Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-25, 22:24
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Kul att någon mer har begärt ut hela JO-anmälan.
Du tycker inte att det är märkligt att sundström med kollegor går på som de gör, pga likhet med fantombild ? Borde ligga mer bakom..eller ?Jämfört med Flykt behandlas Piltz med silkesvantar
Om du sedan läser förhören med Flyckt..och sedan hans sambo...så ser du att slutet inte stämmer så väl överens...och inte flytten heller.Utveckla gärna. Tycker det vore lite misstänkt óm Flykt skulle komma ihåg alla detaljer perfekt när han tog Rohypnol
Sedan om man är lite konspiratorisk lagd..så kan man ju dra parallellerna...
Bror Perä...blir (enl.vissa böcker) kallad till nya förhör, och strax före hämtning tar han sitt liv, med en hagelbössa.

Nya uppgifter från herr Bergh pekar ut en emigrerande polis som blir förhörd i september... och just då passar TK fd. Flyckt, på att gå och dö.. att sedan Flyckt och Perä var vänner gör ju inte saken sämre. Men jag skulle vilja se fler kopplingar mellan Perä och Flyckt än en liten notis på ett papper i GK. Flyckt nämns ju tex inte alls i Lars Lundbergs manus till den bok som aldrig släpptes...eller kanske han gjorde det ?

På mig verkar Flykt vara en smygpundare. Men utveckla gärna om kontakterna mellan Flykt och Perä.¨och annat med för den delen. Men skäggstubben gör honom osannolik både som Grandman och GM om man får tro de vittnen som sett dessa. Nieminen påpekar särskilt att mannen hon möter har en ljus haka , inget skägg.
Citera
2013-10-25, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hovfaxen
Självklart. Vilka ska annars "dra ner personerna till Sveavägen" som Krusell sade?

Att PU inte har det uppsåtet torde väl ha framgått för alla som inte är blinda, döva och retarderade.
Citera
2013-10-25, 22:27
Bannlyst
Citat:
Kul att någon mer har begärt ut hela JO-anmälan.
Du tycker inte att det är märkligt att sundström med kollegor går på som de gör, pga likhet med fantombild ? Borde ligga mer bakom..eller ?
Om du sedan läser förhören med Flyckt..och sedan hans sambo...så ser du att slutet inte stämmer så väl överens...och inte flytten heller.
Sedan om man är lite konspiratorisk lagd..så kan man ju dra parallellerna...
Bror Perä...blir (enl.vissa böcker) kallad till nya förhör, och strax före hämtning tar han sitt liv, med en hagelbössa.
Nya uppgifter från herr Bergh pekar ut en emigrerande polis som blir förhörd i september... och just då passar TK fd. Flyckt, på att gå och dö.. att sedan Flyckt och Perä var vänner gör ju inte saken sämre. Men jag skulle vilja se fler kopplingar mellan Perä och Flyckt än en liten notis på ett papper i GK. Flyckt nämns ju tex inte alls i Lars Lundbergs manus till den bok som aldrig släpptes...eller kanske han gjorde det ?

"Passar på att gå och dö." Hur vore det att visa en viss respekt ändå?
Citera
2013-10-25, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blackrivulet
Att PU inte har det uppsåtet torde väl ha framgått för alla som inte är blinda, döva och retarderade.

Det tycker du? Nåväl, du är ju knappt torr bakom öronen har jag sett av andra inlägg, så din naivitet är förlåten. Men du, bra att du tog bort dina seriefigurer! Det var lite väl barnsligt att välja tecknade seriefigurer som avatarer. Särskilt i den här "machotråden"...
Citera
2013-10-25, 22:41
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Hur menar du då ? Tror du att någon i denna tråd kände "G" och tar illa upp över den meningen.
GWP har ett alldeles utmärkt uttryck för detta...."hata slumpen".
..eller ...hur skulle du uttrycka dig då en tidigare misstänkt går och dör samma månad 25 år senare som en ev. anstiftare förhörs av PU ??
Senast redigerad av natteknik 2013-10-25 kl. 22:51.
Citera
2013-10-25, 22:57
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Flyckt nämns ju tex inte alls i Lars Lundbergs manus till den bok som aldrig släpptes...eller kanske han gjorde det ?

Finns detta manus tillgängligt någonstans?
Citera
2013-10-25, 23:01
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Finns detta manus tillgängligt någonstans?
ja..hos PU.
Citera
2013-10-25, 23:22
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
ja..hos PU.

som lämnar ut det eller lämnar inte ut det?
Citera
2013-10-26, 00:40
Medlem
Citat:

Till?

Är det inte härligt att det rör på sig i Palmemordet?
Citera
2013-10-26, 00:58
Bannlyst
Citat:
Det tycker du? Nåväl, du är ju knappt torr bakom öronen har jag sett av andra inlägg, så din naivitet är förlåten. Men du, bra att du tog bort dina seriefigurer! Det var lite väl barnsligt att välja tecknade seriefigurer som avatarer. Särskilt i den här "machotråden"...

Det är så här det låter när sakargumenten tar slut.

Är jag naiv för att jag inte tror att PU söker en lösning på Palmemordet?
Citera
2013-10-26, 01:49
Medlem
mvagrippas avatar
KGB-avhopparen och förre residentenOleg Gordievsky ger sin syn på sovjetiska inflytelseagenter i Sverige:

Pierre Schori hörde till den krets av inflytelserika svenskar, som var så sovjetvänliga att Moskva vanligen knappast behövde be dem om specifika tjänster.

KGBs Nikolaj Neyland, till exempel, hade till uppgift att styra Olof Palme i en för Sovjetunionen fördelaktig riktning, men fann att någon pådrivning i allmänhet vore onödig.
Palme och hans krets kände ofta väl till sovjetledningens strategiska önskemål, inte minst genom deras kontakter med GRU, i synnerhet GRU-generalen Mihail Milstein.

Därtill torde Pierre Schori vid behov ha fått idéer, uppslag och även instruktioner från Internationella Avdelningen. Om Schori var anställd med kontrakt och lön, så hade han sannolikt denna relation med Internationella Avdelningen"

Intervjun hämtad från CONTRA:
http://www.algonet.se/~contra2/Contra992.pdf
Citera
2013-10-26, 05:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FacePalme
Till?
Är det inte härligt att det rör på sig i Palmemordet?

Härligt vet jag inte om jag tycker är passande ord med tanke på ämnet men det är intressant. Jag är nog mest orolig för att de här avlidna, utpekade poliserna förpassas till historien som de personer "som på sannolika skäl" mördade Palme. För då är mordet fortfarande inte löst.

Och sedan tycker jag det är lite märkligt att vapenexperten träder fram efter så här lång tid med sina uppgifter och påstår att han har kontaktat PU redan för 28 år sedan "men inget hörde". Jag menar, varför gick han då inte vidare upp i samhällshierarkin isåfall och klagade på PU:s behandling av hans vittnesmål? Han kunde ju ha kontaktat polisledningen, regeringen eller justitiedepartementet till exempel?
Nä, det låter tyvärr lite som ett falskpår igen. Men nu då förmodligen iscensatt av Boboslacke och hans lobbygrupp. Tyvärr! Dit räknas ju inte Wall för övrigt för han har ju med vänliga ordalag avböjt konversation med Slacke som absolut skulle pracka på Wall sina åsikter.
Senast redigerad av Hovfaxen 2013-10-26 kl. 06:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in