Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-27, 23:26
  #1645
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonnyBijl
Skötas lokalt av jägare som dammar av fel djur som har skett i de flesta fallen? Det är väl inte så smart likaväl som att det är inte smart agerat att driva lössläppta får 100m från en åtel bestående av älg eller släppa en lös hund som driver mitt i ett vargrevir.

Jag blev chockad att det inte har skett mer olyckor i det reviret jag bor i efter sett all bristfällande djurhantering och jägare som medvetet släpper deras hundar i vargrevir borde aldrig mer få äga djur.
Med den logiken borde inte du förbjudas skaffa barn med tanke på alla kringstrykande negerbestar som kan tänkas skada dina barn?
Citera
2013-09-27, 23:41
  #1646
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonnyBijl
Varför är det så svårt för dig att säga vad du anklagar mig för och lägga fram bevis?
Vore det inte bättre om du konkret kunde redogöra för dina gärningar?
Då skulle det vara lättare att avgöra vilka brott du har gjort dig skyldig till.


Citat:
Ursprungligen postat av JonnyBijl
Jag är ostraffad och de lögner som förmedlades till SOC av personer som du lades ner omgående, tom samma dag för att dom är helt ogrundande.
Även om du, rent hypotetiskt, ännu skulle vara ostraffad, så vad kommer att hända då du får din första volta på kåken?
Vilka konsekvenser kommer det att få för din familj?
Citera
2013-09-28, 01:15
  #1647
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzerkurt
Med den logiken borde inte du förbjudas skaffa barn med tanke på alla kringstrykande negerbestar som kan tänkas skada dina barn?

Nu har jag inte en aning vad du yrar om... Negerbestar? nej dessa har inte skadat mitt barn men hot har förmedlats via mitt barn på dagis från jägarpappor...
Citera
2013-09-28, 01:22
  #1648
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaterNoster777
Vore det inte bättre om du konkret kunde redogöra för dina gärningar?
Då skulle det vara lättare att avgöra vilka brott du har gjort dig skyldig till.


Även om du, rent hypotetiskt, ännu skulle vara ostraffad, så vad kommer att hända då du får din första volta på kåken?
Vilka konsekvenser kommer det att få för din familj?

Haha du har humor iaf, jag har inte gjort mig skyldig till några brott som tydligt är dokumenterat, jag har någon p-bot på mitt samvete men senast jag kollade så leder inte det till nån volta.

Du och Fettsprutan kastar anklagelser utan att presentera bevis och du var tom så dum att du lade personuppgifter med anklagelser om min familj och blev avstängd för det, precis som jägaren i dalarna som anklagade vargvärnare för en misshandel där bevis och videomaterialet sa något helt annat
Citera
2013-09-28, 17:02
  #1649
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonnyBijl
Haha du har humor iaf, jag har inte gjort mig skyldig till några brott som tydligt är dokumenterat, jag har någon p-bot på mitt samvete men senast jag kollade så leder inte det till nån volta.
Även om dina gärningar inte är tydligt dokumenterade så kan de ändå vara av intresse.


Citat:
Ursprungligen postat av JonnyBijl
Du och Fettsprutan kastar anklagelser utan att presentera bevis och du var tom så dum att du lade personuppgifter med anklagelser om min familj och blev avstängd för det, precis som jägaren i dalarna som anklagade vargvärnare för en misshandel där bevis och videomaterialet sa något helt annat
Jag tror inte att jag någonsin har anklagat användaren JonnyBijl för något brott.
Citera
2013-10-03, 15:54
  #1650
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaterNoster777
Även om dina gärningar inte är tydligt dokumenterade så kan de ändå vara av intresse.


Jag tror inte att jag någonsin har anklagat användaren JonnyBijl för något brott.

Jag har gått mot röd gubbe, sen har jag även snattat godis och pallat äpplen när jag var liten, har du andra uppgifter så presentera gärna dessa. Riktiga uppgifter och inget jägarskvaller..
Citera
2013-10-03, 16:54
  #1651
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonnyBijl
Jag har gått mot röd gubbe, sen har jag även snattat godis och pallat äpplen när jag var liten, har du andra uppgifter så presentera gärna dessa. Riktiga uppgifter och inget jägarskvaller..
Jag har inga uppgifter som rör ett nick på flashback...
Jag tycker emellertid det är konstigt att användarn JonnyBijl kände sig träffad av att riktiga personer utpekades som klandervärda.

Jag vill, med hänvisning till regelverket, inte sammankoppla en användare med en ett nick.
Om du, JonnyBijl, självmant outar dig själv, klart och entydigt, kommer saken givetvis i ett annat läge!
Men i väntan på det, släpper vi kopplingar till frågor som tangerar regel 1.06.
Citera
2013-10-04, 19:44
  #1652
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsprutan
Den absolut vanligaste sk. "tjuvjakten", (=jaktbrott) är bilister som inte rapporterar viltolyckor i tid till polisen.
Och hot? Är du rätt person att uttala sig om hot?
Va räknas orapporterade viltolyckor som tjuvjakt mycke dumt har man hört.
Citera
2013-10-04, 20:37
  #1653
Medlem
Fettsprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Va räknas orapporterade viltolyckor som tjuvjakt mycke dumt har man hört.

Kan tolkas som att du är i det närmaste döv....


Citat:
Enligt § 26 i Jaktlagen och § 40 i Jaktförordningen måste en sammanstötning mellan motorfordon och björn, varg, järv, lodjur, älg, kronhjort, dovhjort, rådjur, utter, vildsvin, mufflonfår och örn rapporteras till polisen även om djuret inte är synbarligen skadat. Platsen för sammanstötningen måste också markeras. Att inte anmäla en sammanstötning är straffbart och belagt med böter.
Citera
2013-10-04, 20:38
  #1654
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Va räknas orapporterade viltolyckor som tjuvjakt mycke dumt har man hört.
Ja, det är ett jaktbrott. Det finns inget brott som heter "tjuvjakt" i svensk rätt.
Citera
2013-10-04, 20:58
  #1655
Medlem
48ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsprutan
Den absolut vanligaste sk. "tjuvjakten", (=jaktbrott) är bilister som inte rapporterar viltolyckor i tid till polisen.
Och hot? Är du rätt person att uttala sig om hot?

Citat:
Ursprungligen postat av PaterNoster777
Ja, det är ett jaktbrott. Det finns inget brott som heter "tjuvjakt" i svensk rätt.
Men jag tror inte att smitning från viltolycka är det vanligaste jaktbrottet. För jag är tämligen säker på att just är "tjuvjakt" som är det vanligaste brottet. Nämligen "Svensson" som släpper sin "kakhund som dom inte har pli på och att det händer där dom inte har jakträtten. Bara för att det inte råder koppeltvång så måste man ha jakträtten där man släpper hunden, för en hund får inte förfölja vilt eller spår utav vilt om man inte har jakträtten.
Citera
2013-10-04, 21:21
  #1656
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsprutan
Kan tolkas som att du är i det närmaste döv....
Klart jag vet att det måste anmälas det Var just ordet Tjuvjakt som lät väldigt konstigt man jagar ju inte direkt med bilar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback