mitt betyg i samhälle för två veckor sen och har inte fått det än. Problemet är att jag ska mönstra på Måndag. Så vad kan jag göra? Åka till mönstringen och säga som det är med förhoppningen att jag kan skicka in det senare? Eller kommer dem neka mig i dörren?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in