2013-10-05, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tundra2000
Ajöken 2

Det ska nog snarare vara "Ajöken 32125". Har nog sett dig deklarera att "nu lämnar jag minsann tråden " tiotusentals gånger nu och varje gång kommer du tillbaka med nytt svammel 20 minuter senare. Tycker du inte själv det börjar bli komiskt? Är det någon form av uppmärksamhets-grej du kör i bristen på intresse för dina inlägg?
Citera
2013-10-05, 18:40
Medlem
Citat:
Visst kan det vara bokförfattare som försöker bygga scenarior och också puffa för nästa "stora" bok, men det är då själva fan att de är så usla författare att de måste dra ner levande och döda människors namn och rykten i sin egenskapta sörja.

1. Det finns säkerligen anledningar till att vissa personer omnämns, vare sig det är deras yrkesutövning, myndighetsutövning eller bara personliga egenskaper eller personkonflikter som ligger bakom. I en del fall kan det ju tom. vara välförtjänt. Vill minnas att någon justitieminister försökte förbjuda hela internet efter att denne fått sin egen beundrarsida med all sin korruption&kriminalitet utlagd på nätet, då var det i första hand korrekta uppgifter det handlade om och inte trollsagor.

2. Resten av tråden tycker att vi borde chatta istället pga. av alla sexuella anspelningar i vår konversation, även om vi faktiskt är On-topic. Vi kan ju debattera vidare med PM så att deras pickar inte krymper för mycket eller liknande.
Citera
2013-10-05, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Det finns säkerligen anledningar till att vissa personer omnämns, vare sig det är deras yrkesutövning, myndighetsutövning eller bara personliga egenskaper eller personkonflikter som ligger bakom. I en del fall kan det ju tom. vara välförtjänt. Vill minnas att någon justitieminister försökte förbjuda hela internet efter att denne fått sin egen beundrarsida med all sin korruption&kriminalitet utlagd på nätet, då var det i första hand korrekta uppgifter det handlade om och inte trollsagor.

2. Resten av tråden tycker att vi borde chatta istället pga. av alla sexuella anspelningar i vår konversation, även om vi faktiskt är On-topic. Vi kan ju debattera vidare med PM så att deras pickar inte krymper för mycket eller liknande.

Ja visst är vi on topic? Tycker jag med. I allra högsta grad! Nej, det är ingen idé att du och jag startar upp en sexuell förbindelse via PM. Stalin och Kim IL Jung har fattat beslut om att skicka ut mig ut i en omloppsbana som löper runt hela universum. Inte mig helt emot faktiskt. Pickar som i pickar eller pickar som i pickadoller? Äh, strunt samma för inget av det tu intresserar mig nämnvärt. Jag är ju humanist.
Citera
2013-10-05, 19:06
Medlem
Citat:
Ja visst är vi on topic? Tycker jag med. I allra högsta grad! Nej, det är ingen idé att du och jag startar upp en sexuell förbindelse via PM. Stalin och Kim IL Jung har fattat beslut om att skicka ut mig ut i en omloppsbana som löper runt hela universum. Inte mig helt emot faktiskt. Pickar som i pickar eller pickar som i pickadoller? Äh, strunt samma för inget av det tu intresserar mig nämnvärt. Jag är ju humanist.

1. Självklart är vi det.

2.

3. "Män är djur" debatteras i en annan tråd.

4. I övrigt, vad är ditt intresse av denna tråd?
Citera
2013-10-05, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Självklart är vi det.

2.

3. "Män är djur" debatteras i en annan tråd.

