Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Ehhh så det är inte relevant i tråden om den misstänkte kan komma att dömas till LRV eller fängelse, respektive vad som gjort att han handlat som han gjort???
Vad fan är relevant menar du???
Självfallet är det du beskriver oerhört relevant och inte alls vad jag syftade på när jag skrev ner mina personliga reflektioner utifrån hur jag personligen uppfattar olika inlägg i denna tråd som jag även personligen uppfattar som små privata krig mellan diverse medlemmar som gör allt för att bräcka varandra med olika former av diagnoser osv som till slut hamnar i sandlådan eftersom personerna inte kan hålla sig från att kasta skit på varandra samt kalla varandra för diverse saker (hämtar luft).
Hör det hemma här i tråden och anser du att just det jag beskriver som jag återigen personligen uppfattar som icke relevant i denna pågående tråd om denna fasansfulla händelse.
Jag hoppas innerligt att du förstår vad jag menar och att jag absolut anser att vi/du/ni skall nämna och dryfta olika former av diagnoser som kan vara relevanta för att vi överhuvud taget (som sunda och friska människor) (ja, jag anser att man kan vara sund och frisk även med någon form av diagnos åt det psykiska hållet) ska försöka förstå vad i helvete som hände den där natten när dessa oskyldiga pojkar brann upp samtidigt som deras något äldre syster lyckades ta sig ut levandes ur denna eldhärjade lilla stuga där hennes små bröder faktiskt brann, deras små kroppar stod i lågor.
Jag vill kunna försöka förstå, jag vill försöka tro att det finns ett svar på hur detta kunde ske. Därför följer jag denna tråd och hoppas på FUPPAR och allt vad det nu heter.
Däremot vill jag bespara mig vad jag fortfarande kallar "ordbajseri" (nu rätt stavat hoppas jag) och privata små krig mellan medlemmar som gör allt för att glänsa över varandra och när orden tar slut så kommer kränkningarna in.
Ska vi verkligen acceptera och anse det vara relevant?
Jag har upprepat mig flera gånger och gjort det med flit. Det känns som att om man överhuvudtaget ska bli förstådd och inte missförstådd här på FB så behöver man tänka pedagogiskt och vara övertydlig med ens åsikter.
Ta inte åt dig av mina upprepningar NurseRatched, du ställde en fråga till mig och jag besvarade den så gott jag har kunnat och upprepningarna är allmänna och inte riktade till dig...