2013-10-02, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockstark
Haha " En osynlig person har besökt din profil".

Vadå osynlig?

Med "SuperPowers" kan du välja att bli osynlig, då visar du inte att du besökt en profil. Eller det står som du precis beskrev.
Citera
2013-10-02, 17:51
Medlem
Frågan är ju om det finns någon bättre sida än Badoo? Börjar tröttna på att tjejer överhuvudtaget inte ens svarar även när det står "har läst ditt meddelande".
Citera
2013-10-02, 18:17
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Frågan är ju om det finns någon bättre sida än Badoo? Börjar tröttna på att tjejer överhuvudtaget inte ens svarar även när det står "har läst ditt meddelande".

Skulle vara verkligheten då, så får man även öva på de sociala färdigheterna.
Citera
2013-10-02, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Skulle vara verkligheten då, så får man även öva på de sociala färdigheterna.

Har absolut inga problem i verkligheten men tänkte det kunde vara lättare att hitta en tjej på nätet där alla söker samma sak. Men tydligen är Badoo nån sorts egoboostsida, tjejerna verkar tro det är lunarstorm.
Citera
2013-10-02, 18:58
Medlem
Tjockstarks avatar
Citat:
Med "SuperPowers" kan du välja att bli osynlig, då visar du inte att du besökt en profil. Eller det står som du precis beskrev.

Var ungefär som jag trodde då, fjantigt i mina ögon.
Citera
2013-10-02, 19:18
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Har absolut inga problem i verkligheten men tänkte det kunde vara lättare att hitta en tjej på nätet där alla söker samma sak. Men tydligen är Badoo nån sorts egoboostsida, tjejerna verkar tro det är lunarstorm.

Erfarenheterna kanske skiljer men eftersom jag inte har några större problem i verkligen jämfört med vad jag hade när jag testade nätdejting så skulle jag säga att pröva verkligheten.

Upplevde helt enkelt att man sågs som mindre värd på nätet, dvs till och med feta och fullkomligt vidriga tjejer kunde få för sig att rata en. Vilket är en rejäl skillnad gentemot hur de hade betett sig i verkligheten.
Citera
2013-10-02, 19:58
Medlem
Citat:
Hatar också det där. Flera tjejer har skrivit till mig, några av dem rätt snygga (detta trodde jag aldrig skulle hända på en sån här sida). Har hyfsat höga betyg på mina bilder tror jag (för att vara kille iaf). Så bilderna eller min profil kan det inte vara så mycket fel på. Får försöka fila på något bra "första-meddelande" så man kanske får svar någon gång
Nuförtiden svarar jag bara om någon skriver, skriver alltså aldrig till någon ny själv, just p.g.a. att jag nästan aldrig får svar, och när man väl får svar så är de väldigt korta i sina meddelanden...
Citera
2013-10-05, 07:33
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:

Okcupid! Du får säkert inte mer svar där, men det är iaf rätt kul att läsa svaren på alla roliga frågor man får svara på där. Alltid något. Det ger en betydligt bättre bild av någons personlighet än några tråkiga "intressen" och "skriv om du undrar något, tihihihihhi". Dessutom är hela siten på engelska vilket förhoppningsvis sållar bort de värsta stolpskotten. Tyvärr (?) är utbudet väldigt litet än så länge.
Citera
2013-10-05, 08:26
Medlem
Gymmes avatar
Citat:

Du skriver inget unikt eller något som möjligtvis handlar om dem.
Badoo är skit för alla är trasiga men det är bra för man kan lösa en dejt inom några meddelanden, det tar tid att lära sig att skriva till tjejer, jag var totalt värdelös i början - "Vad gör du?" "Vad pysslar du med efter studenten?" "Hur mår du?"
Aldrig sådana frågor, du vill indirekt påpeka att hon är snygg eller att du vill ligga, det beror på vilka vibbar hon avger.
Citera
2013-10-05, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gymme
Du skriver inget unikt eller något som möjligtvis handlar om dem.
Badoo är skit för alla är trasiga men det är bra för man kan lösa en dejt inom några meddelanden, det tar tid att lära sig att skriva till tjejer, jag var totalt värdelös i början - "Vad gör du?" "Vad pysslar du med efter studenten?" "Hur mår du?"
Aldrig sådana frågor, du vill indirekt påpeka att hon är snygg eller att du vill ligga, det beror på vilka vibbar hon avger.

Min första line är oftast "Hej, hur är läget med denna fina tjejen?"
Citera
2013-10-05, 10:35
Medlem
Gymmes avatar
Citat:
Min första line är oftast "Hej, hur är läget med denna fina tjejen?"

Har flertal kvinnliga vänner, i snitt så brukar det se ut såhär:

50 st Meddelanden
45 st består av Hej/Hur är läget?/Tjena snygging mm.
3 st består av något unikt, baserat på deras intresse eller någon slags diss men med charm i.
2 st är noveller som äckliga gubbar skriver.

Var en av de tre så löser du det, men det slutar inte där utan du måste behålla din mystik och charm.
Låter komplicerat och det är det, någorlunda, men du vänjer dig.
Citera
2013-10-06, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gymme
Har flertal kvinnliga vänner, i snitt så brukar det se ut såhär:

50 st Meddelanden
45 st består av Hej/Hur är läget?/Tjena snygging mm.
3 st består av något unikt, baserat på deras intresse eller någon slags diss men med charm i.
2 st är noveller som äckliga gubbar skriver.

Var en av de tre så löser du det, men det slutar inte där utan du måste behålla din mystik och charm.
Låter komplicerat och det är det, någorlunda, men du vänjer dig.

Mjo får försöka jobba på det. Vad är det för fel på tjejer som trycker kanske/ja på encounters men inte svarar när man skriver då? Vilka jävla stolpskott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in