4. I övrigt, vad är ditt intresse av denna tråd?

4. Sanningar? Lögner? Duger det?

Avskedspresent till dig från mig. Akta dig för sprit och piller annars kanske du också måste låna pengar av mamma och köpa en hoppborg istället för att sitta härinne och häckla folk.

http://dokumentarfilmer.se/hopp/

Den här serien är också intressant och bra. Själv tror jag ju då att Palme föll offer för kalla kriget, men jag vet ju inte. Är som sagt inte "certifierad". Bara intresserad. Tycker inte man borde kunna skjuta en demokratiskt folkvald statsminister och kunna komma undan ostraffat med det liksom. Landsförrädarspåret tror jag inte alls på, men fråga mig inte varför, för det kan jag inte svara på helt enkelt. Kvinnlig intuition kanske? Den slår ju aldrig fel.

http://dokumentarfilmer.se/cold-war/
Senast redigerad av tundra2000 2013-10-05 kl. 19:45.
Citera
2013-10-05, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Eftersom du inte besvarade mitt inlägg om vad den här mannen har berättat för dig, ska det tolkas som att du inte kommer/kan delge tråden detta? PMa gärna annars om det finns något du vill dela med dig av.

Rätt uppfattat. Jag har också andrahandsuppgifter kring övningen som för mig utgör
pusselbitar i det jag vill kalla för paramilitärspåret.
Citera
2013-10-05, 20:00
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styckjunkaren
Rätt uppfattat. Jag har också andrahandsuppgifter kring övningen som för mig utgör

Har du någon uppfattning du kan delge vilken grupp/myndighet det är som ligger bakom övningen?
Citera
2013-10-05, 20:33
Medlem
mvagrippas avatar
Kl 16.00 VÅLDSROTELN (MORDHOT) Enligt Dammegård

"Vid fyratiden anländer länspolismästare Hans Holmér och eventuellt också Gunnar Severin oväntat till Stockholmpolisens våldsrotel (Tidningen Vi nr 46 -96 och PalmeNytt nr 3-99).
-Jag och mina kollegor Börje Wingren, Henry Bo Hjort och gruppchefen Lars-Erik Andersson sitter och snackar lite i kafferummet när vi plötsligt får se Holmér dyka upp, berättar kriminalinspektör Ulf Norlin. Vi hade gjort klart för dagen när vår rotelchef Nils Linder kommer ut och tar med sig Börje Wingren. Vi andra blir naturligtvis nyfikna. Vad är det för stort på gång, eftersom högste chefen kommer på besök så sent en fredagseftermiddag?!

"Det visar sig att Holmér vill passa på att varna för Wilhelm Kramm, en kraftigt byggd österrikare som enligt Holmér är allmänt galen och hatisk. Wilhelm Kramm påstås nu ha hotat Olof Palme och sagt att han hatar Hans Holmér. Denne ska dödas och Kramm har känningar i Wiesbaden som kan ombesörja detta.
Efter en tjugo minuter kommer Wingren skrattande ut och slår ihop knytnävarna som han brukar göra:
-Nu ska man prata med Palme.
-Vad är det nu då, frågar de andra.
-Palme har blivit mordhotad. På måndag morgon ska jag ta itu med det."

"En diskussion utbryter om varför Wingren ska vänta med att ta itu med hotet tills efter helgen, men han rycker bara på axlarna och säger:
-De tyckte det var onödigt.
Trots detta allvarliga hot varnas varken statsministern eller hans livvakter. Istället har man redan tidigare på dagen dragit in allt skydd. Kriminalinspektör Norlin förvånas också eftersom hot mot dignitärer som statsministern normalt sköts av säkerhetspolisen och inte av våldsroteln.
(Enligt Börje Wingren medverkar även andra personer vid sammanträdet, vilka minns han inte. Lägg märke till att Hans Holmér officiellt sedan flera timmar är på väg till Wasaloppet. Han kommer också att förneka det sena fredagssammanträffandet och påstå att det egentligen händer."

Är detta sant är HH rökt, men det är just det , nästan för bra för att vara sant.Poliserna i tipset borde verifierat detta. Mot ROLF Dahlgrensuppgifter stämmer det ganska bra. Efter ytterligare en timme ska han plocka upp Hasse Holmer.
Citera
2013-10-05, 20:34
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styckjunkaren

Förstår. Kan du utveckla ditt paramilitärspår om du utelämnar detaljer som du inte vill berätta om?
Citera
2013-10-05, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Kl 16.00 VÅLDSROTELN (MORDHOT) Enligt Dammegård

