[quote=BehindRayban|45531043]1. Men varför nämner du då ett uppenbart faktum?, var det för att poängtera något speciellt?
2. Men det finns alltid en risk med ett sådant beteende, några helt uppenbara risker när man korstrailar en person på det viset är:
a. att tro att personen skulle uppge hela sin kompetens i sina internetskriverier.
b. att tro att personen skulle skriva om något som är viktigt för denne.
c. att tro att personen skulle vara på något vis sanningsenlig när den i själva verket skulle kunna fylla hela spektrat av lögn&sanning avseende olika inlägg.
d. att tro att ett inlägg har en koppling till ett annat inlägg och inlägg i en tråd har betydelse i en annan tråd.
e. osv. osv. osv.
1. Det finns en excellent bok skriven på 1400-talet av Machiavelli. Sedan finns även en excellent bok skriven av TSun Tzu. De är lämpliga studieobjekt för dig som säger dig pyssla med litteratur&idéhistoria. "The laws of power" är också lämplig om ej lika excellent som övriga litterära objekt.
2. Vill ej vara oschysst mot fröken, men är denna analys ett resultat som får dig med ständiga debattmässiga anspelningar?
3. Efter att ha ögnat igenom det där för första gången så kan jag direkt säga att "tapen" med Bush den äldre är totalbluff, detta för att det inte behövs några certifikat för att flytta runt sålda, osålda, försvunna, smugglade, osv. osv. vapen, det går alldeles utmärkt att placera dem på vilket fartyg som helst och köra vart man vill i världen. Tapebluffen är skrattretande dålig, liksom det mesta av det övriga som står på de där sidorna utan är bara någon form av traditionell bajskastningstävling, vanligtvis iscensatt av sparkade statstjänstemän.[/QUOTE
1. Tack men litteraturvalet ligger inte för mig men har trots det läst valda delar. Jag är humanist och ingen stridis. Skulle aldrig drömma om att kalla folk som inte faller mig i smaken för fyllon eller utvecklingsstörda i en debatt.
2. Absolut och utan tvekan.
3. Himla smart du verkar vara som genomskådar en bluff iscensatt mot Bush d.ä efter bara ett snabbt "ögnande"? Fascinerande! Och jag menar det verkligen.
Ajöken.