Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Att ta ut ett av mina citat och placera det helt utför kontext gör inte påståenden mer riktiga.
Vilket av dina citat tog jag ut? Jag tryckte på citera-knappen längst nere till höger i den post som jag ville replikera på, och fick hela posten per automatik.
Menar du dina inlägg? Jag borde citera alla?
Vilken
kontext placerade jag det (= citatet?) ut(an?)för?
Vilka
påståenden är oriktiga?
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Alltså : De eventuella överlevande, samt släktingar till dessa, sökte och annonserade i tidningar mm under främst de första 10 åren efter krigsslutet.
Arkiv upprättade av det som inte förstörts av tyskarna fanns också att söka i men att tro att tidningarna nu, 2013, skulle vara fulla av annonser i samma tema är infantilt.
Tidigare, dvs Ziggas post innan:
Citat:
Oh, så ni har koll på alla tidningsannonser 1945-1955? eller hur tänker ni? Detta hände för ,en ganska lång tid sedan, inga datorer , inga register inte mycket att söka på alls.
Hur tänkte du? Har du koll på sökningar och annonser
i tidningar mm under främst de första 10 åren efter krigsslutet? I motsats till oss andra?
Och då vet du att för
en ganska lång tid sedan fanns det
inte mycket att söka på alls? Fast det visste inte
de eventuella överlevande, samt släktingar till dessa, som
sökte och annonserade i tidningar mm 1945-55?
Så de sökte i alla fall?
Här är en som sökte i alla fall, fast han antagit vad som hänt hans systrar tidigare:
Citat:
Until two weeks ago, British holocaust survivor Eugene Black assumed his sisters had died in Auschwitz.
Then he visited Germany's biggest wartime archive, where a major new effort has just begun to make its unparalleled records more widely available, and discovered they had been spared.
http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/2603431/Bergen-Belsen-survivor-learns-of-sisters-fate-64-years-on.html#
Vänlige Viktor tackade för den länken för fem år sen, och skrev:
Citat:
"Det gjorde en stor skillnad för mig att få se att det var jag hade levt med är sant. För det är där i svart och vitt."
Eller kort och gott. Hans berättelser och minnen från kriget är sanna. De står tom att läsa i de tyska krigsarkiven. Tom antalet löss som plockades från fångarna står där.
/VV
https://www.flashback.org/sp12549728
Ibland finns dom, ibland finns dom inte, arkiven....