2013-10-04, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Pistolero
Håller med dig i mycket av det du skriver.
Men att man hjälper någon upp från backen per automatik gör en delaktig i upplopp och därmed lovligt byte för våldskåta batongsvingare är ju bara trams.
Sen skulle det vara trevligt om du berättade lite mer om incidenten där du bröt armen på en kille i DFG som drog kniv mot dig på din arbetsplats. Mitt intresse i den historien ligger naturligtvis i att ingen i ligan dök upp med gipsad arm i anslutning till din historia.( och jo, grabbarna dyker upp oavsett gips eller ej)

Polis ska vara utbildad för såna här situationer och kunna hantera dom utan våld med batonger i huvudet på folk, men tydligt är ju att dom inte klarar av det då ska dom heller inte jobba med den typen av uppdrag svårare än så är det inte.
Citera
2013-10-04, 16:05
Medlem
Citat:
Men att man hjälper någon upp från backen per automatik gör en delaktig i upplopp och därmed lovligt byte för våldskåta batongsvingare är ju bara trams.
Sen skulle det vara trevligt om du berättade lite mer om incidenten där du bröt armen på en kille i DFG som drog kniv mot dig på din arbetsplats. Mitt intresse i den historien ligger naturligtvis i att ingen i ligan dök upp med gipsad arm i anslutning till din historia.( och jo, grabbarna dyker upp oavsett gips eller ej)

Kanske uttryckte mig otydligt. Självklart är en person per automatik inte delaktig i upploppet i det läget du beskriver. Det jag menar är att många gånger är dom som följer efter dom som deltar i ett upplopp kanske sugna på att delta men inte vågar, alternativt tycker det är jävligt spännande, alternativt försöker synas för att bli "rekryterad". Hur som helst ser personen i sitt eget intresse att ingripa, eller så är hen bara en god samarit. Kanske är personen, beroende på vilken av ovanstående kategorier hen tillhör, klädd liknande som "huliganerna". Hen ger sig in i hetluften samtidigt som en adrenalinstinn polis vänder sig om och ser tilltaget. Polisen har då jävligt svårt att avgöra om det är någon hen är utskickad att "ta hand om" eller ej.
Den ingripande personen tycker ju att hen hållit sig i bakgrunden, absolut inte kastat sten eller sparkat på piketbussar, och känner sig jävligt förorättad som "oskyldig". I det scenario jag föreställer mig är den personen mer "guilty by association" än helt oskyldig.
Citera
2013-10-04, 16:27
Medlem
Citat:

Det var inte på min arbetsplats det hände. Det startade på tunnelbanan, där en tjackad person betedde sig väldigt otrevligt mot två damer. Jag försökte tala honom till rätta, vilket jag har väldigt stor erfarenhet av, men han blev bara ännu mer aggressiv. Han försökte upprepade gånger slå mig, men jag lyckades undvika det m.h.a. många års aikidoträning. Problemet är att man kan framstå ganska löjlig som angripare i det här läget, så han blev bara ännu mer förbannad. När tåget stannade lyckades jag knuffa ut honom, men envis som han var försökte han tränga sig in igen så jag hoppade av på samma hållplats. Han gjorde ett utfall, jag fick ner honom och låste honom. Sa att han skulle lugna ner sig annars skulle jag tillkalla väktare. Han verkade lugn efter någon minut, så jag släppte honom. Bad call. Han kände sig antagligen förnedrad av att en liten kostymnisse behandlad honom på det viset, så han drog kniv. Då tappade jag själv besinningen en aning, tog kniven och bröt armen på honom. Sedan drog jag kniven genom handen på honom ned i en bänk, vilket jag ångrar otroligt mycket.

Anledningen till att jag tror att han DFG var att han hade vita sneakers, stickad Stone Island-tröja och djurgårdstatueringar på bägge underarmarna. Har frågat två DFG om de kände igen honom på signalementet(självklart lite utförligare), men de sa att så ser ju alla "grabbar" ut i princip. Jag misstänker att han inte kommer vara helt sanningsenlig när han själv berättar vad som hände.
Citera
2013-10-04, 16:36
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Anledningen till att jag tror att han DFG var att han hade vita sneakers, stickad Stone Island-tröja och djurgårdstatueringar på bägge underarmarna. Har frågat två DFG om de kände igen honom på signalementet(självklart lite utförligare), men de sa att så ser ju alla "grabbar" ut i princip. Jag misstänker att han inte kommer vara helt sanningsenlig när han själv berättar vad som hände.