"Vid fyratiden anländer länspolismästare Hans Holmér och eventuellt också Gunnar Severin oväntat till Stockholmpolisens våldsrotel (Tidningen Vi nr 46 -96 och PalmeNytt nr 3-99).
-Jag och mina kollegor Börje Wingren, Henry Bo Hjort och gruppchefen Lars-Erik Andersson sitter och snackar lite i kafferummet när vi plötsligt får se Holmér dyka upp, berättar kriminalinspektör Ulf Norlin. Vi hade gjort klart för dagen när vår rotelchef Nils Linder kommer ut och tar med sig Börje Wingren. Vi andra blir naturligtvis nyfikna. Vad är det för stort på gång, eftersom högste chefen kommer på besök så sent en fredagseftermiddag?!

"Det visar sig att Holmér vill passa på att varna för Wilhelm Kramm, en kraftigt byggd österrikare som enligt Holmér är allmänt galen och hatisk. Wilhelm Kramm påstås nu ha hotat Olof Palme och sagt att han hatar Hans Holmér. Denne ska dödas och Kramm har känningar i Wiesbaden som kan ombesörja detta.
Efter en tjugo minuter kommer Wingren skrattande ut och slår ihop knytnävarna som han brukar göra:
-Nu ska man prata med Palme.
-Vad är det nu då, frågar de andra.
-Palme har blivit mordhotad. På måndag morgon ska jag ta itu med det."

"En diskussion utbryter om varför Wingren ska vänta med att ta itu med hotet tills efter helgen, men han rycker bara på axlarna och säger:
-De tyckte det var onödigt.
Trots detta allvarliga hot varnas varken statsministern eller hans livvakter. Istället har man redan tidigare på dagen dragit in allt skydd. Kriminalinspektör Norlin förvånas också eftersom hot mot dignitärer som statsministern normalt sköts av säkerhetspolisen och inte av våldsroteln.
(Enligt Börje Wingren medverkar även andra personer vid sammanträdet, vilka minns han inte. Lägg märke till att Hans Holmér officiellt sedan flera timmar är på väg till Wasaloppet. Han kommer också att förneka det sena fredagssammanträffandet och påstå att det egentligen händer."

Är detta sant är HH rökt, men det är just det , nästan för bra för att vara sant.Poliserna i tipset borde verifierat detta. Mot ROLF Dahlgrensuppgifter stämmer det ganska bra. Efter ytterligare en timme ska han plocka upp Hasse Holmer.

Kom ihåg att man försökte gripa Kramm direkt efter mordet och bland annat försökte förmå den uppskakade Mårten Palme att peka ut honom med typiskt ledande frågor redan under mordnatten. Kramm klarade sig på grund av ett osannolikt alibi - han blev kontrollerad av en polispiket vid slussen exakt på sekunden när mordet sker. Bättre alibi än så är svårt att få. Var Kramm en första tilltänkt syndabock?
Citera
2013-10-05, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Det är Ulla strömbäck-Larsson du tänker på. 2043 ser hon en kraftig, lite lönnfet man med en grå rock stå på Gamla stans T-banestation med en walkietalkie. När hon promenerar vidare upp i gamla stan möter hon ytterligare en man med en walkie-talkie. Ulla ser männen precis efter paret palme åkt med Tunnelbanetåget mot Rådmansgatan.

Notera att Ulla beskriver "sina" walkie/talkie-män som äldre herrar, runt 50 år, medans alla andra walkie/talkie-vittnesmål istället talar om personer runt 30 år. Kan ju tala för att det kan vara olika grupper med eventuellt olika agendor som verkade runt Palme.
Citera
2013-10-05, 20:56
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckingnewguy
Kom ihåg att man försökte gripa Kramm direkt efter mordet och bland annat försökte förmå den uppskakade Mårten Palme att peka ut honom med typiskt ledande frågor redan under mordnatten. Kramm klarade sig på grund av ett osannolikt alibi - han blev kontrollerad av en polispiket vid slussen exakt på sekunden när mordet sker. Bättre alibi än så är svårt att få. Var Kramm en första tilltänkt syndabock?

Hade han varit ute och fyllepinkat på baksidan av restaurant karelia vid tiden för MOP hade han legat illa till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in