Drog han upp sin stickade SI-tröja för att visa sina gaddade underarmar för dig? Låter lite väl att du bröt en arm och drog en kniv genom handen på personen fastän de som är med i samma liga inte hört/sett detta?
Citera
2013-10-04, 16:40
Medlem
Citat:
Det var inte på min arbetsplats det hände. Det startade på tunnelbanan, där en tjackad person betedde sig väldigt otrevligt mot två damer. Jag försökte tala honom till rätta, vilket jag har väldigt stor erfarenhet av, men han blev bara ännu mer aggressiv. Han försökte upprepade gånger slå mig, men jag lyckades undvika det m.h.a. många års aikidoträning. Problemet är att man kan framstå ganska löjlig som angripare i det här läget, så han blev bara ännu mer förbannad. När tåget stannade lyckades jag knuffa ut honom, men envis som han var försökte han tränga sig in igen så jag hoppade av på samma hållplats. Han gjorde ett utfall, jag fick ner honom och låste honom. Sa att han skulle lugna ner sig annars skulle jag tillkalla väktare. Han verkade lugn efter någon minut, så jag släppte honom. Bad call. Han kände sig antagligen förnedrad av att en liten kostymnisse behandlad honom på det viset, så han drog kniv. Då tappade jag själv besinningen en aning, tog kniven och bröt armen på honom. Sedan drog jag kniven genom handen på honom ned i en bänk, vilket jag ångrar otroligt mycket.

Inte många som har tunnelbanan som arbetsplats och bär kostym, låter som ett intressant jobb
Citera
2013-10-04, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Drog han upp sin stickade SI-tröja för att visa sina gaddade underarmar för dig? Låter lite väl att du bröt en arm och drog en kniv genom handen på personen fastän de som är med i samma liga inte hört/sett detta?

För det första hade han själv dragit upp ärmarna, antagligen för att flasha sina coola tatueringar, för det andra hade de sannolikt åkt upp under allt gruff. Jag vet som sagt inte 100% att han var DFG, men jag tror det. Varför några i samma liga inte vet det har jag ingen aning om, han kanske hållit sig undan?
Citera
2013-10-04, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panonios

Inte många som har tunnelbanan som arbetsplats och bär kostym, låter som ett intressant jobb

Hjon. Kunde inte ens bemöda dig att läsa första meningen?
Citera
2013-10-04, 17:08
Medlem
Citat:
För det första hade han själv dragit upp ärmarna, antagligen för att flasha sina coola tatueringar, för det andra hade de sannolikt åkt upp under allt gruff. Jag vet som sagt inte 100% att han var DFG, men jag tror det. Varför några i samma liga inte vet det har jag ingen aning om, han kanske hållit sig undan?
Ok, då tycker jag vi med stor sannolikhet kan utesluta att han tillhör DFG eftersom vi inte sett någon med dom beskrivna skadorna samt att det enda som egentligen talar för det är din bild av hur en huligan ser ut.
Kanske inte ha fullt så bråttom att peka ut grupperingar.
Citera
2013-10-04, 17:18
Medlem
Citat:
Ok, då tycker jag vi med stor sannolikhet kan utesluta att han tillhör DFG eftersom vi inte sett någon med dom beskrivna skadorna samt att det enda som egentligen talar för det är din bild av hur en huligan ser ut.
Kanske inte ha fullt så bråttom att peka ut grupperingar.

När jag skrev det första inlägget var jag av uppenbara själ väldigt upprörd, jag generaliserar sällan annars. Du menar att du har koll på alla "grabbar" i Djurgården? Att han var djurgårdare är utom allt tvivel, han betedde sig även som de grabbar jag föraktar mest. Har jag fel så har jag fel, idioten förtjänade det mesta av det han fick oavsett. Det är ju inte direkt så att jag svärtat "grabbarnas" rykte om han inte är aktiv.
Citera
2013-10-04, 17:23
Medlem
up2yous avatar
Här visar en Engelsk huligan var skåpet ska stå! Han tvekar fan inte en sekund alltså, och inte ett uns av rädsla syns i blicken hans.
https://www.youtube.com/watch?v=d2-nSqN-8wM

Är Svenska huliganer av samma kaliber?
Citera
2013-10-04, 20:05
Medlem
Citat:

Hahaha värsta skröna jag läst. Satt han fast vid bänken när du red iväg på din vita springare efter att ha briljerat med din aikido?
Citera
2013-10-04, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OskarDLH
Hahaha värsta skröna jag läst. Satt han fast vid bänken när du red iväg på din vita springare efter att ha briljerat med din aikido?
Hahahaha nu ska vi inte vara sånna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in